גם שייע ממחזר: כוכבי ספורט1 מציינים את יום המחזור של הישראל

שייע פיינגנבוים ממחזר | תמיר תאגיד המחזור

משפחת פיינגנבוים, משפחת איווניר ומשפחת ארבל הצטרפו לתמיר תאגיד המחזור ונשיא המדינה, ראובן ריבלין לכבוד יום המחזור של ישראל. השנה שוברים את כל השיאים!

(גודל טקסט)

יום המחזור של ישראל בבית משפחת פייגנבוים

כמו בכל שנה, פעילות המחזור בישראל הגיע לשיאה במסגרת "יום המחזור של ישראל 2020" בהובלת תאגיד מחזור האריזות תמיר. כבוד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אירח את ראשי הרשויות הזוכות במקום הראשון ברשימת הערים והמועצות הממחזרות בישראל, שקיבלו את אותות המצטיינים במחזור מידי השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל ומנכ"ל התאגיד, רני איידלר.

מנכ"ל תאגיד תמיר, רני איידלר מסר: "אני מודה לכבוד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין שאירח אותנו בביתו לטקס הענקת אותות ועל תרומתו הרבה בקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל ולשרה על נוכחותה והענקת הפרס למצטיינים . כמו כן אני מודה לרשויות ולחברות הזוכות ומעריך מאוד את שיתוף הפעולה שלהן, לרשויות המקומיות יש השפעה גדולה על שיתוף הפעולה של  התושבים וגם על האמון שלהם בדרך. והכי חשובים התושבים שמגלים אחריות  ומעורבות ומפרידים אריזות למחזור, ובכך מונעים את הטמנתן באדמה ואת הפגיעה בסביבה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "זוכים יקרים, ברכות לכם על גילוי האחריות והמנהיגות שכרוך בהעמדת סוגיות סביבתיות במקום גבוה בסדר העדיפויות, אפילו בתקופה מורכבת זו. השכלתם להביט למרחוק, ואתם פועלים לא רק למען איכות החיים של תושבי הרשויות שלכם, אלא גם למען העתיד של ילדינו," בתום דבריו הודה הנשיא לתאגיד מיחזור האריזות בישראל "תמיר" על היוזמה המבורכת של יום המחזור הארצי, ואיחל לכל אזרחי ישראל: "יום מחזור שמח!"

יום המחזור של ישראל בבית משפחת ארבל

מאז הקמת התאגיד, 115 רשויות (מעל לחמישה מיליון תושבים) הצטרפו למהפכת המחזור ופרסו פחים כתומים בשטחן בכדי לאפשר לתושביהן להפריד ולמחזר אריזות. אז מה עוברת הפסולת אחרי שאנחנו זורקים אותה לפח? המשאיות שאוספות את הפחים הכתומים נשקלות ונדגמות בכניסה לתחנת המיון. לאחר שלב הדגימה עוברת הפסולת למיון ל- 7 חומרים שונים: שקיות פלסטיק, מתכת, קרטוני משקה, קרטון, פלסטיק מסוג פט (בקבוקי משקה), פלסטיק קשיח (חומרי ניקוי וטואלטיקה) ומיקס פלסטיק.

כל חומר נכבש לקובייה דחוסה ומועבר למפעל מחזור. משקל של אריזות הוא נמוך מאוד (קטן פי 30 מפסולת מעורבת) אך נפח האריזות גדול מאוד ביחס ליתר הפסולת. ניתן לדמות את כמות האריזות שנאספו עד כה ונשלחו למיחזור במקום להטמנה, לנפח של כמעט אלף מטוסי ג'מבו מלאים ודחוסים בפסולת אריזות.

בקטגורית הערים הגדולות, גבעתיים לקחה את המקום הראשון ואחריה הגיעו תל אביב והרצליה. המועצה האיזורית שמיחזרה את דרכה לפסגה היא עמק חפר, ואילו אריאל זכתה במקצה הערים הקטנות. גם בעולם הספורט התייחסו ליום המחזור הארצי, ולפניכם הצצה לתהליך המחזור בבתי המשפחות של שייע פייגנבוים, יורם ארבל ומוטי איווניר.

יום המחזור של ישראל בבית משפחת איווניר

ממחזרים? היכנסו לאתר של תמיר תאגיד המחזור ותוכלו לזכות בתעודת כבוד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי