שני מאמנים אירופאים בכירים מועמדים לאימון נבחרת הכדוריד

נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד | צילום: איגוד הכדוריד

זבונקו שנדובסקי המקדוני וגוראן פרקובאץ הקרואטי יגיעו לארץ בסוף השבוע, אחד מהם עשוי להחליף את שחר הבר

(גודל טקסט)
שני מאמנים בכירים בכדוריד העולמי ינחתו בארץ בסוף השבוע לסדרת פגישות עם הוועדה המקצועית באיגוד הכדוריד, כמועמדים לאימון נבחרת ישראל במקומו של שחר הבר, שעזב לפני מספר חודשים.

 

הראשון שיגיע הוא המקדוני זבונקו שנדובסקי, שיציין בקרוב 50. מדובר במאמן שהוביל את נבחרת מקדוניה למקום החמישי באליפות אירופה ב-2012 (בשנה זו גם היה מאמן השנה במקדוניה). שנדובסקי, שהדריך עוד לפני כן בנבחרת הצעירה של  מקדוניה, אימן גם במסגרת ליגת האלופות, עבד וזכה בתארים עם מטאלורג סקופיה מארצו, ובקבוצת העל ברומניה – קונסטנצה וב-CSM בוקרשט. 


 

מועמד נוסף שיגיע הוא גוראן פרקובאץ (54), מי שהדריך את נבחרות שווייץ (5 שנים, בין 2008 ל-2013) ואת יוון (שנתיים). הוא אימן בקבוצות הצמרת בשווייץ – וינטרטור וקאדטן שאפהאוזן, ובשנים האחרונות בקבוצות הבונדסליגה הגרמנית מינדן ולובק. פרקובאץ היה שחקן עבר גדול עוד בנבחרת יוגוסלביה (זכה איתה במדליית ארד במשחקים האולימפיים בסיאול 88'), ובהמשך ייצג את נבחרת קרואטיה (192 הופעות בין 1992 ל-2000), עימה היה אלוף אולימפי בזכייה במדליית הזהב באטלנטה 96'. באמתחתו זכיות בסגנות אליפות העולם כשחקן ב-95', ובמקום השלישי באליפות אירופה ב-94' בפורטוגל, לצד זכיות באליפויות ובגביעים כשחקן וכמאמן בשווייץ.

 

יו"ר הוועדה המקצועית, דודי פלח, אמר: "הוועדה המקצועית רואה בבחירת המאמן נקודת ציון חשובה לפיתוח הכדוריד בישראל. אנו מחפשים שילוב של יכולת אימון גבוהה ויכולות ניהול והובלה של מערך הנבחרות מגיל צעיר ברמה המקצועית. לכן תהליך הבחירה ארוך וממצה במטרה לזהות את שילוב הכישורים הנכון בעלות סבירה ואחראית".

 

בעניין אחר, מאמן  נבחרת הנוער, הקרואטי דאמיר אקליץ, לא ימשיך בתפקידו. אקליץ הדריך והוביל את נבחרת הנוער להעפלה לדרג א' באליפות אירופה, והדריך את המחזור הראשון של נבחרת הנוער בפרויקט גרמניה, שיימשך. באיגוד בוחנים מועמדים לתפקיד.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי