סיני: "הייתי נוהג אחרת מדגני". קלינגר: "התנאים פה מעולים"

ניר קלינגר, משה סיני
ניר קלינגר, משה סיני | עדי אבישי

נציג הבעלים במסע"ת לקראת אשדוד בגביע הטוטו: "הסיפור עם אוראל יצא מפרופורציה, הוא קיבל את כל מה שביקש". המאמן: "מקווה להחתים בלם נוסף בשבוע הבא". אלטמן: "הזרים מרשימים". הירש האריך חוזה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים מביכים במשחקי ההכנה, הפועל תל אביב תפתח מחר (שבת ב-19:00) את עונת 2020/21 כשתתארח אצל מ.ס אשדוד במחזור הראשון של גביע הטוטו. לפני המשחק, היועץ המקצועי משה סיני, המאמן ניר קלינגר והכוכב עומרי אלטמן דיברו על התחושות והקשיים במסיבת עיתונאים חגיגית.

סיני פתח את דבריו: "תמיד זה מרגש לפתוח עונה חדשה, אבל הפעם זה קצת שונה מכל עונה קודמת, בגלל הקורונה כמובן. זו היערכות שונה ותקופת ההכנה היא מאוד קצרה, אך נערכנו ועשינו את ההתאמות ואת הדברים שאנחנו חושבים שיכולים לעזור לקבוצה. אני חושב שנהיה מוכנים לליגה תוך כדי תנועה וזה מה שחשוב. ההכנה כמובן היא לא אידיאלית ובהתחשב בזה שהזרים בבידוד, האימונים צריכים להיות בהדרגה ועם חשיבה נכונה. נערכנו, אבל נצטרך סבלנות, כי הגוף צריך את הזמן שלו.

"כמועדון, אנחנו צריכים לשנות את הרעשים ואת כל מה שקורה מחוץ למגרש. במגרש, זה כבר התפקיד של השחקנים ואני מאמין מאוד בקבוצה הזאת. נצטרך סבלנות על מנת להגיע לרמה שאנחנו רוצים ומצפים. הרבה דברים נאמרים על הקבוצה ועל מה שקורה בה, אבל מי שנמצא פה ויודע איך הדברים מתנהלים, אני לא אומר שהם מתנהלם בצורה הכי טובה בעולם, אבל בתנאים שיש זה בהחלט טוב. מה ששומעים בחוץ לא בהכרח מה שקורה כאן. אנחנו משתדלים לעשות את הדברים בצורה מקצועית שתשרת את האוהדים ואת המועדון".

משה סיני
משה סיני | עדי אבישי

על עזיבת דגני: "העניין הזה יצא מפרופורציות. הייתי נוכח בשיחה עם הבעלים שרון ניסנוב ועם אוראל ואני חושב שהוא קיבל את כל מה שהוא ביקש. הדבר שעניין אותו הכי הרבה זה לעזוב לחו"ל בחינם. אני חושב שהוא קיבל את זה והייתי מופתע מאוד שנותנים לו דבר כזה. עשינו הכל על מנת להשאיר אותו בהפועל תל אביב, אבל אני לא יכול להיכנס לו לחישובים ולכיס. 10 אלף או 20 אלף יותר, לכל אחד יש את החישובים הכלכליים שלו. אני באופן אישי הייתי נוהג אחרת מאוראל, אבל זה אני ולא הוא, הדברים ממש לא נכונים ועשינו את הכל על מנת להשאיר אותו בקבוצה".

על אוהדי הפועל תל אביב: "כשהקהל של הפועל תומך, זה נותן לכולם כוח. אנחנו מבינים שהאוהדים מביעים את זעמם כשלא הולך, זה מובן לנו, אבל אני יכול לומר להם שאנחנו נעשה הכל שהקבוצה תהיה מוכנה וחזקה מבחינה מנטלית וגם מבחינה התוצאות. אני מאמין בקבוצה ובבנייה שלה, אבל זה עניין של זמן. ביום או יומיים אי אפשר להכניס לכושר ולקבוע טקטיקה. ככל שיעבור הזמן, הקבוצה תהיה טובה ואני משוכנע בכך".

המאמן ניר קלינגר הוסיף: "בתחילת עונה חשוב שהצוות המקצועי ידבר בעיקר אל האוהדים שלנו. אני לא מתכוון להתעסק בכל הנושאים שמסביב, כמו בקרה והתאחדות – זה לא עניינים שלי. אני רוצה לספק מידע מקצועי בעיקר לאוהדים שלנו, שזה מה שהכי חשוב להם ואני יודע שהם יושבים בבית וקוראים ומתעניינים וחלקים דואגים. חשוב שנשים את הדברים מקצועית על מקומם. אין ספק שכל התקופה האחרונה מסיום הליגה לא הייתה פשוטה עבורנו. אני חושב שהיא לא הייתה פשוטה עבור כל הקבוצות, אבל במקרה של הפועל תל אביב זה היה קצת יותר מורכב. כל הסיבות פחות או יותר ידועות.

ניר קלינגר
ניר קלינגר | הפועל תל אביב

"מבחינה מקצועית, בתקופת ההכנה, נאלצנו באמת להתמודד עם סגל מאוד מאוד קצר ועם שחקנים שלא משחקים בעמדות שלהם כי היינו בחוסרים. אנחנו מודעים לזה ומודאגים במידת הצורך כדי לייצר ביטחון להמשך הדרך. זה אומר שכשאני מסתכל קדימה, אני רואה את הפועל תל אביב, כשיגיעו כולם והזרים ייכנסו לכושר, וזה לוקח זמן, תהיה לנו קבוצה חזקה. הבלם החדש שלנו צפוי לנחות ואני מקווה שנשלים החתמה של בלם נוסף בשבוע הבא. שאר השחקנים ייכנסו לכושר, בנוסף לשחקנים כמו אלטמן והשאר שממשיכים איתנו. אני אומר בביטחון מלא שתהיה לנו קבוצה טובה ואני לא מסתתר מאחורי העובדה שיכול להיות שהדברים ילכו קשה יותר בגביע הטוטו.

"לא עברנו בבקרה ואנחנו צריכים להשתמש בכל מיני קומבינציות כדי למצוא את ההרכבים הנכונים. בסופו של דבר, השורה התחתונה, המטרה הסופית, היא פתיחת הליגה נגד כפר סבא בסוף אוגוסט, להגיע סופר מוכנים, חזקים ומלאי ביטחון. אנחנו מרגישים שתהיה לנו קבוצה חזקה. ההכנה הלקויה שנראית מבחוץ לא תהווה שום תירוץ. אני לא איש של תירוצים. אנחנו עובדים קשה באימונים, נכון שלא עם השחקנים שהייתי רוצה לראות במצב נורמלי, זה לא שם, אבל זה המצב. גם אם נצטרך עוד שבועיים להכניס את השחקנים לכושר".

"עם הבסיס משנה שעברה, בסופו של דבר נגיע ליעד שהוא משחק הפתיחה של הליגה. זו תקופת הכנה די מוזרה ונעשה הכל לסגור את הפער. אני רואה בזה אתגר גדול. לא תמיד דברים הולכים בקלות. הפועל זה מועדון ענק ואנחנו צריכים לשמר אותו כזה. זה נראה מבחוץ שיש בלאגן, אבל התנאים פה מעולים והשחקנים מקבלים את כל מה שהם צריכים. אם נצליח להשלים את משימת שחקני הרכש ולעשות את עבודת הכושר הגופני לאלה שצריכים, אין לי ספק שנעמיד קבוצה חזקה שתייצג בכבוד את השם הפועל תל אביב. זו דרכי ולשם אני מכוון. הכי קל זה לבוא ולהגיד אכלו לי, שתו לי, אני עוזב, אני בא, לא טוב לי; זה לא הסגנון שלי, אני נילחם עד הסוף עם החבר'ה שהם יד ימין שלי כמו אלטמן ועוד שחקנים שנותנים גיבוי. אני מאחל לכולנו, משפחת הפועל תל אביב, עונה מוצלחת עם אנרגיות טובות".

עומרי אלטמן | הפועל תל אביב

אלטמן סיכם: "עשינו את ההכנה הכי טובה שאפשר בהתאם לנסיבות. בקושי היה לנו חופש, אז אני לא חשוב שהכושר של מי ששיחק בפלייאוף העליון נפגע. הצוות המקצועי עושה עבודה מצוינת. אנחנו מצפים לפתוח את העונה, זה תמיד מרגש וכיף. יש המון ציפיות ואני חושב שהקבוצה תהיה מאוד תחרותית ותשאף מאוד גבוה. אני מקווה שנשיג את המטרות שלנו שהן יותר גבוהות מאשר בשנה שעברה. אני בהחלט מאמין בסגל ובשחקנים החדשים שהגיעו. אני חושב ומאמין שהם שיפרו את הקבוצה והיא תהיה טובה יותר ותחרותית יותר. אנחנו מכוונים גבוה.

"אתם תיראו פה קבוצה טובה שמשחקת כדורגל טוב ומביאה תוצאות. אני מקבל את מלוא הביטחון מניר, שזה הכי חשוב. אני מרגיש טוב ומוכן. אני חושב שהגיעו המון שחקנים טובים, במיוחד הזרים שמאוד מרשימים אותנו באימונים. אני לא חושב שהקבוצה תהיה בנויה רק עליי, יש פה שחקנים מצוינים והקבוצה מאוזנת וטובה. אני אוהב לחץ וכיף לי להתמודד עם ציפיות ולהשיג את המטרות של הקבוצה. אני תמיד מוכן למשימה ומקווה שנעמוד בה".

בתוך כך, לאחר שהאדומים החתימו כבר שמונה שחקנים חדשים לסגל, היום (שישי) הודיע המועדון שהחלוץ שחר הירש חתם לעונה נוספת בשורותיו.

כזכור, הירש בן ה-27 פתח את העונה הנוכחית כשחקן רוטציה תחת ניסו אביטן, אך קרע את הרצועה הצולבת במחזור הליגה התשיעי, ולמעשה מאז נובמבר לא רשם משחק רשמי. לאחר החתימה סיפר החלוץ: "שמח להמשיך במועדון שכבר הפך עבורי לבית. עברתי שיקום לא פשוט".

"אני מודה להנהלה, למשה סיני וניר קלינגר על האמון בי. הליווי במהלך התקופה הזו והתחושה הטובה שנתנו לי. זו עונה חשובה עבור המועדון וגם עבורי בפן האישי ואעשה הכל כדי שנצליח לעמוד באתגרים הרבים שעומדים בפנינו".

שחר הירש
שחר הירש | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי