הסיפור המדהים של משפחת ליבגוט בדרך לשיא גינס

מושיקו אלימלך, טולי ליבגוט
מושיקו אלימלך, טולי ליבגוט | גבי אלאלוף, הפועל ראשל"צ

טולי בן ה-50, שוער בליגת העל בכדוריד, ישחק עם בנו באותה קבוצה כששני ילדיו הנוספים יופיעו גם הם בליגה, בזמן שאחיו מאמן בה: "במפגשים מדברים רק על כדוריד, הנשים מתעצבנות"

(גודל טקסט)

בגיל 50, השוער טולי ליבגוט סוגר כמעט כל מעגל משפחתי-ספורטיבי אפשרי ויחד עם משפחתו, הם נמצאים בדרך לשיא גינס: הוא הספיק לשחק בארבע קבוצות בליגת העל וגם בליגת האלופות, יחד עם אחיו דני, שגם הדריך אותו כמאמן בליגת העל. אחרי ששיחק נגדו, הוא ישחק לצד בנו מושיקו אלימלך בשער שלעידו הפועל קרית אונו, ומי יודע – אולי גם עם עוד בן-אח, חן ליבגוט (יצטרף אליהם אם לא ייצא לשחק בצרפת). טולי כבר הספיק לספוג כשהבן חן הבקיע נגדו.

בן נוסף של טולי, עילאי, גם הוא שוער, עשוי לערוך בעונה הבאה בכורה בליגת העל. זה הכל? כמעט. טולי משמש כמאמן שוערים, לצד דני – המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, בגילאי ו'-ח' – שם הוא מדריך גם את הבן של דני, עידו. בן נוסף של דני, רועי, משחק בנבחרת הצעירה, וחן של טולי משמש גם כמאמן בקבוצת הילדות של הפועל ראשל"צ. קשר משפחתי מאוד מיוחד ויוצא דופן בספורט.

טולי רצה לפרוש בסיום העונה הנוכחית, אבל במקרה שלו משבר הקורונה היה "רק עכבה לטובה", הוא מדגיש בריאיון לאתר איגוד הכדוריד. הציוות החדש עם מושיקו אלימלך מהווה סגירת מעגל. "אני מאוד שמח ונרגש, יש פה חלום שהתגשם לשחק עם הילד שמגיל קטן דחפתי לספורט. מושיקו מגיע לאונו כאחד השוערים הטובים בארץ ויהיה לי הזכות לעזור לו בשער".

טולי, קשר משפחתי נדיר בספורט.
"מאוד, כיפי ומרגש. גדלתי עם אחי דני בנוער, שיחקתי איתו בארבע קבוצות, ולמעשה שבע עונות שיחקנו יחד ברמת בוגרים, ואפשר להוסיף לכך שדני אימן אותי שנתיים וחצי. עשינו דברים יפים יחד, גם בליגת האלופות. נגד מושיקו שיחקתי, נגד חן שיחקתי וספגתי ממנו, עכשיו עילאי צריך לעלות לבוגרים. אני מאמין שנהיה בעונה הבאה 3 שוערים במשפחה בליגת העל. רק דני הוא פיבוט, חן פינה ורועי של דני הוא שחקן מאוד מאוד מוכשר. גם עידו שהוא בכיתה ו'. למעשה, רק ילד אחד מכל המשפחה, הבן של דני, עמית, בחר בכדורגל. קורה, לא? אני מתכוון לפנות לגינס, אני לא מאמין שיש עוד שוער בגילי בליגת העל, שהילד שלו שם לו גול והילד השני שלו יחד לצידו ובן נוסף גם כן יופיע בתקווה בליגת העל. משפחה מיוחדת".

משפחת ליבגוט בחג השבועות (באדיבות איגוד הכדוריד)
משפחת ליבגוט בחג השבועות (באדיבות איגוד הכדוריד)

בוא נתמקד לרגע בשיתוף פעולה שצפוי בינך לבין מושיקו.
"מושיקו היה מגיע איתי מגיל שנתיים לאימונים. הכרתי את אמא שלו כשמושיקו היה בגיל חצי שנה. שיחקתי באס"א ת"א והוא היה מגיע עם טיטול וקצת עומד בשער. בתחילת דרכו מושיקו התחבר בכלל לכדורסל. הוא שיחק עד כיתה ח' והיה ממש טוב. ואז התחשק לו כדוריד. כבר אז אפשר היה לראות שהוא מוכשר. היינו משחקים המון. מאוד מרגש אותי שמושיקו מצטרף לקרית אונו, לצידי. תמיד הייתי עוזר לו מהקהל, אז עכשיו זה יהיה מהספסל, באימונים לצידו. הוא יהיה השוער הראשון, אבל אני אקרע אותו. קרית אונו מאוד רצו גם את חן, אבל הם גמרו את כל הכסף שלהם על מושיקו (צוחק בקול)".

איך נראה מפגש משפחתי טיפוסי של הליבגוטים?
"מצחיקים. אבא שלי חזק בקטע, הגם שלצערי הוא כבר לא במיטבו מבחינה בריאותית. מדברים רק על כדוריד בשולחן, הנשים מתעצבנות. מה לעשות, זה החיים שלנו".

זו לבטח העונה האחרונה שלך, אחרי שדחית את הפרישה שתכננת. בהיבט המשפחתי הרחב – דברים מיוחדים שכבר סיכמת לעצמך?
"הקשר עם דני הוא מיוחד מאוד. הוא השחקן הכי חכם ששיחקתי איתו. הרי לא היה לו גוף של פיבוט קלאסי והוא קטן ושמנמן, אבל באמת הכי חכם. הרמנו יחד את נס ציונה, חולון. דני גם כמאמן היה חכם, קר רוח. אנחנו עובדים יחד גם בנבחרות הצעירות, וגם חן מאמן קבוצת בנות בהפועל ראשל"צ. הכל מהכל, התברכנו. במבט על הדור הבא – עילאי הוא שוער מוכשר מאוד. כמוני, גם הוא צריך לחפות על הגובה בדברים אחרים. מושיקו עשה התקדמות גדולה בשנתיים האחרונות בנבחרת ישראל וסיפק רגעים מאוד מרגשים. לגבי חן – החלום שלו הוא בהחלט לשחק באירופה. אני בעד. המלצתי לו שייהנה לפחות שנה אחת. היה לו קצת חוסר מזל, הוא היה אמור לצאת לפני הקורונה להיבחן בליגה השנייה בגרמניה. זה היה לפני המשחק בין חולון למכבי ראשל"צ (מקום שני נגד הראשון), ואם הוא היה יוצא – הוא לא יכול היה לחזור למשחק – בגלל ההוראות על בידוד. הקורונה דפקה הכל, חוץ מאצלי כמובן – כי תיכננתי לעזוב, אבל עכשיו בגלל מושיקו אני מקבל על עצמי עוד אתגר. וזה לא סתם אתגר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי