"יחסי הכוחות די צמודים לדעתי"

| עמית שיסל, איגוד הכדוריד

ג'ו מתתיה ומכבי ראשל"צ מתכוננים לסדרה ארוכה מול מכבי ת"א בחצי גמר הפלייאוף

(גודל טקסט)

מאת: מערכת ספורט2       צילומים: עמית שיסל, איגוד הכדוריד

 

סדרות חצי גמר הפלייאוף בליגת ווינר בכדוריד יפתחו מחר (שלישי): מכבי ראשל"צ תארח את האלופה מכבי ת"א והפועל ראשל"צ תתארח ברמת השרון. המשחק השני בסדרות יתקיים ביום שני הבא (13 באפריל), ובמקרה הצורך הסדרות יגיעו למשחק שלישי ומכריע ביום שישי שלאחר מכן. לאחר מכן, תצא הליגה לפגרת נבחרת, וגמר הפליאוף יחל ב-8 במאי.

 

 

מכבי ראשל"צ, שסיימה ראשונה את הליגה הסדירה, דילגה בקלילות על פני קרית מוצקין עם 0:2 חלק בסדרת רבע הגמר. מכבי ת"א התקשתה מול אשדוד, אבל ניצחה לבסוף 1:2 בסדרה עם 26:29 במשחק השלישי והמכריע. שני המשחקים בין הקבוצות בליגה הסדירה היו חד צדדיים, כאשר במשחק הראשון הייתה זו מכבי ת"א שטיילה בהדר יוסף (32:41), ובשני מכבי ראשל"צ שהביסה אותה בבית מכבי (21:29).

 

מי שעשוי להכריע את הסדרה הוא בויאן בוטוליה, שחוזר לעצמו אחרי תקופה לא טובה. הסרבי שמתעלה ברגעי ההכרעה כבש 26 בשני הניצחונות על אשדוד בסדרת רבע הגמר. בעמדת הפיבוט צפוי פייט מעניין בין האחים עומר וטל גרא, שנמצאים בכושר נהדר (שניהם כבשו יחד 12 שערים במשחק השני מול קרית מוצקין), לבין קפטן מכבי עומר דבדה יחד עם סשה בזברחני.

 

 

העמדה שתמשוך את מירב העניין תהיה בשער. שאלת הכשירות של אלדר שיקלושי היא קריטית עבור מכבי ת"א, ובמשחק האחרון מול אשדוד הוא שיחק את רוב הדקות למרות שנדמה היה שבחלקן לא היה כשיר. במכבי ראשל"צ יודעים שבשלבים הללו יוליאן סטראט מעלה מהלך בשער, אבל שימו לב למחליף שלו שכבר לא משמש כנער פוסטר. ליאור קפלן, שוער נבחרת העתודה, סיפק 26 עצירות מתוך 47 זריקות! בצמד המשחקים מול קרית מוצקין. אגב, שיקלושי, אחד משוערי הנבחרת, שיסיים בתום העונה את חוזהו במכבי ת"א, מושאל ממכבי ראשל"צ.

 

"אני חושב שיחסי הכוחות די צמודים", אמר מאמן מכבי ראשל"צ, ג'ו מתתיה, "אני מכין את הקבוצה שלי לאפשרות שזו הולכת להיות סדרה של שלושה משחקים. למשחקים הקודמים בינינו לא תהיה השפעה, וגם הקבוצות מגיעות ברמת מוכנות אחרת. אני מאמין שהמשחקים יהיו צמודים, אם מישהו יצליח לברוח כמו במשחקים הקודמים בליגה זה יפתיע אותי".

 

אולי בניגוד לסדרות קודמות בשנים האחרונות, יש בסדרה בין א.ס רמה"ש להפועל ראשל"צ פוטנציאל ממשי של הפתעה. רמה"ש סיימה במקום השני בליגה, בעוד מחזיקת הגביע סיימה שלישית. השתיים לא התקשו לדלג לחצי הגמר, אחרי ניצחונות כפולים ומשכנעים על הפועל ר"ג ועל א.כ נס ציונה (בהתאמה). בליגה, בסיבוב הראשון, הפועל ראשל"צ ניצחה ללא קושי 25:33. בסיבוב השני, רמה"ש עשתה זאת באולמה עם 24:25, משער ניצחון של אלכס סיצ'נקו בשניות הסיום.

 

 

 

"עברנו מוקש ברבע הגמר, ועשינו את זה כמו גדולים עבור קבוצה שרוצה להוכיח שהיא במקום הנכון, אבל השלב הבא זה סיפור אחר לגמרי", אמר ראובן יוספולסקי, המאמן של רמה"ש, "נתכונן בהתאם להפועל ראשל"צ. אנחנו בהחלט מאמינים שיש לנו מה לתת, ולחלוטין לא אמרנו את המילה האחרונה".

 

מאמן ראשל"צ, סער פרנקל: "רמה"ש מגיעה לחצי הגמר במומנטום הכי טוב מבין כל היתר. הם חיים על גל של הצלחות, וזה הופך אותם לקבוצה מסוכנת. אנחנו נצטרך להעלות רמה לעומת מה ששיחקנו נגד נס ציונה. אנחנו מאוד חדורים ונחושים, ויודעים מה מוטל עלינו. עם כל הכבוד אליהם, אנחנו קבוצה מצוינת ואני לא רואה סיטואציה אחרת מלבד לעבור לגמר פליאוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי