גנאברי חיובי לקורונה וייעדר מהמשחק נגד פ.ס.ז'

סרג' גנאברי | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

באיירן הודיעה רשמית כי שחקן הכנף נדבק בנגיף ולא ישחק ברבע גמר ליגת האלופות נגד אלופת צרפת. מסתמן כעת שצ'ופו מוטינג יתפוס את מקומו של לבנדובסקי הפצוע בהתקפה. פבאר: "אנחנו רגועים מאוד"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בשנה שעברה הביסה באיירן מינכן 2:8 את ברצלונה בשלב רבע הגמר במשחק שייזכר לדורות, והמשיכה עד לזכייה בליגת האלופות. מחר (רביעי) אלופת אירופה תפגוש לשחזור הגמר של העונה שעברה את סגניתה פריז סן ז'רמן במשחק הראשון מבין שניים שיהיה מבחן אופי עצום עבורה, כשתעשה זאת ללא רוברט לבנדובסקי הפצוע שכבש 42 שערים ב-36 משחקים העונה. כעת, מי שצפוי להחליף את הפולני הוא אריק צ'ופו מוטינג, זאת בשל העובדה שסרג' גנאברי חיובי לנגיף הקורונה ונמצא כעת בבידוד ביתי.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, פליק אמר: "צ'ופו מוטינג הוא שחקן חשוב עבורנו. הוא הראה את האיכויות שלו במשחק נגד לייפציג. הוא גם חשוב לקבוצה כי הוא בחור טוב. אנו שמחים שיש לנו אותו בשורותינו". כשנשאל לגבי היריבה הצרפתית, השיב המאמן: "יש להם הגנה יציבה, שוער טוב וכמובן הרבה איכות מקדימה. אנחנו צריכים להיות ממוקמים טוב ולנסות להפעיל לחץ על הכדור. אלה המשימות שעלינו ליישם מחר".

מגנה הצרפתי של באיירן, בנג'מין פבאר, נשאל האם דיבר עם חבריו לנבחרת צרפת על הקרב הקרוב: "לא, בגדול לא דיברנו על המשחק, היו לנו משחקים חשובים עם הנבחרת והתרכזנו בהם. עבור פ.ס.ז' זאת תהיה נקמה אם הם ינצחו. אנחנו רגועים מאוד, נותרו לנו שני משחקים ואנו רוצים לנצח בשניהם". על היעדרותו של לבנדובסקי: "הוא החלוץ הכי טוב בעולם. יש לנו עדיין שחקנים טובים מאוד שיכולים למלא את התפקיד שלו. צ'ופו הצליח היטב כששיחק מול לייפציג. אנחנו מתגעגעים אליו, אבל אנחנו ניגשים למשחק כמו תמיד".

בנג'מין פבאר
בנג'מין פבאר | Christof Stache/Pool via Getty Images

שחקן העבר של באיירן ומאמן מכבי נתניה לשעבר, לותר מתיאוס, ניתח את ההתמודדות הקרובה: "המשחק נגד פ.ס.ז' שונה לחלוטין, יש לה כוכבי על כמו ניימאר וקיליאן אמבפה. הם סובלים מבעיות בליגה המקומית אך הם מפוקסים בליגת האלופות". הגרמני הזכיר כי השוער מנואל נוייר רשם מספר הצלות גדולות מול כוכבי הצרפתים בגמר אשתקד, אך לא שכח לפרגן לבווארים: "הם בכושר הטוב ביותר בעולם יחד עם מנצ'סטר סיטי".

נשיא הכבוד של הקבוצה אולי הנס הפגין ביטחון כהרגלו: "באיירן הנוכחית היא הקבוצה הטובה ביותר בעולם". צ'ופו-מוטינג מתרגש לקראת המשחק: "הציפייה אדירה, זה שחזור של הגמר. הייתי מעדיף שזה שוב יהיה הגמר. אף אחד לא האמין שניפגש שוב כל כך מהר. אני בקשר עם החברים שלי משם – יוליאן דראקסלר, פרנסל קימפבה". הוא מזהיר מניימאר ואמבפה: "יש להם איכות יוצא דופן, אבל עלינו להיות מודעים לכל השחקנים, יש כל כך הרבה שחקנים מובילים בקבוצה הזו".

בחמש הפעמים האחרונות בהן אלופת אירופה פגשה את יריבתה בעונה שלמחרת – האלופה המכהנת המשיכה הלאה (האחרונה שעשתה זאת היא ריאל מדריד שהדיחה את יובנטוס ב-2017/18), סטטיסטיקה שהבווארים ירצו לשמר. באיירן לא הפסידה כבר 19 משחקים במפעל (18 ניצחונות ותיקו) ונכנעה רק פעם אחת ב-29 משחקיה האחרונים במפעל כשהודחה בשמינית הגמר על ידי ליברפול ב-2019 אחרי הפסד 3:1 במינכן. בכל שמונת משחקיה הביתיים מאז היא ניצחה וכן גברה על היריבות הצרפתיות בתשעה מעשרת המשחקים האחרונים.

קומאן חוגג את שער הניצחון בגמר. ישחק גם הפעם | Michael Regan / UEFA / Handout/Anadolu Agency via Getty Images

ובחזרה למשחק. פליק מקבל בחזרה את ג'רום בואטנג (היום פורסם בגרמניה שהוא סופית יעזוב את הבווארים אחרי עשור) ואלפונסו דיוויס שהחמיצו את לייפציג בשל השעיית צהובים. ניקלאס זולה ייאבד את מקומו בעוד לגבי אגף שמאל ישנה התלבטות. דוגלאס קוסטה, חאבי מרטינס וקורנטן טוליסו ימשיכו להיעדר בשל פציעות. כובש שער הניצחון היקר בגמר, קינגסלי קומאן, יפתח בכנף שמאל.

תומאס מולר שבישל ללאון גורצקה את שער הניצחון נגד לייפציג, יוכל לרשום ציון דרך גדול. אם יכבוש הוא ישתווה לאנדריי שבצ'נקו וזלאטן איברהימוביץ' בטופ עשרת מבקיעי המפעל (48 שערים בליגת האלופות). העונה הבקיע מולר שער בודד במפעל, הרבה מתחת לסטנדרט הרגיל שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי