חמד: "מכבי ת"א הייתה מוכנה לשלם לי סכום שלא היה בישראל"

תומר חמד
תומר חמד | Daniel Hambury - EMPICS / Contributor

חלוץ צ'רלטון, שיהפוך לשחקן חופשי בתום העונה, התארח בפודקאסט של אורן יוסיפוביץ' ודיבר על ההצעה האסטרונומית מג'ורדי קרויף, האפשרות שיסיים את הקריירה במכבי חיפה, ההשוואות לשון וייסמן ו"המתיחות" עם זהבי

(גודל טקסט)

בעיצומה של עונה לא פשוטה, במהלכה סבל מפציעות ולא הצליח לבוא לידי ביטוי כפי שציפה במדי צ'רלטון שעדיין נאבקת על חייה בצ'מפיונשיפ, תומר חמד התארח בפודקאסט של אורן יוסיפוביץ', 'הפודיום', ודיבר בין היתר גם על האפשרות שישוב למכבי חיפה, ההצעה המטורפת שקיבל בזמנו ממכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף והאופציות העומדות בפניו לקראת העונה הבאה.

מתי היית הכי קרוב לחזור לישראל: "לא הייתה פעם אחת שזה היה קרוב, אבל כל קיץ וכל חלון היו שמועות על דיבורים עם מכבי תל אביב ועם מכבי חיפה. זה באמת מה שהיה, הן היו בודקות איתי את האופציה. הכי רציני שעלה על הפרק, לא שהייתי קרוב, אבל זה היה ממש רציני, כשג'ורדי קרויף מאוד מאוד רצה אותי, אחרי שערן זהבי עזב לסין והוא היה מוכן להשקיע הרבה מאוד כסף. התפנתה משבצת של שחקן מאוד בכיר עם הרבה מאוד כסף ושם זה היה ברמה שהסוכן שלי הסכים לשמוע, כי עד אז אמרתי לו שאין על מה לדבר. הייתי עם ברייטון בצ'מפיונשיפ וזה היה אחרי הליגה הספרדית. אמרתי לעצמי לפחות בוא נקשיב, בוא נראה מה הם מציעים.

מדובר על סכומים שלא היו בישראל בזמנו, גם מה שערן הרוויח וגם מה שדיברו איתי, זה דברים שלא היו בישראל אף פעם. אמרנו שאי אפשר אפילו לא להקשיב. לא היה יותר קרוב מזה, אבל זה היה נטו בוא נכבד את ההצעה הזו ונקשיב. יום אחרי שדיברו עם הסוכן, אמרתי לו 'עזוב, אין מה להיכנס לזה, אל תתחיל אפילו משא ומתן כי אני לא רואה את עצמי חוזר לישראל'. נכון שזה הרבה כסף אבל זה לא היה ברמה של בוא נתקדם. ישבתי אחר כך עם החברים בבריטון, אני לא אשכח, סיפרתי להם על ההצעה, והם אמרו לי 'תגיד, אתה משוגע? תראה כמה כסף מציעים לך שם. אנחנו, הצעה כזאת, לא מעניין מדינה וקבוצה, תן לנו את השכר הז, אנחנו הולכים עכשיו'. התחלתי לשכנע אותם שהם טועים. תודה לאל שעלינו ליגה בסוף העונה, שודרגתי כלכלית וקיבלתי חוזה חדש בפרמיירליג. כל מה שהיה נראה 'וואו' בזמנו, פתאום אתה אומר לעצמך שאין מה להשוות בכלל. באותו זמן כן היה שווה להקשיב להצעה ממכבי, אבל אחר כך בפרמיירליג הבנתי שלא היה שווה לשקול את הצעד הזה אפילו. זה הדבר הכי קרוב, ככיבול, לחזרה לישראל. מאז לא היה עוד משהו".

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | עדי אבישי

האם העובדה שהוא יהפך לשחקן חופשי בתום העונה תשחק לטובתו במציאות החדשה: "כרגע, כמו שהשוק נראה וכמו שאנשי המקצוע מדברים, הרבה מועדונים מחפשים להוציא כמה שפחות על רכש ולצמצם עלויות. מחפשים שחקנים חופשיים, אז כמובן שזה קלף טוב שאמור לשחק לטובתי. אם היו לי יותר שערים והייתי אחרי עונה מדהימה, זה בכלל היה מושלם אבל מספיק חודש טוב עכשיו, במשחקים שנותרו, ולהראות לקבוצות מי אני. אפילו בינואר, כשלא הייתה לי עונה טובה עד אז, הגיעו הצעות. ברור שלא הצעות שאני שואף ורוצה לקבל, אבל זה עדיין קבוצות טובות מאירופה. לא מספרד או מאנגליה, אבל עדיין מקומות מאוד טובים ומועדונים מאוד טובים. מבחינתי זה לשאוף לעשות את הכי טוב שאני יכול עד סוף העונה ולשים את עצמי במצב שיש לי כמה שיותר אופציות ומשם אוכל לבחור. אם זה תלוי באשתי, זה יותר שנים בחו"ל מאשר אם זה יהיה תלוי בי. כשאני פזלתי ואמרתי 'וואלה, אולי עכשיו, יכול להיות', היא הייתה אומרת לי שזה לא הזמן ושאני שייך לפה. גם עכשיו, כשיכול להיות שנעבור מדינה לשנה-שנתיים, הרי בשלב מסוים נחזור לישראל, היא אומרת שאין מה למהר וזו חוויה. 'אם צריך עוד שנה-שנתיים לעבור מדינה, נעשה את זה כי זה הקריירה שלך. בסוף נחזור לישראל, אנחנו נגיע לשלב הזה, אין סיבה למהר'. ברור שאם תהיה הצעה מלונדון, שזה אומר להישאר בבית ולא להעביר את הילדות מסגרות, כמובן שזה יהיה מושלם, אבל מצד שני אם תבוא הצעה מספרד, למשל, היא תגיד 'אוקי, בוא נעשה את זה'. המשפחה היא לא השיקול היחיד".

חזרה למכבי חיפה: "אני בעצמי לא יכול להגיד היום מה יהיה. לסיים את הקריירה במכבי חיפה, לסגור מעגל, אני אוהד את הקבוצה מגיל צעיר, זה כן משהו שמושך אותי. אני כן מרגיש שיש לי את הדחף לבוא ולסיים בחיפה, אבל כשאני מדבר עם אנשים הם אומרים לי 'תומר, החזרה לישראל תעשה לך סיום מבאס ואתה תצטער על זה'. כל פעם מחדש אני אומר 'אתם יודעים מה, כשאגיע לרגע הזה אחליט'. האם ללכת עם הלב או עם הראש. תשובה לתת היום אני לא יכול, כשאגיע לרגע אצטרך להחליט".

תומר חמד
תומר חמד | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי