חמש סיבות לכאבי רגליים וכיצד תרגיעו את הכאב

איך להקל על כאבי הרגליים | pexels

ישנן סיבות שונות לכאבי רגליים, בין אם הכאב מגיע בסוף יום גדוש פעילויות ובין אם הוא מגיע עקב חבלה כלשהי במאמר זה נסייע לכם להבין כיצד ניתן להרגיע את הכאבים

(גודל טקסט)

הרגליים שלנו נושאות את משקל גופנו, הן נדרשות לבצע משימות כמו: ללכת לאורך זמן, לעמוד (בתור בסופר או בטיול במוזיאון), לקפוץ, לעלות מדרגות, להתכופף, להתיישר ועוד. בשל פעולתן הרבה לעיתים נחוש כאבים ברגליים שלא ניתן להתעלם ממנו. ישנן סיבות שונות לכאבי רגליים כאשר לכל אחת מהן תהיה דרך טיפול שונה, בין אם הכאב מגיע בסוף יום גדוש פעילויות ובין אם הוא מגיע עקב חבלה כלשהי במאמר זה נסייע לכם להבין כיצד ניתן להרגיע את הכאבים.

לעיתים זה עניין פיזיולוגי
כאבי רגליים רבים נובעים ממבנה פיזיולוגי של הגוף. פלטפוס, או המקבילה שלו הולפוס בכף הרגל, הבדלים באורכי הרגליים, "הלוס ולגוס", נטייה לנקעים חוזרים וכדומה, כל אלו הם חלק ממבנה הרגל ונטיית הגוף. חלק מהמצבים כמו פלטפוס או הולפוס ניתנים לתיקון באמצעות מדרסים מיוחדים, אחרים כמו "הלוס ולגוס" ניתנים לטיפול באמצעות חבישה מיוחדת ובמקרים חמורים ניתוח. טיפולי פיזיותרפיה עשויים להקל על הכאב, כמו גם לנסות למנוע את הכאב על־ידי למידה של יציבה או הליכה נכונה המותאמת למצב.

פציעה, חבלה, תאונה

כאבי רגליים עשויים להיגרם גם כתוצאה מפציעה או חבלה כלשהי, למשל אדם שהולך ברחוב נתקל באבן ומועד, ירידה במדרגות ו"פספוס" המדרגה האחרונה ועוד. במקרים אלו הכאב יהיה לרוב זמני והטיפול המתאים יהיה מנוחה והרמת הרגל, הנחת רטייה קרה על האזור הפגוע ואולי אף חבישה מקומית כדי למנוע תזוזה עד להחלמה.

היזהרו מנעליים לא מתאימות
רבות נאמר כבר בגנות נעלי עקב ואכן הן גורמות לבעיות רבות כולל כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבים בכפות הרגליים או באצבעות ועוד. אם בכל זאת נדרש מכן (או בחרתן) לנעול נעלי עקב, נסו לא ללכת איתן מרחקים ארוכים, נסו לבחור בנעליים שיעניקו ויתמכו בכף הרגל עד כמה שניתן.

התקפים של מחלת הגאוט
סיבה אחרת שעשויה לגרום לכאבי רגליים היא מחלת הגאוט, שיגדון בעברית . זוהי מחלה הקשורה לחילוף החומרים בגוף, שבעקבותיה ישנה הצטברות של חומצה אורית – חומצת שתן – במפרקים. ההתקף הידוע והנפוץ ביותר של גאוט הוא בבוהן כף הרגל, לאחר מכן בקרסול ובכף הרגל ואף בברכיים. גאוט היא מחלה כרונית המאופיינת בהתקפים של דלקת פרקים הנמשכים כמה ימים עד שבועות בודדים. הטיפול במחלה נחלק לטיפול מניעתי קבוע ומתמשך ולטיפול בעת התקף. לצורך התאמת הטיפול רצוי ביותר להיות במעקב צמוד ובקשר רציף עם הרופא המטפל.

פריצת דיסק מקרינה לרגליים
סיבה נוספת לכאבי רגליים עשויה לנבוע מעמוד השדרה ומפריצות דיסק בגב התחתון המקרינות על הרגליים, לרוב רגל שמאל. פריצת דיסק היא מצב שבו לוחית הג'ל בין שתי חוליות בגב נפגעה וכל הג'ל יצא ממנה כך שאין חומר סיכוך המפריד בין שתי החוליות ומכאן הכאב. אם ידוע כי קיימת פריצת דיסק (או בלט דיסק שהוא המצב הקל יותר של הבעיה) מומלץ לבצע תרגילי פיזיותרפיה, עיסוי או טיפול אחר כדי למנוע התקף. בזמן התקף מומלץ לנוח ואף לשכב, כרית חמה,  מכשיר מסאג' או טאנס ביתי עשויים להקל גם כן על הכאב. במקרים חמורים ניתן לגשת לרופא ולקבל ממנו הפנייה לזריקות וולטרן להפחתת הכאב ובמקרים קיצוניים ייתכן כי יומלץ לבצע ניתוח שיתקן את המצב.

במקרים רבים, מנוחה והרמת רגליים, אמבטיה מרגיעה ועיסוי מקומי יוכלו להקל מידית את הכאב ולאפשר לכם להמשיך בשגרת היום לאחר מכן. אם הכאב מתמשך, או אם ידוע כי יש בעיה רפואית הדורשת טיפול, והכאב עובר לאזורים נוספים בגוף, לא כדאי להזניח או להתעלם כיוון שהמצב עלול להחמיר ולגרום לנזק רב יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי