היסטוריה ישראלית בטוקיו: גורבנקו עלתה לגמר ה-100 מטר גב

הישג יוצא דופן לילדת הפלא בת ה-17, שנגעה בקיר אחרי 59.30 שניות בחצי הגמר והפכה לישראלית הראשונה אי פעם בגמר אולימפי, לאחר שעלתה מהמקום השמיני. בהמשך: אנדי מורז תתחרה

(גודל טקסט)

היסטוריה ישראלית בבריכה בטוקיו: אנסטסטיה גורבנקו הפכה הבוקר (שני) לישראלית הראשונה אי פעם שמגיעה לגמר אולימפי בשחייה, אחרי תוצאה אדירה בחצי הגמר במשחה ה-100 מטר גב.

גורבנקו נגעה בקיר אחרי 59.30 שניות, ניפצה את השיא הישראלי שהיא עצמה מחזיקה בו עם שיפור של 48 מאיות, וסיימה רביעית במשחה שלה. לאחר מכן היא חיכתה למשחה השני של חצי הגמר, כדי לגלות שעלתה לגמר מהמקום השמיני והגיעה להישג חסר תקדים.

משחה הגמר של גורבנקו יתקיים מחר בשעה 4:51 לפנות בוקר. זו תהיה הפעם הרביעית ששחיין ישראלי מגיע לגמר אולימפי, אחרי שבאטלנטה 1996 עשתה זאת נבחרת השליחים (4X100), ולאחר מכן הגיעו איתן אורבך בסידני 2000 ויעקב טומרקין בלונדון 2012.

אנסטסטיה גורבנקו
אנסטסטיה גורבנקו | Insidefoto / Contributor

גורבנקו רשמה את ההישג האדיר במשחה הפחות חזק שלה. בסביבות השעה 14:00 גורבנקו תקפוץ לבריכה ותתחיל את שלב המוקדמות במקצה החזק שלה – 200 מטר מעורב אישי. גורבנקו מחזיקה במדליית זהב באליפות אירופה האחרונה במקצה הזה, אליפות שבה היא הקדימה את קיטנקה הוסו האגדית. גורבנקו עצרה את השעון על 2:09.99 ותוצאה דומה במוקדמות אמורה להספיק לה להעפיל לחצי הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי