זה רק ספורט – תשמרו על עצמכם

זה רק ספורט - תשמרו על עצמכם
זה רק ספורט – תשמרו על עצמכם | unsplash

העיסוק בספורט במסגרת השמירה על אורח חיים בריא הולך ונעשה נפוץ יותר בישראל. ספורט מאפשר לשמור על תפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, על כושר ועל גזרה דקה, אך לצד היתרונות, יש מספר סיכונים שיש לקחת בחשבון

(גודל טקסט)

אנשים אשר מתאמנים באופן אינטנסיבי מאוד, חשופים למגוון רחב של פציעות ופגיעות. במאמר זה נעסוק בדרכים להימנע מפציעות אלו, מה שיתרום לאימון יעיל, בטוח ומהנה.

נסיעה זהירה על אופניים כתחליף לתחבורה ציבורית או נהיגה

העיסוק בספורט הוא מאתגר עבור אנשים רבים. הוא דורש השקעה של שעות ארוכות בכל שבוע, ולרוב יש צורך לשלב אותו בשגרת יום עמוסה, כאשר הוא בא על חשבון עבודה או זמן עם המשפחה. אחת הדרכים הטובות ביותר לעסוק בספורט ולהתמיד בכך, היא להפוך את הספורט לעיסוק פסיבי, משהו שעושים על הדרך כמעט בלי לשים לב. נסיעה על אופניים כתחליף לנהיגה או לנסיעה בתחבורה ציבורית בדרך לעבודה, היא דוגמה נהדרת לכך. הנסיעה באופניים בכבישים העמוסים בישראל, היא לעיתים מהירה יותר מנהיגה במכונית, אשר נאלצת לעמוד שעות ארוכות בפקקים. נסיעה של רבע שעה לכיוון, אשר מתבצעת בכל יום, יכולה להיות בעלת השפעה בריאותית נהדרת. עם זאת, נסיעה על אופניים צריכה להיעשות בזהירות, כדי להימנע מפציעות חמורות. יש לוודא שאתם חובשים קסדה בעת הנסיעה, ושכלל המערכות השונות באופניים פועלות כהלכה. הקפידו לשמן את מערכת ההילוכים, לבדוק שהגלגלים מנופחים ושהבלמים עובדים באופן תקין. הקפדה על כך תמזער את הסיכוי לאובדן שליטה על האופניים, ולתאונות שעלולות להיות קטלניות.

מזעור הנזק לברכיים במהלך ריצה

ריצה היא אחד מענפי הספורט המאתגרים ביותר, אך גם המספקים ביותר. עיקר הקסם של הריצה הוא הפשטות שלה. לא צריך אנשים אחרים כדי לצאת לאימון, ניתן להתאמן בכל מקום, והציוד הדרוש מצטמצם לזוג נעליים. הריצה היא מקור מעולה לשיפור סיבולת הלב ריאה, לירידה במשקל, ולשיפור מצב הרוח ובריאות הנפש. החיסרון העיקרי של הריצה הוא הסיכון לשחיקה של הברכיים. אנשים אשר נוטים לרוץ מרחקים גדולים ביותר, הינם פגיעים במיוחד לסבול מתופעה זו. הסחוס במפרק הברך נועד למנוע חיכוך ישיר בין עצמות הרגל המחוספסות. כאשר רצים זמן רב, בלי להקצות זמן התאוששות מספק, הסחוס הולך ונשחק, והחיכוך בין העצמות מתחיל לייצר דלקת מקומית אשר מחמירה את המצב. מזעור הנזק לברכיים במהלך הריצה הוא חיוני כדי להמשיך לעסוק בספורט. עליכם להקפיד על נעלי ספורט איכותיות, ולהימנע משימוש בנעליים ישנות או פגומות. כמו כן, ריצה על משטחים רכים יחסית, כמו חול או דשא, עשויה לצמצם את הלחץ על המפרק, ולכן נחשבת לבריאה יותר.

הרמת משקולות נכונה

מרימי משקולות רבים אשר פועלים בצורה לא נכונה, ימצאו את עצמם מפעילים ביטוח תאונות אישיות תוך זמן קצר. הרמת משקולות היא ספורט חשוב לגברים ולנשים כאחד. היא מאפשרת שמירה על מסת שריר, ומונעת דלדול עצם. לצד היתרונות הבריאותיים של הרמת משקולות, יש גם סכנות שיש לשים אליהן לב. הרמה לא נכונה של משקולות כבדות, יכולה לגרום לפגיעה חמורה בעמוד השדרה. על הרמת המשקולות להיעשות בצורה מאוזנת, מאחר ושרירים מפותחים יותר בצד אחד של הגוף, מובילים לפגיעה ביציבה. נוסף על כך, הסיכון לנפילה של משקולת על הרגל או לעילפון עקב מאמץ חריג, הם דברים שחשוב לקחת בחשבון.

מדריך בעל ידע יכול לאפשר אימון יעיל ובריא

מאמני כושר איכותיים, הם כאלה אשר יודעים לדחוף אתכם לקצה, אך גם לשמור עליכם בריאים. בחרו במדריך מקצועי בעל ידע פיזיולוגי עשיר, אשר יוכל להתאים את האימון אליכם, ולהדריך אתכם בנוגע לביצוע הפעילות הגופנית בצורה נכונה שמונעת כל פגיעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי