נבחרת ישראל הגיעה לפינלנד, בוטנקו: "לא מתעסק בחישובים, נצטרך להיות חדים"

נבחרת ישראל בכדוריד ברחובות פינלנד
נבחרת ישראל בכדוריד ברחובות פינלנד | דורון בן עטיה

הנבחרת זקוקה לנקודה בחוץ וניצחון על יוון בשבת כדי להבטיח עלייה לאליפות העולם, או להיגרר לבית משולש בין הנבחרות. המאמנים ביצעו שינויים בסגל: "עשיני ניסיונות ותיאומים כדי לבוא מוכנים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תקיים מחר (רביעי) את משחקה החמישי והלפני האחרון במוקדמות אליפות העולם. הנבחרת, שהשלימה צמד ניצחונות על קפריסין (23:33 ו-21:28) – תנסה להשיג נקודות בחוץ נגד נבחרת פינלנד, שגברה ביום ראשון על נבחרת יוון 28:32 – מה שהעמיד תמונת מצב מעניינת לקראת שני המחזורים האחרונים והמכריעים.

יוון מוליכה את הבית במאזן 1:3 ניצחונות-הפסד, כמו נבחרת ישראל. פינלנד מדורגת במקום השלישי במאזן 2:2 ניצחונות-הפסדים, וקפריסין סוגרת את הבית ללא נקודות. הנבחרת תתארח במשחק לא פשוט בפינלנד (נבחרת ישראל ניצחה במפגש הראשון 32:33), באולמה הביתי של קוקס הפינית, שמשחקת בליגת האלופות וכמה משחקניה מובילים את הנבחרת הפינית (ניקו רונברג ותמו טאמינן, שחקני קוקס, היו המצטיינים מול יוון עם 11 ותשעה שערים בהתאמה). יוון לא צפויה להתקשות בבית מול קפריסין. בשבת ייערך המחזור האחרון, כאשר נבחרת ישראל תארח את יוון (18:00, היכל שלמה), ופינלנד תתארח בניקוסיה נגד קפריסין.

לפחות נקודה בפינלנד וניצחון על יוון יבטיחו לנבחרת עלייה. אפשרויות נוספות הן שהבית יסתיים גם בשוויון נקודות של שלוש הנבחרות (ומה שיכריע יהיה הפרש השערים הישיר ביניהן, כאשר המשחקים נגד קפריסין האחרונה לא ייחשבו). במקרה כזה, כרגע, יוון עם פלוס 11 שערים ביחס הפנימי (10 בסה"כ בניצחון וההפסד מול הפינים, ועוד שער בניצחון על ישראל. נבחרת ישראל מאוזנת לאחר ניצחון בשער על הפינים והפסד בשער ביוון, והפינים במינוס 11). אם שתי נבחרות יהיו על קו הסיום עם אותו מספר נקודות, מה שיכריע יהיה המאזן הישיר ביניהן. במקרה כזה, אם ייווצר מצב של שיוויון בין ישראל ליוון, מה שיכריע יהיה יחס השערים הישיר (יוון ניצחה במשחק הראשון 25:26, משמע הנבחרת תזדקק לניצחון בהפרש שני שערים על יוון כדי לעבור אותה).

דניאל מוסדיני (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
דניאל מוסדיני (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

המאמנים אולג בוטנקו ואסף לוי ביצעו שוב מספר שינויים ביחס לסגל ששיחק בשבת מול קפריסין: שוערים – דן טפר ומושיקו אלימלך. מרכזים – יואב למברוזו, עומרי קושמרו ודור קלדרון. מקשרים – ניבו לוי, אדיר כהן, דניאל מוסינדי, ירמי סידי וליאור גורמן. פינות – עוז חממי, יובל כץ, טל הרשקוביץ ועמית סטלמן. פיבוטים – דניאל שקלים (קפטן) ושניר נציה.

בוטנקו אמר לקראת המשחק: "עשינו ניסיונות ותיאומים במשחקים מול קפריסין כדי להיות מוכנים לשני המשחקים הבאים, שהם ברמה לגמרי אחרת. אני לא מתעסק בחישובים, נצטרך להעלות הילוך ולהיות הרבה יותר חדים מול פינלנד ויוון".

אדיר כהן (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
אדיר כהן (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי