דה בריינה עלול להיעדר נגד ליברפול, אגוארו חיובי לקורונה

על פי דיווח ב"אינדפנדנט", הבלגי סובל מקרע קטן ובספק למפגש נגד האלופה בפברואר, החלוץ שהחמיץ את ארבעת המשחקים האחרונים הודה שהוא סובל מתסמינים. וגם: פפ גווארדיולה מדבר על אליפות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

אמנם היא החזיקה בפסגה שעתיים בלבד, עד לניצחון של יריבתה העירונית, אך אף אחד לא יוכל לקחת למנצ'סטר סיטי את המומנטום הנפלא שלה. אתמול (רביעי) הקבוצה של פפ גווארדיולה, לה משחק חסר, גברה 0:2 על אסטון וילה. היה זה ניצחונה השישי ברציפות בליגה ומשחק 15 ברציפות ללא הפסד. ברנרדו סילבה כבש את השער הקריטי בדקה ה-79 – שערו הראשון העונה (מאז יולי), וכן שערו הראשון במשחק ביתי מאז ספטמבר 2019 נגד ווטפורד. אילקאיי גונדואן כבש את שערו השביעי (בפנדל) – העונה הפורייה בקריירה שלו. גם פיל פודן רשם ערב ענק עם חמישה נסיונות משלו ועוד שישה מצבים שיצר.

בכל מקרה, השינוי הגדול אצל סיטי הוא משחק ההגנה. סיטי ספגה שער בודד במהלך ששת הניצחונות האחרונים בליגה ושמרה על שער נקי בעשרה משחקים מתוך 18 המחזורים. רק ב-1976/77 (17 משחקים) היא הגיעה למאזן הזה מהר יותר. לקבוצה של פפ ההגנה הטובה בליגה עם 13 ספיגות בלבד, כשאחריה טוטנהאם עם 17 ספיגות. בעונה שעברה למשל ספגה סיטי 20 פעמים, בעוד ב-18/19 ו-17/18 כשהציגה מספרים דומים – זכתה בתואר.

מה שכן העיב על שמחת הניצחון – הפציעות של קייל ווקר וקווין דה בריינה, בעיקר של הבלגי שעל פי דיווח ראשוני של "אינדפנדנט" סובל מקרע קטן בהמסטרינג ועלול להיעדר בין שבועיים לשלושה, כך שהוא בספק גדול למשחק נגד ליברפול ב-7.2.

אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה | MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images

כמו כן, סרחיו אגוארו, שסוגר בדיוק היום שנה מאז שער הפרמיירליג האחרון שלו, הודיע בחשבון הטוויטר שלו שנמצא חיובי לקורונה: "אחרי שהייתי קרוב לחולה, החלטתי להכניס את עצמי לבידוד ובבדיקה האחרונה שערכתי נמצאתי חיובי לנגיף. יש לי קצת תסמינים ואני עוקב אחרי הוראות הרופאים. כולם, תשמרו על עצמכם!".

"עדיין לא דיברתי עם הרופא שלנו אבל אני מקווה שווקר ספג בעיטה בלבד וזהו (המגן שצלע הוחלף באולכסנדר זינצ'נקו)", אמר פפ גווארדיולה בנוגע למגן הימני. לגבי הבלגי הוא לא לחוץ: "הוא שם את היד שלו על הרגל, זו פגיעת שריר כנראה, זה נורמלי עם עומס המשחקים הזה".

סרחיו אגוארו | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

פפ מבסוט מהניצחון: "הכי חשוב בעיניי, לאו דווקא ששת הניצחונות הרצופים – מאז המשחק נגד ניוקאסל אנחנו משחקים כמו שאנחנו צריכים לשחק כדי להיות אלופים. כולם רוצים לזכות בתואר, אבל עליך להראות שמגיע לך. שלטנו בהיבטים רבים, היה לנו קצב מצוין. הופעה טובה נגד קבוצת צמרת. רק שנשתפר בשליש האחרון".

על העונה הנוכחית: "נותר לנו עוד משחק אחד לסיום הסיבוב, כמובן שאנחנו רוצים להצליח גם בגביע. עם כל הביקורת צריך לזכור שהפסדנו רק שני משחקים העונה. צריך לפעמים זמן. התאכזבנו מאוד ממה שקרה נגד ליון בשנה שעברה. לא היינו עקביים מספיק, אולי לעתים בשל ההחלטות שלי. אנחנו משחקים הרבה יותר טוב".

מרוצה מברנרדו סילבה: "הוא אחד השחקנים האינטיליגנטיים שראיתי אי פעם, כבר אמרתי זאת. הוא יכול לעשות הכל בכל עמדה וכמובן גם לכבוש שערים. הוא חייב לשכנע את עצמו להיות קטלני בשליש האחרון במגרש. שחקן צמרת חייב לתרום שערים ובישולים. זה היה שער פנטסטי". כשנשאל על התלונות של וילה לגבי השער: "אני יודע שהם מחו, לא צפיתי בתמונות, בשביל זה יש VAR. הדרך בה שיחקנו הייתה יוצאת מהכלל ומגיע לנו לנצח".

באנגליה שיבחו. "שערים מאוחרים של סיטי ביטלו את ההתנגדות של וילה. כרגע המקום הראשון עדיין לא שלה אך הנחישות שהפגינה בניצחון השישי ברציפות הוכיחה שהם כאן כדי להישאר במירוץ עד הסוף", נכתב ב-"BBC". "סיטי שברה את ההגנה העקשנית, גווארדיולה היה יכול להיות מרוצה מהמחצית השנייה. הכדור זז בעוצמה רבה ובקצב גבוה אך הקילר-אינסטיקנט עדיין חסר", נכתב ב"סקיי ספורטס". באתר בחרו לרודרי כאיש המשחק. "הוא הראה מדוע הוא נחשב ליורש של פרננדיניו", נכתב. הוא נגע בכדור יותר מכל אחד אחר וניצח בכל תשעת המאבקים האוויריים וכמובן תרם בישול מאוחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי