חצאי גמר הגביע: מכבי ראשל"צ מול נס ציונה, הפועל אשדוד מול מ.כ חולון

שחר לוין
שחר לוין | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

הגרלת חצי גמר המפעל זימנה מפגשים מרתקים שייערכו בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב. עומרי מימון: "צריך לנצח את מכבי ראשל"צ". בוטנקו דרוך: "מי שהיה כבר בסרטים האלה יודע ששום דבר לא מובטח"

(גודל טקסט)

הגרלת משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדוריד נערכה היום (שלישי): א.כ נס ציונה תפגוש את מכבי ראשון לציון, ומ.כ חולון את הפועל אשדוד. המשחקים ייערכו ב-4 בפברואר בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב, ולראשונה מזה שנים רבות, מחזיקת הגביע היוצאת הפועל ראשון לציון לא תשתתף בשלב זה. הפועל ראשל"צ היא הקבוצה המעוטרת בתולדות המפעל עם 16 זכיות, מתוכן שלוש בארבע השנים האחרונות.

רגע השיא עד כה במפעל היה כמובן משחק רבע הגמר בין הפועל ראשל"צ להפועל אשדוד ביום חמישי. היו בו שתי הארכות, 80 דקות, 3 שערים שהובקעו בזריקות 9 מטר אחרונות, ודרמה אחת גדולה כאשר אשדוד ניצחה בתום ההארכה השנייה 34:35

מבט אל ארבע הקבוצות שהעפילו לחצי הגמר

א.כ נס ציונה: בפעם האחרונה שה"טייגרים" היו בחצי גמר הגביע נרשמה כמעט הפתעת ענק. זה קרה בפברואר 2016, כשנס ציונה הפסידה מול מכבי ראשל"צ 36:35, אבל לאחר ההארכה ודרמה נהדרת.

נס ציונה ניצחה בדרך לחצי הגמר את אס"א ת"א מהליגה הלאומית 19:39, ואת מ.כ באר שבע 25:28 ברבע הגמר. אגב, לנס ציונה יש לא מעט שחקנים שחוו את המעמד הזה בשנים האחרונות- ניבו לוי, דדי פרץ, שלומי צייטלר, אורן מאירוביץ' וכמובן המקשר הוותיק ברק פריד, שבעונת 2003/4 עוד כשהיה שחקן צעיר ששימש כמחליף של שחר הבר, הגיע עם נס ציונה בפעם היחידה שלה אל גמר גביע המדינה. מי שהדריך אותה אז היה גלעד מאור.


יוני רוזנטל. (חן קלדרון)

מאמן נס ציונה עומרי מימון: "בשביל לקחת גביע צריך לנצח את הקבוצות הכי טובות, וזה אומר שצריך לנצח את מכבי ראשל"צ כמה שזה יהיה קשה. היריבה היא ללא ספק הקבוצה הכי טובה היום בארץ. הלחץ הוא לגמרי עליהם. בגביע כל דבר יכול לקרות. זו דינמיקה של משחק".

מכבי ראשל"צ: למועדון מטרה ברורה מטרה, להניף את גביע המדינה (כמובן לצד זכייה באליפות). כדי שזה יקרה היא תצטרך לשבור את החוקים שלה עצמה בהיכל שלמה בת"א. הזכייה האחרונה של מכבי ראשל"צ בגביע הייתה במרץ 2014, בהיכל הספורט ברעננה בתום הניצחון 23:27 על מכבי תל אביב.

מאז היא הגיעה לשלושה גמרים בהיכל קבוצת שלמה בת"א, ובשלושתם הפסידה להפועל ראשל"צ (28:25 בעונה שעברה, 29:27 בגמר 2016, ו-31:30 בגמר 2015). פעם נוספת, היא הודחה על ידי מכבי תל אביב בחצי גמר 2017.

עוזר מאמן מכבי ראשל"צ ספי איצקוביץ': "כל הקבוצות ראויות להיות במעמד הזה. הן הוכיחו את עצמן ואנחנו נעבוד קשה. זה משחק אחד, ונצטרך לבוא מוכנים ודרוכים. נס ציונה היא קבוצה מאוד טובה ומוכשרת".

הפועל אשדוד: אחרי הסיבוב הראשון הנהדר שלה בליגת ווינר (מאזן 1:10 עם הפסד בודד למכבי ראשל"צ), ולאחר הניצחון הדרמטי כאמור ברבע גמר גביע המדינה מול מחזיקת הגביע הפועל ראשל"צ, אשדוד שבה אל מעמד חצי הגמר שנה שנייה ברציפות. יש כאן בוודאי אמירה להתבססות המועדון בשנים האחרונות בצמרת הכדוריד הישראלי.


דניאל מוסינדי. רבע הגמר נגד רמה"ש (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

אשדוד כאמור הגיעה לחצי הגמר בעונה שעברה לראשונה בתולדותיה, והפסידה להפועל ראשון 30:26. הפעם היא שבה אל חצי הגמר ועם הרכב מנוסה מאוד שבו שחקנים רבים חוו את מעמד חצי וגמר הגביע- יותם טל, שי הרשקוביץ, טל הרשקוביץ וטומיסלאב סטויקוביץ עשו זאת יחד עם הפועל ראשל"צ. תום שם טוב עם מכבי תל אביב.

מאמן אשדוד אולג בוטנקו הוא גם המאמן המעוטר ביותר בשלב זה מבין המאמנים, עם 5 זכיות בגביע המדינה. "יהיה מעניין. מי שהיה כבר בהרבה סרטים יודע, ששום דבר לא מובטח. כל קבוצה יכולה לזכות ונגיע דרוכים", סיכם בוטנקו.

מ.כ חולון: על אף סיבוב ראשון לא מוצלח בליגת ווינר (מקום אחד לפני האחרון, עם 5 נק'), חולון התעלתה וחלפה בדרך לחצי הגמר על פני שתי הנציגות של השרון, בני הרצליה וא.ס רמת השרון. חולון שבה למעמד חצי הגמר שבו הייתה בפעם האחרונה בפברואר 2015 ובו היא הפסידה 35:26 למכבי ראשל"צ.

מאמן חולון ניסים פלח היה אז עוד הקפטן ושחקן הפינה שלה, ובמסע הקודם שלה היא ניצחה בדרך לחצי הגמר את נס ציונה ואת קריית מוצקין. צמד הזרים הכי ותיק בספורט הישראלי, פטריק אובינה ופיליפ קאלו, חוו את אותו מעמד. את משפחת ליבגוט, שאז ייצג טולי, ייצג כעת הבן חן שחקן הפינה המצטיין. ניסים פלח סיכם: "אשדוד קבוצה סופר חזקה, אבל אנחנו ננסה להיות הסינדרלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי