דויד לואיז נזכר ב-7:1: "שחקנים ברחו ולא לקחו אחריות"

דויד לואיז
דויד לואיז | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

בלם ארסנל, שהיה שותף לתבוסה הקשה בתולדות ברזיל בחצי גמר המונדיאל נגד גרמניה ב-2014, עדיין לא השתחרר מהטראומה: "נשאתי בכל האשמה במשך תקופה ארוכה"

(גודל טקסט)

לפני כמעט שש שנים ראינו את אחד המשחקים הגדולים אי פעם בענף הכדורגל. ברזיל אירחה את המונדיאל והתקדמה בצעדים גדולים לעבר משחק הגמר, אבל בשלב ארבע האחרונות היא פגשה את גרמניה. כיצד זה הסתיים, פשוט אי אפשר לשכוח: גרמניה, אלופת העולם בסוף אותה תחרות, דרסה 1:7 את המארחת שחוותה את ההשפלה הגדולה בתולדותיה.

ולמרות שחלף כל כך הרבה זמן מאז אותה שביעייה שספגה הסלסאו, שחקני נבחרת ברזיל באותם ימים פשוט לא מצליחים להשאיר את אותה טראומה מאחור. בוודאי לא דויד לואיז, כיום בלם ארסנל, שתצוגת נפל שלו באותו ערב סימנה אותו כאחד האשמים הגדולים בקריסה הגדולה שהותירה מיליונים ברחבי העולם בשוק.

"אחרי ה-7:1, רבים מהשחקנים פשוט הסתתרו, החליטו לא להראות את פניהם ובחרו שלא לקחת אחריות", תקף לואיז דווקא בראיון לאתר הרשמי של בנפיקה, "אני במשך תקופה ארוכה נשאתי בכל האשמה. אנשים כל הזמן מזכירים לי את מה שעשיתי במונדיאל ההוא ואיך הכל נמחק כלא היה באותו משחק".

כשנשאל לואיז מה חלקו באותו 7:1, השיב: "יכול להיות שהייתי צריך  לנהוג אחרת. בפיגור 2:0 או 3:0, אולי הייתי צריך לקרוא לכולם ולומר להם 'בואו נעצור כאן, נרד להפסקה ונתחיל מחדש'. אנחנו לא רגילים להפסיד בהפרש של שניים או שלושה שערים, זה היה משחק שפשוט הכל בו הלך הפוך", הוסיף הבלם. רק נזכיר כי את השער היחיד של ברזיל כבש אוסקר, וזה קרה בתוספת הזמן אחרי שלוח התוצאות הראה 7:0 מהדהד – כאשר חמישה משבעת השבעים הובקעו עד הדקה ה-59.


לואיז מתייפח בסיום (CHRISTOPHE SIMON/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי