אבישי סמולר הודיע על פרישה: לא יכול לחלק את האנרגיות

אבישי סמולר
אבישי סמולר | אתר רשמי

קפטן הפועל ראשון לציון בן ה-32, מהכדורידנים גדולים בתולדות המדינה, הסביר את החלטתו: "שלם איתה, לא אוכל להמשיך כשחקן מקצועי". מאמנו עידן מימון נפרד: "ניסינו לשכנע אותו. הוא אחד הספורטאים הגדולים"

(גודל טקסט)

אבישי סמולר, קפטן הדאבליסיטית הפועל ראשון לציון ואחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדוריד הישראלי, הודיע היום (שלישי) על פרישה ממשחק פעיל ושם סוף לקריירה מוצלחת במיוחד.

סמולר, שגדל במחלקת הנוער של הפועל ראשון לציון, סיפר שהגיע הזמן עבורו לעבור לשלב הבא ולסיים את פרק הכדוריד, אותו כינה "הדבר האחרון מהילדות שנותר לי".

השחקן סיפר במסיבת עיתונאים: "החלטתי לפרוש מכדוריד. מאז הפרק השני שלי בהפועל ראשון לציון השקעתי את כל כולי במועדון וכעת אני יודע שלא אוכל להמשיך להיות מקצועי. אינני יכול לחלק את האנרגיות בין העבודה לקבוצה, כי זו לא הדרך שלי. אני שלם עם ההחלטה".

עוד אמר סמולר: "אני מרגיש בר מזל לעבור את הדרך שעברתי וצברתי בה חוויות מדהימות. אני מודה לשחקנים ששיחקתי איתם, המאמנים והאוהדים של המועדון הזה שהם חוויה שגם בחו"ל לא חוויתי, בכל משחק מחדש. אני מודה למשפחה שלי שאין לי מילים כדי לבטא את הוקרתם התודה שלי אליהם".

סמולר. סופה של קריירה מפוארת
סמולר. סופה של קריירה מפוארת (הפועל ראשון לציון)

מאמן הדאבליסטית עידן מימון, שגם שיתף פעולה עם סמולר בתור שחקן באמצע העשור הקודם, הוסיף: "ניסינו לשכנע את אבישי, אבל הוא היה שלם עם עצמו. אחד הספורטאים הגדולים תולה את הנעליים. לראות את אבישי משחק הייתה חוויה לכולם. אני מכבד ומעריץ אותו על החלטתו, אזכור אותו תמיד".

היו"ר, דודי פלח אמר כי בעונה הבאה ייערך משחק פרישה לסמולר והוסיף ש-"ההודעה מעציבה ומשמחת כי אנחנו חוגגים קריירה מופלאה של אבישי שהוא חלק מרוח המועדון. אני מודה לו על כל השנים בהפועל".

סמולר נחשב לפורץ דרך והוא הכדורידן הישראלי הראשון ששיחק בליגה הטובה בעולם, הבונדסליגה הגרמנית בה לקח חלק במשך חמש שנים כשחקן ווצלאר ולמגו ובשלוש השנים הראשונות שלו בגרמניה אף זכה לככב באולסטאר ושיחק בנבחרת כוכבי הליגה.

סמולר החל לשחק כדוריד בבית הספר היסודי "יסוד המעלה" בראשון לציון, תחילה בתפקיד השוער. בהמשך, עבר לשחק בתפקידי השדה בהפועל ראשל"צ. במקביל שיחק סמולר בנבחרת בית הספר עמית עמל, עמה זכה בשתי אליפויות המדינה לבתי ספר תיכוניים.

את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של הפועל ראשל"צ ערך סמולר בשנת 2002 בהיותו תלמיד כיתה י' בלבד, כשבשנים הבאות הפך לשחקן קבוע בהרכב הקבוצה. במדי האדומים מעיר היין זכה סמולר בשש אליפויות ובשלושה גביעי מדינה וכמובן בדאבל בעונתו האחרונה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי