מוקדמות יורו 2022: ישראל הוגרלה עם איסלנד, פורטוגל וליטא

מוקדמות אליפות אירופה 2022 בכדוריד
מוקדמות אליפות אירופה 2022 בכדוריד | מסך

הגרלה קשה לנבחרת ישראל בכדוריד, שרוצה לתקן את הרושם לאחר האכזבה במוקדמות יורו 2020 ותקווה להפתיע. המאמן אולג בוטנקו הנמיך ציפיות: "משימה קשה עד בלתי אפשרית"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדוריד הוגרלה הערב (שלישי) במוקדמות אליפות אירופה 2022, שייערכו בהונגריה ובסלובקיה, בבית מס' 4 – הכולל את נבחרות איסלנד, פורטוגל וליטא.

32 נבחרות מתחרות על 20 כרטיסים לאליפות (מקומן של הונגריה, סלובקיה, ספרד אלופת אירופה וסגניתה קרואטיה – מובטח), והמשמעות שכמו בקמפיין מוקדמות היורו הקודם – 16 הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים ב-8 הבתים, ועוד 4 נבחרות שיסיימו במקום ה-3, במאזן הטוב ביותר מבין 8 הבתים – יעפילו לאליפות. נבחרת ישראל כזכור פספסה את העלייה ליורו 2020, על הפרש שערים, אחרי שפגשה בקמפיין הקודם את גרמניה, פולין ואת קוסובו.

הקמפיין הנוכחי צפוי להתחיל בחודש נובמבר, והמשחקים הראשונים ייערכו בפורטוגל ובת"א מול איסלנד, ויהיו הרשמיים לראשונה מאז הנבחרת ניצחה את יוון בחודש ינואר האחרון, והעפילה לשלב הפליאוף במוקדמות אליפות העולם מצרים 21' – שלב שבוטל לבסוף בגלל משבר הקורונה. במחזורים 3-4, שייערכו במרץ, הנבחרת תפגוש בבית ובחוץ את ליטא, ושני מחזורי הסיום נקבעו ב-28/29 באפריל, וב-2 במאי, כאשר הנבחרת תארח את פורטוגל ותחתום את משחקיה באיסלנד.

לאור המפגשים בין נבחרת ישראל ליתר 3 הנבחרות בשנים האחרונות – מדובר בהגרלה קשה מאוד. פורטוגל, ששובצה במקום השני בבית, היא באיכות של נבחרת שהייתה יכולה להיות מדורגת בראשות בית – לאחר שסיימה את אליפות אירופה האחרונה במקום ה-6, והעפילה משלב הבתים על חשבון צרפת ולאחר ניצחון עליה. איסלנד לעומתה, ראש הבית שלנו, סיימה רק במקום ה-11, אבל עדיין מדובר במעצמת כדוריד ברמת נבחרות וייצוא שחקנים לליגות מובילות באירופה. ליטא היא גם נבחרת בעלייה, ובכל המפגשים שנבחרת ישראל פגשה בשנים האחרונות את איסלנד, פורטוגל וליטא – היא ספגה הפסדים צורבים.


(הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

המאמן הלאומי אולג בוטנקו, שצפוי להמשיך יחד עם אסף לוי בקמפיין הבא, התייחס להגרלה: "על פניו, ועל פי מפגשי השנים האחרונות, זו נראית משימה קשה מאוד עד בלתי אפשרית. זה הבית אולי הקשה ביותר שיכולנו לקבל. פורטוגל באיכות שלה היא לא נבחרת של דרג שני, אלא ראשון. איסלנד היא נבחרת מאוד איכותית, תחרותית, ולא בכדי היא כבר שנים בטופ העולמי. ליטא, גם אם נשים בצד את המפגש הלא מוצלח שהיה לנו מולם ב-2018, זו נבחרת חזקה מאוד ביחס למדורגות בדרג השלישי. היא נבחרת מאוד פיזית, עקשנית, והיא בהתקדמות.

"מהזווית שלנו, אני מאוד מתוסכל לא מעצם ההגרלה עצמה, אלא מכך שלא הצלחנו להיות מדורגים בדרג השלישי. לולא משבר הקורונה, ואם היינו מצליחים בפליאוף במוקדמות העולם, אז אני מניח שלא היינו היום בדרג רביעי. זה מתסכל שאנחנו לא יכולים ליהנות מההצלחה היחסית שצברנו בשני הקמפיינים האחרונים, אבל הפנים קדימה. יש לנו נבחרת צעירה ומאוד מוכשרת. אני מאמין שהיא תמשיך להתקדם ולהתחזק, וגם היציאה של כל כך הרבה שחקנים לכדוריד האירופי תתרום את שלה. אנחנו תמיד מגיעים עם כוונה להצליח, ואנחנו לא מוותרים בשום פנים ואופן. התקווה היא להמשיך בתהליך ההתקדמות משני הקמפיינים האחרונים, והבית הזה הוא אתגר-אתגר". 

תקווה לקראת הקמפיין הקרוב – הם 9 הליגיונרים של הכדוריד הישראלי שישחקו בליגות מובילות באירופה ויוכלו לצבור ניסיון נוסף: יואב למברוזו אשר ישחק בלימוז' מהליגה הצרפתית הבכירה, דניאל מוסינדי שממשיך בארלנגן מהבונדסליגה, יונתן דיין ושניר נציה שישחקו בליגת המשנה בגרמניה במדי רימפאר וגרוסוולשטאדט), דן טפר וליאור גורמן שישחקו בליגה השנייה בצרפת במדי שארבור, אדיר כהן ויהב שמיר שיופיעו במדי וינטרתור סגנית אלופת שוייץ, ורם טורקניץ שימשיך במדי וארברג השבדית.

במעבר חד לליגת ווינר: הפועל אשדוד, האלופה היוצאת, היא הקבוצה הישראלית הראשונה שמחתימה שני שוערים זרים. לצד הסרבי המצטיין טומיסלאב סטויקוביץ', יעמוד כשוער המשנה מילוש רגיצ'יץ', בן ארצו, ששיחק בעונה שעברה במכבי דימונה. אורון ברגיל שעמד בשער הקבוצה בעונה שעברה עבר להפועל ראשל"צ, ושון ריבקין שוער הנבחרת הצעירה עשוי להצטרף למ.כ באר שבע. אם הזכרנו את דימונה, אמש יו"ר המועדון אלי סגרון האריך את חוזיהם של התאומים המוכשרים שון ורואי סולומון, בני ה-17, שחקני נבחרת הנוער של ישראל, בשלוש שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי