על תואר ראשון בחינוך גופני

חינוך גופני
חינוך גופני | pexels

אם אתם מרגישים את החיבור לגוף, לכושר הגופני ולאימון, ייתכן ולימודי תואר ראשון הם המסלול המתאים לכם.

(גודל טקסט)

האפשרות להפוך תחביב לקריירה קוסמת לרבים ופותחת בפניהם מגוון רחב של מקצועות מלבד הדרכה בחדר כושר. ננסה לעמוד על התחומים אותם לומדים במהלך התואר ואילו התמחויות תוכלו לעשות לאחר מכן.

מהם הנושאים הנלמדים במהלך תואר ראשון בחינוך גופני?
במהלך התואר נלמדים נושאים הקשורים לאנטומיה של הגוף, תזונה, מערכת הנשימה ונושאים נוספים הקשורים לבטיחות במהלך האימונים. חלק מהסטודנטים ממשיכים בהתמחויות שונות המבוססות על המקצוע בו ירצו לעסוק בעתיד כמו: תנועה לגיל הרך, קידום בריאות, תנועה לילדים עם צרכים מיוחדים ותחומים נוספים. ניתן גם להמשיך ללמוד על מנת לקבל תעודת הוראה ולעבור "סטאז'" (התמחות) ולהתחיל ללמד חינוך גופני בבתי ספר. התעודה המתקבלת בסוף המסלול מעניקה לא רק את התואר הראשון בחינוך הגופני אלא גם תעודת הוראה רב-גילאית המאפשרת להמשיך וללמד גם בחטיבות הביניים ובתיכונים.

תנועה לגיל הרך
מורי תנועה לגיל הרך מעבירים סדנאות פרטיות במסגרת החינוך הלא פורמלי וכן שעורי תנועה במסגרות שונות כמו בתי ספר וגנים. הלימודים כוללים הן מידע תאורטי הנוגע לאנטומיה של הילד, להשפעה של התנועה על הנפש ולשימוש במוזיקה במהלך השיעורים. עוד במהלך התואר מתנסים הסטודנטים גם בהוראה מעשית בגנים על מנת שיצאו לשוק העבודה עם ניסיון לצד התעודה.

קידום בריאות ויציבה
במהלך תואר ראשון בחינוך גופני ניתן להתמחות גם בתחום הבריאות והיציבה. במהלך התמחות זאת נלמדים: ליקוי יציבה בקרב ילדים ומבוגרים כולל דרכי האבחון והטיפול בהם, טיפוח היציבה והתנועה באמצעות אימון, בעיות יציבה המאפיינות את הגיל המבוגר ודרכי הטיפול וכן אנטומיה הקשורה ליציבה. בסוף לימודי מסלול זה ניתן לקבל תעודה הכולל את ההתמחות "קידום הבריאות ויציבה". ולעסוק במגוון תחומים החל מ: שיעורי יציבה ותנועה לילדים, מבוגרים ובני גיל הזהב, קידום בריאות בבית ספר ואף ארגונומיה תנועתית המתאימה לכל הגילאים.

תנועה ופעילות לילדים עם צרכים ייחודיים
בישראל קיימים מגוון מוסדות המותאמים לילדים עם צרכים ייחודיים. באמצעות פעילות גופנית ניתן לסייע למגוון בעיות פיזיולוגיות וחברתיות של פלח זה באוכלוסייה. בהתמחות זו מוכשרים מורים לחינוך גופני עם התמחות מיוחדת באוכלוסיות עם לקויות: מוטוריות, תחושתיות חברתיות והתנהגותיות. בנוסף, נלמדים נושאים כמו: מבוא להידרותרפיה (טיפול במים או באמצעות מים), אפיונים פסיכומוטוריים ופסיכופתולוגיה. כחלק מתוכנית הלימודים הסטודנטים מתנסים גם בפועל בהוראת ילדים עם צרכים ייחודיים וצוברים ניסיון מעשי.

לסיכום, תואר ראשון בחינוך גופני מאפשר להתחיל קריירה מספקת בתחום הן בהוראת ספורט ותנועה והן כחלק ממערך המסייע לפלחים שונים באוכלוסייה כמו: ילדים, קשישים, אנשים עם צרכים ייחודיים ותלמידים בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים והתיכון. בנוסף, ניתן להשתמש בתואר על מנת להדריך בחדרי כושר ובמתנ"סים ולשלב בין עבודה כשכירים ועבודה כעצמאיים בתחום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי