נבחרת השליחים ב-4X200 חופשי סיימה במקום ה-9 בגמר האולימפי בפריז

אחרי שבירת השיא הישראלי במוקדמות וההישג היסטורי, השליחים של ישראל סיימו במקום האחרון בגמר עם זמן של 7:10.22 דקות. בריטניה זכתה בזהב, ארה"ב ואוסטרליה מאחוריה. לוקטב: "מצפה שנהיה דיירים קבועים בגמרים מעכשיו"

(גודל טקסט)

רגע השיא של נבחרת השחייה של ישראל למשחקים האולימפיים הגיע הערב (שלישי), כאשר רביעיית השליחים ב-4X200 חופשי גברים השתתפה בגמר האולימפי, וסיימה במקום התשיעי.

הבוקר בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב רשמו את ההעפלה המרגשת לגמר, כשקבעו זמן מצוין של 7:08.43 דקות – שיא ישראלי חדש. בגמר, בזירה הכל כך יוקרתית, השליחים קבעו זמן פחות טוב – 7:10.22 דקות, שהספיק למקום האחרון בגמר, אבל עדיין מקום תשיעי בעולם.

לקראת הגמר הצוות המקצועי (דייב מארש, טום ראשטון, אייל עילם וראסל מארק) החליט על שינוי ההרכב וסדר השליחים – ותומר פרנקל החליף את איתן בן שטרית.סדר השוחים בגמר היה דניס לוקטב, גל כהן גרומי, תומר פרנקל ובר סולוביצ'יק.

בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב, רביעיית השליחים של ישראל
בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב, רביעיית השליחים של ישראל | הוועד האולימפי בישראל

זו הפעם השישית בלבד בה ישראל מעפילה לגמר אולימפי בשחייה, והשלישית בשליחים אחרי שרביעיית ה-4X100 מעורב עשתה זאת ב-1996 ורביעיית ה-4X100 מעורב מיקס עשתה זאת ב-2021. מבין היחידים העפילו לגמרים איתן אורבך ב-2000, יעקב טומרקין ב-2012 ואנסטסיה גורבנקו ב-2021.

זו פעם ראשונה שתשע נבחרות השתתפו בגמר אולימפי, לאחר החלטה שהתקבלה לפני מספר שנים על ידי world aquatic כי במשחי שליחים במשחקים האולימפיים, במקרה של תוצאה זהה, כפי שקרה במוקדמות לישראל וליפן – שתי הנבחרות ישחו בגמר.

עוד באותו נושא: פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי