אוניברסיאדה: הנבחרת סיימה במקום החמישי

הנבחרת מול רוסיה. ניצחון שלישי ברציפות
הנבחרת מול רוסיה. ניצחון שלישי ברציפות | צילום: באדיבות איגוד הכדוריד

כדוריד: ישראל גברה על רוסיה 33:34 לאחר הארכה. שמחי: "הראינו בגרות ואופי"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדוריד חתמה הבוקר (שני) בצורה נהדרת את משחקי האוניברסיאדה, עם ניצחון 33:34 על רוסיה שהעניק לה את המקום החמישי בגוואנג'ו שבקוריאה הדרומית. המשחק עצמו היה דרמטי ורב שערים, ואחרי יתרון 14:16 לנבחרת ישראל בהפסקת המחצית, המשחק הסתיים בשיוויון. בהארכה – החלק הראשון החל עם 1:4 לנבחרת, והשני ב-1:3 לרוסים – שבסופו של דבר העניק ניצחון יוקרתי לכחולים-לבנים.

 

אלירן מצקי הוביל את רשימת הכובשים עם 7 שערים מ-13 ניסיונות, דניאל פרידמן הבקיע 5 שערים ב-100 אחוזים, ניבו לוי, עומר דבדה ועמית סטלמן תרמו 4 שערים כ"א,  עומרי קושמרו ועמית גל הוסיפו 3 כ"א, מתן גולץ 2, טל גרא וטל הרשקוביץ 1 כ"א. בשער – אורן מאירוביץ' סיפק 6 עצירות מ-26 (23%), ודן טפר הוסיף 5 עצירות מ-18 זריקות (28%).

 

 

יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי, שליווה את הנבחרת במהלך המשחקים: "הנבחרת הראתה בגרות ואופי וכדוריד טוב ככל שהטורניר הלך והתקדם, וידעה להתאושש ממשחקי הפתיחה. פגשנו כאן סגנונות משחק שונים, וראינו הרבה דברים מעודדים מבחינתנו להמשך הפרויקט. המשחקים האלו הם נדבך חשוב ברמת הניסיון שהשחקנים הצעירים שלנו צוברים להמשך הדרך. בהחלט אפשר לסכם את המסע הזה למוצלח, ואני מייחל שנמשיך באותה המגמה עם כניסתו לתפקיד של המאמן פר קרלן".

 

הנבחרת תעשה את דרכה הלילה לארץ, ובחודש הבא יחל המאמן השבדי פר קרלן את עבודתו ואת הקדנציה השנייה של מאמן זר בנבחרת הלאומית. המשימה הראשונה שצפויה היא במוקדמות אליפות העולם. לאחר שהסתמן שהמשחקים יתארחו בישראל בשיטת טורניר, פורטוגל וגיאורגיה מתעקשות לארח גם אצלן, ויש גם מחלוקת לגבי מועד המשחקים – כאשר חלק מהנבחרות דורשות לשחק בנובמבר, ונבחרת ישראל מבקש לקיים את המשחקים בינואר.

 

בימים הקרובים צפויה להיערך הגרלה בעניין, או שהנבחרות יקבלו החלטה שהמשחקים יערכו לבסוף בשיטת בית וחוץ. בבית ישחקו ישראל, פורטוגל, אסטוניה וגיאורגיה על הזכות להעפיל לשלב הפליאוף במסגרת מוקדמות אליפות העולם 2017 שתיערך בצרפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי