3 המלצות למי שמתכנן לנסוע לאירוע ספורט בחו"ל

משחקים בחו"ל
משחקים בחו"ל | pexels

הקבוצה האהובה עליכם משחקת מעבר לים? אין בעיה, כי עם חבילות התיירות החדשות אתם יכולים לטוס אליה בכל שלב בעונה. במאמר הבא נסביר לכם איך עושים את זה נכון, מה התקציב ומה עם המשפחה

(גודל טקסט)
הסכם "שמיים פתוחים" שנחתם ב-2012 ויצא לדרך ב-2014 הגדיל משמעותית את מספר הישראלים שטסים לחו"ל. בזכות השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה, פתיחת קווים סדירים חדשים וכניסתן של חברות לואו-קוסט לארץ, יותר ויותר אנשים מבינים שקפיצה קטנה לחו"ל היא כבר מזמן לא סיסמה ריקה מתוכן.
 
ספציפית יותר, גם מספר האנשים שנוסעים למשחקי ספורט מעבר לים זינוק בשנים האחרונות. לפי הערכות, ב-2019 פקדו כ-50 אלף ישראלים את אצטדיון ה"קאמפ נואו" של ברצלונה וראו את מסי מקרוב, וזה עוד לפני כל אלה שטסו ספיישל למשחקי הליגה האנגלית, ליגת האלופות ומכבי תל אביב בכדורסל.
 
אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה המלצות שיחסכו לכם זמן וכסף:
1. הגדירו את מסגרת התקציב – לפני שאתם בוחרים משחק
על אף העלייה בביקוש והירידה במחירים, נסיעה לחו"ל לצורך צפייה באירוע ספורטיבי עולה לא מעט כסף. לכן, בשלב הראשון צריך לבדוק איך מכניסים את זה לתקציב של הוצאות שוטפות שבו כבר יש משכנתא, החזרי הלוואות והוצאות מחיה. בשלב השני, קובעים את מסגרת התקציב ולפיו גם סדר עדיפויות.
 
ככל שהמשחק גדול ומבוקש יותר, כך יזנקו מחירי הכרטיסים ועלויות הטיסה אל היעד. אז כמו תמיד, צריך לראות שמנהלים את הנסיעה הזו מתוך התנהלות כלכלית נבונה ולהגדיר את התקציב המצוי לפני שבוחרים את האירוע הרצוי.  
 
2. בדקו מי נגד מי – גם בתחום התעופה והתיירות
רוב הישראלים בוחרים, בצדק, לטוס באופן מאורגן עם חברת תיירות שלוקחת על עצמה את כל ההפקה: החל מתיאום שעות הטיסה וחברות התעופה, דרך העברות לבתי המלון והמגרש ועד הלינה עצמה. בפועל, יש הבדלים בין רמת החבילות וכמובן גם כאלה שמעדיפים לארגן בעצמם את כל העניין. 
 
הדבר החשוב הוא לבדוק איזו חברת תיירות מציעה איזו חבילה, או מה ההבדל בין החבילות הקיימות לאותו יעד ולאותם אירועים ספורטיביים. במקביל, שווה להשתמש במידע שיש באתרי אינטרנט כדי להשוות מחירים ולברר במה כרוך ארגון עצמי של האירוע כולו. ברוב המקרים, אם תארגנו לבד את הנסיעה תוכלו לחסוך כסף – אך תצטרכו להשקיע זמן. אז לבחירתכם. 
 
3. אל תשכחו את המשפחה האמיתית!
לכל אחד ואחת מאתנו קבוצה אהובה שכבר הפכה למשפחה. אבל למרות שאתם מכירים את הסמל של הקבוצה עוד לפני שהכרתם את הילדים שלכם, יש בכל זאת משפחה אמיתית שברוב המקרים נשארת מאחור ושאתם עדיין צריכים לדאוג לה. 

 

במידה ואתם טסים לבד או עם חברים, ודאו שהתאריך של המשחק לא מתנגש עם אירוע חשוב בבתי הספר או עם תקופה קריטית במקום העבודה של בן/בת הזוג. בנוסף, זו הזדמנות מעולה בשבילכם לבחון לעומק את עניין התאריכים ולהשוות בין משחקים ואירועים ספורטיביים שונים. כך תקבלו החלטה מושכלת שלא תעלה לכם ביוקר לפני ואחרי המשחק ותוכלו ליהנות ממנו בראש שקט ובלי ייסורי מצפון.
 
לסיכום, אירוע ספורט בחו"ל מבטיח חוויה בלתי נשכחת כי הרמה גבוהה יותר, הנסיעה מרגשת ואפשר לראות את כל הכוכבים הכי גדולים בעולם. מנגד, זה גם דורש היערכות מוקדמת ברמת התקציב, הבירוקרטיה והמשפחה. אז בניגוד למגרש, החלטות על טיסה לחו"ל לא מקבלים בצורה אמוציונלית אלא רציונלית. בהצלחה ויאללה מכבי!
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי