שני במוקדמות היורו: ספרד נגד שבדיה, עדיין ללא לואיס אנריקה

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | Gettyimages

מאמן "לה רוחה" בקשר עם צוותו, אבל לא יעמוד על הקווים גם בקרב הבלתי מנוצחות של בית ו' בברנבאו (21:35 בספורט1). במקביל: סרביה נגד ליטא, ב"בית הישראלי" מקדוניה מול אוסטריה ולטביה נגד סלובניה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור הרביעי במוקדמות יורו 2020 יצאו מחר (שני) לדרך, כאשר במוקד ייפגשו נבחרות ספרד ושבדיה הבלתי מנוצחות של בית ו' למאבק ישיר על ראשות הבית (החל מ-21:35, ישיר בספורט1). עוד בין משחקי מחר, סרביה תנסה להתאושש מהחמישייה שספגה באוקראינה בביתה נגד ליטא (21:35 בספורט2) וב"בית הישראלי" מקדוניה תארח את אוסטריה ולטביה את סלובניה.

ספרד – שבדיה (21:45, ישיר בספורט1)
נבחרת ספרד יכולה להישאר מושלמת אם תנצח סנטיאגו ברנבאו שבבירה מדריד את שבדיה, שמנגד יכולה לתפוס את המקום הראשון בבית, אחרי שני ניצחונות ותיקו במשחקיה הקודמים. בשישי האחרון ניצחה ספרד בקלילות 1:4 באיי פארו, בעוד שבדיה בביתה השיגה 0:3 על מלטה.

'לה רוחה' נמצאת בתקופה חיובית מאז שלואיס אנריקה מונה למאמן. אחרי מונדיאל עגום בקיץ הקודם שנגמר בהפסד לרוסיה בשמינית הגמר, הנבחרת של לוצ'ו עדיין לא הפסידה בשנת 2019. לרוע מזלו, המאמן נאלץ להמשיך להיעדר בשל בעיה חמורה במשפחתו, אך עוזרו רוברט מורנו שמנהל את משחקיה האחרונים של הנבחרת כבר אמר שלואיס אנריקה נמצא בלב כל החלטה בנבחרת.

בהרכב הספרדים צפויים להתבצע שינויים רבים מהרכב הרוטציות שעלה לפני יומיים נגד איי פארו, כך שסרחיו ראמוס, אלברו מוראטה ואיסקו הם היחידים שעשויים לפתוח שוב במשחק, כשדוד דה חאה, דניאל קרבחאל, ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס יחזרו לקראת המשחק החשוב. עוזר המאמן התייחס למצב בנבחרת: "אני בקשר עם לואיס אנריקה במשך כל הזמן. אנחנו מתכוננים למשחק הקרוב ביחד, ואנחנו שומרים על קשר גם במהלך המשחקים. אני כאן כל עוד צריך, אבל לואיס אנריקה הוא המאמן של הנבחרת". הסגל של המארחת לא סובל מפציעות ומהרחקות לפני המשחק.


המחליפים נהנו באיי פארו, ספק אם יפתחו גם מחר (SORIANO/AFP/Getty Images)

הנבחרת השבדית מגיעה למשחק כשהיא במומנטום חיובי כבר די הרבה זמן. בקיץ הקודם הם הפתיעו את כולם כשסיימו במקום ראשון בשלב הבתים של המונדיאל, מעל גרמניה ומקסיקו. הנבחרת של יאן אנדרסון שמרה על היכולת הטובה גם במשחקי המוקדמות עם ניצחונות על רומניה ומלטה ותיקו 3:3 נגד נורבגיה. תשומת הלב של הספרדים צריכה ללכת בעיקר לאמיל פורסברג, שחקן הכנף השמאלית שרשם העונה שמונה בישולים בליגה הגרמנית במדי רד בול לייפציג וכבש עוד שבעה בכל המסגרות.

הרכבים משוערים
ספרד: דוד דה חאה, דניאל קרבחאל, סרחיו ראמוס, איניגו מרטינס, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, דני פארחו, איסקו, רודריגו, אלברו מוראטה, מרקו אסנסיו.

שבדיה: רובין אולסן, מייקל לוסטיג, פונטוס יאנסון, פיליפ הלנדר, לודוויג אוגוסטינסון, אמיל פורסברג, כריסטופר אולסון, אלבין אקדל, ויקטור קלאסון, רובין קוואיסון, מרקוס ברג.


האיום המרכזי על ספרד. פורסברג (JONATHAN NACKSTRAND/AFP/Getty Images)


מקדוניה – אוסטריה (21:45)
אחרי שפתחה את מוקדמות היורו עם שני הפסדים, 1:0 ביתי לפולין וכמובן 4:2 בישראל, התאוששה אוסטריה עם 0:1 על סלובניה בסוף השבוע משער מאוחר של גויידו בורגסטולר שבדקה ה-74 העניק לנבחרת של פרנקו פודה נקודות ראשונות. לעומתה, מקדוניה עם ארבע נקודות הודות לתיקו המפתיע בסלובניה (1:1) והניצחון הביתי על לטביה (1:3) בתחילת הקמפיין, אבל בביתה מול פולין בשישי היא נכנעה לשער של קשישטוף פיונטק בדקה ה-47 וגם איבדה בכרטיס צהוב שני ואדום את ויסאר מוסליו, שחקן ההגנה שייעדר מהמפגש.

לטביה – סלובניה (21:45)
את הנבחרת הלטבית ראינו מקרוב ביום שישי סופגת שלושער מרגלי ערן זהבי, אבל האם היא תצליח להתאושש, להשיג נקודות ראשונות ובשורה התחתונה לסייע לישראל ולאוסטריה בקרב על היורו? לטביה כבשה עד כה רק במקדוניה ואחרי 2:0 בפולין וה-3:0 בישראל בשני המשחקים האחרונים, היא תנסה לכל הפחות להכניע את יאן אובלק הסלובני. שוער אתלטיקו מדריד צפוי לפתוח ויקווה לשמור על רשת נקייה לראשונה במוקדמות יורו 2020, אחרי התיקו בישראל והמעידה המפתיעה בבית נגד מקדוניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי