אשתו של שטקוס בטראומה: "לעולם לא אשכח את הלילה הראשון בממ"ד"

ארנסטס שטקוס, אשתו ביאטריס ובתו ג'ולי | צילום מסך, אינסטגרם

רעייתו של שוער הפועל ת"א התראיינה בליטא וסיפרה על הרגעים הקשים בצל ירי הרקטות: "המצב מתוח מתמיד. כיסיתי את האוזניים של בתי שלא תשמע את האזעקות, זה אכזרי. לא משנה כמה תקרא על המלחמה - מבפנים זה שונה"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

ארנסטס שטקוס משחק בישראל כבר ארבע שנים, אך עבור שחקן זר, סיטואציה כמו זו שנוצרה בשבוע החולף בשל המתיחות עם החמאס מהווה טראומה של ממש, ולא משנה הוותק שלו בליגה. אשתו של הליטאי, ביאטריס, התראיינה אתמול (שישי) לתקשורת במולדתה וסיפרה על החוויה הלא פשוטה שעברה משפחתו של שוער הפועל תל אביב בצל ירי הטילים לעבר גוש דן.

"זו תקופה מחרידה, אבל זו לא הפעם האחרונה שאנחנו חווים את זה. ארנסטס ואני חיים בישראל מזה ארבע שנים והסכסוך עם הפלסטינים תמיד קיים, אבל הפעם הוא מתוח מתמיד", סיפרה ביאטריס שטקוס לתקשורת הליטאית. "אנשים משווים את האירועים האחרונים למה שקרה במבצע בעזה ב-2014 (צוק איתן). מפחיד שהסיטואציה הזו עלולה לחזור על עצמה לאור העובדה שהמצב הנוכחי קשה מאוד".

אשתו של השוער שיתפה כיצד הרגישה כשנאלצה להעביר לילה בממ"ד: "את הלילה הראשון לא אשכח לעולם. הצלילים האלה רודפים אותך. כשהאזעקה נשמעת, יש לך בערך 30 שניות להגיע למרחב מוגן. לכל משפחה יש אחד כזה בדירה שלה בבניינים החדשים, אבל במבנים אחרים יש רק אחד כזה לכל הדיירים. במקרה כזה, הכל יותר מסובך כי המרחק למרחב המוגן יותר גדול. לנו יש חדר כזה בדירה, שהקירות והדלת והחלונות בו שונים".

"אלה שחיים כאן אולי לא נכנסו לטראומה כזו גדולה, כי הם חוו את זה בעבר. אבל בשביל המשפחה שלנו זה חדש", המשיכה רעייתו של שטקוס. "כשאתה מגדל ילדים קטנים, זו סיטואציה שלא מתקבלת על הדעת. אתה צריך לעשות הכל כדי שהם לא ירגישו את הלחץ ולהתנהג כאילו הכל כרגיל. באותו לילה ראשון, שני הילדים התעוררו מהאזעקות והפיצוצים והיינו צריכים להרגיע אותם. ג'ולי (בתם של הזוג) התחילה ללכת לגן בישראלים ושם מכינים את הילדים מראש למצבים כאלה, אבל כשאתה מתעורר מזה בלילה – אתה עדיין נבהל".

אחרי לילה שבו נורו 300 טילים לעבר גוש דן, שוער האדומים ומשפחתו עברו לצפון הארץ כדי להתרחק מהסכנה. "ישנו כולם באותה מיטה וכיסיתי את האוזניים של הבת שלי כדי שהיא לא תשמע מה קורה מסביב. זה היה אכזרי. כשהיא נרדמה, אני בעצמי רעדתי לגמרי ופחדתי שהיא תתעורר מזה. בוקר למחרת החלטנו לנסוע לחיפה, איפה שגרנו לפני שנתיים. זו עיר יותר רגועה, אבל הפעם אני לא יכולה לומר שהמצב שם שונה".

ביאטריס שטקוס המשיכה: "כשהגענו, את פנינו קיבלו מהומות גדולות ברחובות, כך שהילדים ואני לא עוזבים את המלון שאנו לנים בו בינתיים. החמאס מאיים לירות טילים שיגיעו גם לחיפה. כל המקלטים בעיר פתוחים והתושבים מוכנים לרוץ אליהם בכל עת. אנחנו לא מרגישים בטוחים, רק מקווים לא לשמוע את האזעקות האלה שוב".

אשתו של שחקן הפועל תל אביב הוסיפה: "הקבוצה מתאמנת בסמוך למרחב מוגן, אבל אני חייבת להודות שזה לא נוח כשהוא לא בבית ומשהו יכול לקרות בכל רגע. הכל מסובך כרגע, אבל זו המדינה שאנחנו חיים בה. גם המצב בשדות התעופה קשה, הם בין המטרות המרכזיות לטילים. אני כבר לא יודעת אם יותר בטוח להישאר או לעזוב. בעלי ממשיך לעבוד ואנחנו לא מתכננים לעזוב בלעדיו, נישאר ביחד. אנחנו חיים במדינה שבה האפשרות למלחמה תמיד קיימת. הייתה סיטואציה דומה בשנה שעברה, לא היינו בישראל והוריו של ארנסטס באו לשמור על ג'ולי בזמן שנסענו לפורטוגל. נבחרת ליטא שחקה שם. בבאר שבע נשמעה אזעקה ואמו של ארנסטס נפלה במדרגות בדרך למקלט. היא נאלצה להעביר שלושה ימים בבית חולים".

לסיום, שטקוס אמרה: "כששואלים אותי איך אני מרגישה, אני אומרת שאני תמיד מוכנה למצבים כאלה. אתה יודע שזה עלול לקרות, אבל כשזה קורה – אי אפשר לתאר את התחושה שמשתלטת עליך. אי אפשר לדמיין את זה. אפשר לקרוא על המלחמה, אבל כשאתה נמצא בתוכה, אתה מבין שזה שונה לגמרי".

ארנסטס שטקוס. חוויה קשה למשפחתו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי