לא רק בישראל: אלופת העולם לשעבר באתלטיקה עובדת בתור מאבטחת

play
אלופת העולם לשעבר מרתה דומינגס הפכה למאבטחת | צילום מסך, מתוך טוויטר
מאמן ג'קסונוויל אורבן מאייר אוחז בישבנה של אישה בבר 00:05

האצנית מרתה דומינגס, אלופת העולם ב-3,000 מטר משוכות משנת 2009, הורשעה בפרשת סימום גדולה והפכה מאגדה מקומית לחסרת כל. עכשיו היא מנסה לחיות בשקט ולהשתקם, אבל תמונות שהודלפו בספרד החזירו אותה לכותרות בעל כורחה

(גודל טקסט)

בשנת 2012 עלה לכותרות בישראל רץ המרתון היילה סטאין, אחרי שתועד בעבודתו החדשה כמאבטח במשחק כדורסל בליגת העל. התמונות של סטאין הפכו סמל לקושי של ספורטאים אולימפיים בישראל להתפרנס בכבוד, אבל מסתבר שבחו"ל יש מקרים עצובים לא פחות.

כזה הוא הוא המקרה מרתה דומינגס, אגדת אתלטיקה ספרדייה לשעבר, וכיום מאבטחת בתחנת רכבת שמתקיימת בקושי רב. חייה של דומינגס, אצנית מרחקים בינוניים בקנה מידה עולמי שזכתה בשנת 2009 באליפות העולם בריצת 3,000 מטר משוכות ובמדליות זהב בשתי אליפויות אירופה בריצות 3,000 ו-5,000 מטר, מתחלקים לשניים: עד 2010 היא נהנתה מתדמית של ספורטאית מופת מעוררת השראה בכל רחבי ספרד, ובעיר פלנסיה בה גדלה וחונכה אף נקרא רחוב על שמה. מ-2010, השנה בה התפוצצה פרשת סימום גדולה בספרד ב"כיכובה", הכל השתנה.

אלופת העולם לשעבר מרתה דומינגס הפכה למאבטחת
אגדה ספרדית לפני המעצר, ובושה אחריו. מרתה דומינגס אז והיום | צילום מסך, מתוך טוויטר

דומינגס נחשדה שהשתמשה ואף סיפקה לספורטאים אחרים סמים משפרי ביצועים, והייתה אחד מהשמות הבולטים בפרשה המפוקפקת שזכתה לכינוי "מבצע גאלגו", והולידה עשרות מעצרים וכמה כתבי אישום חמורים נגד בכירים בענף האתלטיקה בספרד.

אף שהתיק הפלילי נגד דומינגס נסגר והיא עצמה מכחישה בתוקף את כל החשדות נגדה עד עצם היום הזה, בשנת 2015 היא הושעתה לשלוש שנים על ידי CAS (בית הדין לבוררות בספורט) על שימוש בסמים ממריצים, מדליית הזהב שלה מ-2009 נשללה, וכן נמחקו כל תוצאותיה מהשנים 2009 עד 2013.

דומינגס, שטיפחה בשלהי הקריירה הספורטיבית שלה גם קריירה פוליטית והייתה אחת מארבעה נציגים של פלנסיה בפרלמנט בספרד, איבדה הכל. עולם הספורט והפוליטיקה הפנה לה גב, והיא נאלצה להתפרנס מעבודות מזדמנות. בשיאו של משבר הקורונה היא איבדה את עבודתה בתור מדריכה במתנ"ס מקומי, וכעת, בגיל 46, היא פותחת קריירה חדשה.

דומינגס עברה הכשרה במשטרת פלנסיה – אותה תחנה שעצרה אותה ב-2010 וששוטריה ערכו חיפוש בביתה – קיבלה היתר תעסוקה כמאבטחת, והוצבה בתחנת רכבת מקומית.

המרתוניסט היילה סטאין משמש כמאבטח באולמה של מכבי ראשון לציון
התקדים הישראלי. היילה סטאין עובד בתור מאבטח בשנת 2012 | נמרוד סונדרס

לצערה, למרות הניסיונות לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך היא זוהתה על ידי כמה עוברי אורח, וכמה מהם הפיצו תמונות שלה, שמהר מאוד עשו את דרכן לכותרות אתרי האינטרנט והעיתונים. מאז היא הספיקה לקבל בקשות רבות להתראיין לכלי התקשורת, אבל מסרבת לכולם.

"היא איבדה הכל בחייה, ובסך הכל רוצה לחיות את חייה בשקט. אנשים צריכים לאפשר לה לעשות זאת", צוטט אחד ממקורביה באתרים בספרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי