אחת ההופעות הגדולות אי פעם: דונובן מיטשל קלע 71 נקודות ועשה היסטוריה

play
בלתי נתפס. מיטשל | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 1.1 05:32

מדהים: כוכב קליבלנד התפוצץ עם מספר הנקודות הגבוה ביותר מאז ה-81 של קובי בריאנט ב-2006 והצעיד את הקאבס ל-134:145 משוגע על שיקגו אחרי הארכה, תוך שהוא שובר את שיא הפרנצ'ייז של לברון ג'יימס. הלילה הנדיר כלל גם סל שוויון דרמטי בסגנון דונצ'יץ', ו-11 אסיסטים

(גודל טקסט)

לפני שישה ימים סיפק לוקה דונצ'יץ' את אחד המשחקים הכי טובים של שחקן NBA כלשהו במילניום הנוכחי. הלילה (בין שני לשלישי) היה מי שהצליח אפילו להתעלות על כך: דונובן מיטשל סיפק את אחת ההופעות הגדולות בתולדות הליגה, עם שורה סטטיסטית מדהימה שתיכנס היישר לדפי ההיסטוריה בניצחון 134:145 על שיקגו אחרי הארכה.

71 נקודות, 22 מ-34 מהשדה, 7 מ-15 מהשלוש, 20 מ-25 מקו העונשין, וכל זה לצד 11 אסיסטים ו-8 ריבאונדים – אלו המספרים המדהימים שרשם מיטשל, במשחק שניפץ שלל שיאים. זהו המשחק השביעי בלבד בתולדות ה-NBA בו שחקן בודד קולע 70 נקודות ומעלה, והכי הרבה מאז 81 הנקודות של קובי בריאנט במשחק המפורסם מול טורונטו ב-22 בינואר 2006. בסך הכל, זו הפעם השלישית בלבד במילניום הנוכחי ששחקן מגיע ל-70 נקודות ומעלה.

דונובן מיטשל, קליבלנד קאבלירס
בלתי נתפס. מיטשל | רויטרס
דונובן מיטשל, קליבלנד קאבלירס
| אימג'בנק GettyImages, Jason Miller

בשיא כל הזמנים עדיין מחזיק כמובן ווילט צ'מברליין, שקלע 100 נקודות במשחק אי שם בשנת 1962, אבל במונחים מודרניים, כנראה שההצגה של מיטשל הייתה מרהיבה לא פחות. הוא החזיר את הקאבס מבור, כשהפיגור אליו נקלעו עמד על 21 הפרש בשיא – וכפה הארכה בשיא הסטייל, עם החטאה מכוונת מהעונשין וסל במהלך ההמשך – בדיוק כמו לוקה דונצ'יץ' לפני שישה ימים. הסל האקרובטי הזה הביא אותו ל-58 נקודות, והפך אותו לשיאן הנקודות אי פעם של קליבלנד במשחק בודד, עם נקודה אחת יותר מלברון ג'יימס וקיירי אירווינג שהחזיקו בשיא בצוותא עד היום.

בתוספת הזמן כבר ראינו מופע של איש אחד. מיטשל קלע את כל 13 הנקודות של הקאבס בהארכה, וסידר למארחת את הניצחון במו ידיו. לצד מופע הקליעה הבלתי נתפס, עם 55 נקודות במחצית השנייה וההארכה בלבד, הוא חילק גם 11 אסיסטים, כך שהפך לשחקן הראשון בהיסטוריה עם 70 נקודות ומעלה ו-10 אסיסטים ומעלה במשחק. למיטשל היו גם 8 אסיסטים, והוא קבע גם שיא קריירה אישי בקליעות עונשין, עם 20 כאלה.

"בכל שנותיי כחובב NBA, מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר מאמן קליבלנד ג'יי בי ביקרסטאף, וגם קווין לאב ששיתף פעולה עם לברון ג'יימס וקיירי אירווינג במדי הקאבס בעבר הודה ש"לא ראיתי שום דבר שמשתווה לזה".

דונובן מיטשל, קליבלנד קאבלירס
כל הליגה משתחווה. מיטשל | אימג'בנק GettyImages, Jason Miller

הניצחון הלילה היה השני ברציפות של הקאבס, והוא העלה אותם למאזן 14:24 העונה. מלבד מיטשל, הם קיבלו גם 21 נקודות מג'ארט אלן ו-19 מג'די אוסמאן. בצד השני, דמאר דרוזן רשם משחק אישי פנטסטי שנשכח לחלוטין, עם 44 נקודות – אבל גם החטיא על הבאזר של הזמן החוקי. הבולס ירדו למאזן 21:16.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי