אחרי 30 שנה: ליגת העל נפתחת ללא נציגה מתל אביב

מכבי תל אביב כדוריד
מכבי תל אביב כדוריד | עמית שיסל, איגוד הכדוריד

אס"א ומכבי ת"א ישחקו בליגה השנייה ומנגד, נציגה היסטורית לבאר שבע בליגה הבכירה וגם שחקן חרדי ראשון, פיבוט ענק מאוקראינה וזר שמגיע מהבונדסליגה בגרמניה

(גודל טקסט)

ליגת העל בכדוריד יוצאת מחר (שישי) לדרך עם עונת המשחקים 2018-19. שבוע לאחר שחולק התואר הראשון של העונה, בגביע ווינר-שופטים ע"ש מויזס רש, תישמע שריקת הפתיחה למחזור הראשון. ב-14:00, בצמד משחקים בין מכבי ראשל"צ למכבי קריית מוצקין, ובין מ.כ באר שבע לא.כ נס ציונה. בהמשך, הפועל אשדוד תארח את הפועל קריית אונו (15:30), מ.כ חולון תפגוש את הדאבליטסית הפועל ראשל"צ (15:45), וב-16:00, עירוני רחובות מול בני הרצליה, א.ס. רמת השרון נגד הפועל ר"ג.

לאחר קיץ לא שקט, מצפה עונה מעניינת שתכלול שינוי בשיטת משחקי הפלייאוף בעקבות הסדרות הנהדרות מהעונה שעברה כשסדרות חצי הגמר יימשכו עד 5 משחקים במקום שלושה. בנוסף לכך, משחקי גביע המדינה ייערכו בהשתתפות 12 קבוצות ליגת העל, וארבע הקבוצות הראשונות בליגה הלאומית בתום הסיבוב הראשון.

לאחר קרוב לשלושה עשורים, אין קבוצה מתל אביב בליגת העל. אחרי שאס"א ירדה לליגה השנייה, מכבי ת"א הלכה בדרכה ותשחק גם היא בליגה השנייה. קריית אונו הרוויחה מהצעד ונשארה בליגת העל.


ראסטקו סטויקוביץ'. חיזוק משמעותי (חן קלדרון, מכבי ראשון לציון) 

העונה ישחק זר גרמני ראשון בליגת העל, והוא מגיע היישר מהבונדסליגה. מדובר בגאבור לאנגהאנס, מקשר שמתנשא לגובה של 2 מ' שישחק במדי הפועל אשדוד. אין ספק שההגעה של הפיבוט ראסטקו סטויקוביץ' למכבי ראשל"צ הייתה ההעברה של הקיץ מבין הזרים, אבל מאז הוא הספיק לקבל תעודת זהות ישראלית בשל שורשיו היהודים. סטויקוביץ הוא שחקנה לשעבר של נבחרת סרביה והיה מהשחקנים הבולטים לאורך העשור האחרון בליגת האלופות. אם בשנה שעברה זכינו לראות את יוסיפ שאנדרק שמתנשא לגובה של 2.07 מ' בהפועל ראשל"צ, תתרגלו לעוד ענק שנחת כאן. מדובר ברומן חרוצ'ובסקי הפיבוט האוקראיני שמתנשא ל-2.07 מ', והצטרף למ.כ באר שבע.

השנה נראה גם שחקן חרדי ראשון בליגת העל, אהוב ומוערך. גידי שירי, תלמיד ישיבה בנתיבות, שחקן שגדל בנבחרות ישראל ובהפועל ראשל"צ, וחזר בשנים האחרונות בתשובה. כמחווה, ובקשה של מ.כ באר שבע, המפגשים מול באר שבע יתקיימו בימי שישי בשעות מוקדמות בצהריים, או באמצע השבוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי