צ'רצ'סוב: מרגישים כמו חיילים ששוחררו, אבל רצו להמשיך במלחמה

סטניסלב צ'רצ'סוב
סטניסלב צ'רצ'סוב | Gettyimages

נבחרת רוסיה מנסה להתאושש מההדחה מהמונדיאל הביתי, כשלמרות הכל המאמן ניסה להסתכל על הצד החיובי: "המדינה התאהבה בנבחרת, לפני הטורניר זה היה הפוך". איגנשביץ' נפרד: "לא האמנתי שזה יסתיים בשיא כזה"

(גודל טקסט)
הרבה בכי ודמעות היו אתמול בסוצ'י אחרי שהנבחרת המארחת רוסיה הודחה ברבע הגמר על ידי קרואטיה, אבל מגיע לנבחרת של סטניסלב צ'רצ'סוב הרבה מחמאות על רוח הלחימה שגילתה ועל יכולת שחקניה, כשאף אחד לא הימר על הצלחה כזאת מסחררת לפני המונדיאל. הבלם סרגיי איגנשביץ' בן ה-38 הודיע על פרישתו מהנבחרת אחרי 127 הופעות ו-8 שערים והוא העלה פוסט מרגש באינסטגרם בו כתב: "לא יכולתי לדמיין שאסיים את הקריירה שלי בשיא כזה. אני מאושר שהייתי חלק מהנבחרת ועבדתי עם המאמן ועבור הכדורגל במדינה שלנו במשך 20 שנה. תודה רבה על האהבה של אוהדי צסק"א כלפיי".



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן > 


האיש הכי אומלל באיצטדיון היה חלוץ קרסנודר פדור סמולוב שהחמיץ את הפנדל הראשון. הוא ישב ובכה על כר הדשא דקות ארוכות והיה אחרון שעזב את המגרש לחדר ההלבשה. הוא אמר בסיום: "אני לא מאשים את עצמי בהפסד, אבל בראש שלי עכשיו המילים שאמר מייקל ג'ורדן כשפרש. 'אלפי פעמים עמדתי בפני זריקה מכרעת במשחק וזה לא התממש'. אני מרגיש כמוהו, אבל גאה בנשיא שלי, במאמן ובקבוצה שהיה לי חלק בה". פטר שמייכל ששימש פרשן במשחק דווקא מתח ביקורת על החלוץ: "אם אתה יודע שאתה בועט את הפנדל הראשון, אתה חייב לדאוג שזה יהיה בפנים, כי לבעיטה הראשונה יש חשיבות גדולה. סמולוב נתן את המיטב במשחק וקשה למתוח עליו ביקורת, אבל הוא לפחות היה צריך לנסות להפחיד את השוער הקרואטי ולא ההיפך". על ההחמצה של מריו פרננדס אמר הדני: "הבעיטה שלו הייתה גרועה, אבל הוא הפגין משחק ענק. הוא שחקן מעולה".


 

Вот и всё. Очень сложно осознать, что это было… Идёт бесконечный поток сообщений в WhatsApp и Инстаграм, и нет возможности сказать каждому Спасибо за тёплые слова. Спасибо вам всем! Я даже представить себе не мог, что закончу свою футбольную карьеру на такой высокой ноте! Я счастлив, что был частью этой команды, этого тренера, и нашей с вами футбольной страны на протяжении почти 20 лет! Отдельной строкой говорю Спасибо за любовь всем болельщикам ЦСКА! Это была славная охота… Крепко обнимаю вас. Сергей Игнашевич

A post shared by Sergey Ignashevich (@ignashevich4) on



"ספורט אקספרס" כתב שצ'רצ'סוב זכה למחיאות כפיים מהעיתונאים כשנכנס לחדר התקשורת. הראש שלו היה עדיין במשחק. כשנשאל את השאלה הראשונה, ביקש לחזור עליה כי אמר: "עוד לא חזרתי לעצמי", והתייחס להישג של נבחרתו: "לא יכול לומר שהגענו הרבה יותר רחוק ממה שחשבנו. עבדנו קשה למונדיאל. הכנו את עצמנו בכל פרט וההשתתפות בגביע הקונפדרציות עזרה לנו". למאמן שהודה כי הוא לא יודע אם ימשיך בנבחרת, היה דימוי נחמד: "אנחנו בנבחרת מרגישים כמו חיילים שקיבלו שחרור מהצבא, אבל השחקנים ואני רצינו להמשיך לשרת במלחמה לפחות עד ה-15 ביולי. העובדה שלא נמשיך מתסכלת מאוד. אולי אנחנו עוזבים בראש מורם ולא כמו ברזיל במונדיאל הקודם, אבל זה לא מסייע לנו".


לשאלה האם זה היה נכון לתת לסמולוב לבעוט אמר: "אין כאן שאלה אם נכון לתת. אני מפעיל שיקול דעת באותו רגע. למשל רציתי שרומן זובנין יבעט, אבל מיד הבנתי שהוא לא יודע מה הולך סביבו. מה שהשגנו זה שכל המדינה התאהבה בנבחרת והמצב היה הפוך לפני תחילת הטורניר". חלוץ הנבחרת ארטם דזיובה שבכה בסיום אמר לשחקנים: "גאה בכם ואוהב אתכם".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי