הפועל אשדוד ניצחה 26:28 והשוותה ל-1:1 את סדרת הגמר

טורקניץ מול הרשקוביץ
טורקניץ מול הרשקוביץ | חן קלדרון, מכבי ראשל"צ

משחק מצוין במחצית השנייה של שחקניו של אולג בוטנקו, שכבר הוליכו ביתרון של חמישה שערים והצליחו לעצור את רסטקו סטויקוביץ' על שער בודד, הוביל את הסדרה מול מכבי ראשון לציון לשוויון

(גודל טקסט)
המשחק השני בסדרת גמר הפליאוף בליגת ווינר התקיים אחה"צ (שישי) באשדוד, ובסיומו הפועל אשדוד השוותה ל-1:1 לאחר ניצחון היסטורי במעמד גמר הפליאוף – 26:28 על מכבי ראשון לציון. ביום שלישי ייערך המשחק השלישי ב'בית מכבי' (20:30) והמשחק הרביעי יהיה באשדוד ביום שישי הבא. אשדוד אירחה וניצחה כאמור במשחק בית ראשון אי פעם בסדרת גמר פליאוף. לפני המשחק, כשהייתה בפיגור אחרי ההפסד המתסכל מבחינתה 25:24 ב'בית מכבי', היא קיוותה שהביתיות תעשה עבורה את העבודה, במיוחד אחרי שבשני המשחקים הקודמים העונה מול מכבי ראשל"צ היא לא נוצחה.


הפתיחה הייתה של אשדוד שעלתה ליתרון 1:4, משערים של גאבור לנגהאנס,  דור קלדרון, איתי כהן וטל הרשקוביץ, וסדרת עצירות של טומיסלב סטויקוביץ' בשער. ירמי סידי העניק יתרון ראשון למכבי ראשל"צ – 5:6. לנגהאנס החזיר את היתרון לאשדוד – 6:7. מאטיץ' השווה, ואולג בוטנקו וסער פרנקל לקחו פסקי זמן ראשונים. טל הרשקוביץ ועומרי קושמרו העלו ל-7:9, ופרנקל הוציא את סטויקוביץ' והעלה במקומו את עומר גרא. רם טורקניץ עלה נהדר מהספסל, וכבש צמד שערים שקבעו 9:9. מסירה גדולה של יותם טל לשי הרשקוביץ, ושער נוסף של קלדרון קבעו 9:11. צמד שערים של יואב נאמן, וביניהם של ולדי קופמן, הובילו למהפך עם הירידה למחצית – 11:12.


מחצית שנייה: יוסי ביטרמן כבש צמד בפתיחה ויחד עם אדיר כהן העלה את אשדוד ל-13:14. בר מסורי הקטין, אבל גאבור לנגהאנס כבש ומיד אחר כך – סטויקוביץ' החטיא פנדל מול הסטויקוביץ' של אשדוד. טל הרשקוביץ להט עם צמד שהעלה ל-14:17, והוביל את פרנקל לקחת פסק זמן. קלדרון העלה את היתרון ל-4 שערים. מאטיץ' ולנגהאנס הפציצו מרחוק, וטל הרשקוביץ קבע מהפינה – 15:20.שערים של נאמן וסידי, וביניהם עצירה של אלדר שיקולשי, החזירו את מכבי ראשל"צ למינוס 3, כשלמרכז ההגנה נכנס גם שניר נציה. מכבי ראשל"צ שיחקה בדקות אלו עם שביעייה ישראלית, אבל לא הצליחה להכניע את טומיסלב סטויקוביץ'.



יואב נאמן ממכבי ראשל"צ (חן קלדרון, מכבי ראשל"צ)


שערים של טל הרשקוביץ ודור קלדרון, ומנגד של עומר גרא ובר מסורי קבעו 19:22 על סף הכניסה לעשר הדקות האחרונות. רם טורקניץ קיזז את הפיגור לשני שערים, אבל מהלך ענק של יותם טל שכלל מסירה מאחורי הגב לשי הרשקוביץ, ומתפרצת של יוסי ביטרמן הובילו ל-20:24. גרא החטיא באחד על אחד מול סטויקוביץ'. שי הרשקוביץ ואדיר כהן קבעו 21:26. טורקניץ, מאטיץ' וגרא השאירו סיכוי לחזרה של הצהובים כשצימקו ל-27:25. שערים של אסף בן גוזי ממגרש שלם ויואב נאמן קבעו 26:28.


כבשו להפועל אשדוד: טל הרשקוביץ 7, גאבור לנגהאנס ודור קלדרון 5 כ"א, שי הרשקוביץ, יוסי ביטרמן, אדיר כהן 3 כ"א, עומרי קושמרו ואסף בן גוזי 1 כ"א.


כבשו למכבי ראשל"צ: מרקו מאטיץ' 6, רם טורקניץ 5, יואב נאמן 4, ירמי סידי, ולדי קופמן, עומר גרא ובר מסורי 2 כ"א, איבן קראציץ', רסטקו סטויקוביץ' ועמית סטלמן 1 כ"א.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי