"עמית אמר לי 'אני אהיה הקפטן של הקבוצה'. היום אני יכול להגיד שהוא הקפטן של כולם"

עמית בן יגאל ז"ל
עמית בן יגאל ז"ל | באדיבות הפועל ר"ג-גבעתיים

בכדוריד הישראלי נפרדו מעמית בן יגאל ז"ל, ששיחק בקבוצת הילדים והנערים של הפועל ר"ג-גבעתיים ונהרג הלילה בפעילות מבצעית בשומורון. מאמנו לשעבר יאיר רוזנטל: "הוא שיחק כפיבוט, אהבתי אותו ואת אופיו"

(גודל טקסט)

משפחת הכדוריד הישראלי הרכינה היום (שלישי) ראש לזכרו של עמית בן יגאל ז"ל, לוחם סיירת גולני, שנהרג לפנות בוקר בפעילות מבצעית בשומרון. "אנו מביעים את השתתפותינו בצער הכבד של משפחתו וחבריו. טרם שירותו הצבאי, עמית שיחק כדוריד בקבוצות הילדים והנערים של הפועל ר"ג-גבעתיים, והיה אתלט באגודת מכבי ת"א. זהו יום עצוב, מצער וקשה מאוד, שבו הובא לפני שעה קלה עמית בדרכו האחרונה. יהי זכרך ברוך עמית. תנחומים כנים למשפחתו וחבריו".

המאמן אריק שפירא, שהדריך את עמית והכיר אותו, סיפר: "הכרתי את עמית עוד מגיל צעיר, בימים שלמד בבית הספר קורצ'אק ברמת גן, ולאחר מכן עבר לבליך – ובמקביל התאמן ושיחק במחלקת הנוער של הפועל ר"ג-גבעתיים. הוא היה ילד שמח, שובב, אהוב על כולם. לתחושתי חלק גדול מהרצון שלו להיות לוחם בסיירת גולני קשור גם בהתאהבות בספורט, להיות מוביל, לייצג. אנחנו כאובים מאוד, ושולחים תנחומים לאמא נאווה ולאבא ברוך, שבאותה תקופה ליווה אותו לכל המשחקים".

המאמן יאיר רוזנטל, שהדריך את עמית במשך ארבע שנים, "מכיתה ז' ועד כיתה י' במסגרת הפועל ר"ג-גבעתיים, ספד לו: "את עמית קיבלתי בגיל 13. הוא שיחק כפיבוט, ומאוד אהבתי אותו כאדם וכספורטאי. הוא היה מאוד ברדקיסט מצד אחד, וזה סוג האופי שאני מאוד אהבתי. הוא היה מאוד ווינר, ותמיד נלחם עד הסוף, והמילים האלו מקבלות עכשיו משמעות מצמררת אחרי שהוא נהרג הלילה. באחד מהאימונים אני זוכר, שהוא בא ואמר לי 'אני אהיה הקפטן של הקבוצה'. היום אני יכול להגיד שהוא הקפטן של כולם. אני משתתף בצער המשפחה ושולח תנחומים לנאווה ולברוך ההורים שהיו איתי בקשר לאורך כל הדרך. אני בטוח שעמית ימשיך לשמור על כולם מלמעלה".

במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", הושלכה אבן לעבר עמית, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשו של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצה"ל יתחקרו את האירוע. עוד ציינו בצבא כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי