איגוד הכדוריד יגיש בקשה לארח את אליפות אירופה לנבחרות עתודה בישראל

יואב למברוזו
יואב למברוזו | מריו מוריירה, איגוד הכדוריד

איטליה ואוסטריה נסוגו מהעניין, באיגוד שלחו מכתב לגופים שונים כמו משרד הבריאות והספורט כדי להירתם למשימה ולעמוד בעלויות. ביום שישי תיקבע המארחת רשמית. לוסטינג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "מברך על היוזמה"

(גודל טקסט)

בחודש ינואר תיערך אליפות אירופה לנבחרות עתודה (הייתה אמורה להיערך ביולי אך נדחתה), ולאור הודעתן של איטליה ואוסטריה שלא יארחו את היורו עד גיל 20, באיגוד הכדוריד מנסים לקדם את האפשרות לקיים את האליפות בישראל. באיגוד כבר הכינו תוכניות ראשוניות בהתאם לדרישות האיגוד האירופי  הכוללת מודל ארגוני, עלויות והכנסות משוערות, והמטרה כעת היא לרתום גופים מובילים – בהם משרד התרבות והספורט, המועצה להסדר ההימורים, משרד התיירות ורשויות מקומיות כדי לאפשר קיום אירוע בסדר גודל המצריך תמיכה כלכלית.

באיגוד אף שלחו מכתב לגופים כבר אתמול (ראשון) בו נכתב בין היתר:  "איגוד הכדוריד מעוניין להגיש בקשה לאירוח אליפות אירופה לנבחרות עתודה. אנו מנסים להרים את הכפפה ולהביא טורניר יוקרתי זה לישראל, שאמור להתקיים ב-תאריכים שבעה עד ה-17 בינואר. די לקיים טורניר שכזה האיגוד נדרש לעזרת ותמיכת משרד התרבות והספורט, לאור היקפי העלויות ובעיקר כדי להעמיד אירוע ראוי ומכובד. כולנו תקווה כי משרד התרבות והספורט יתמוך באירוח הטורניר. איגוד הכדוריד מעוניין להגיש את בקשת האירוח בידיעה שאם הבקשה תאושר ע"י דירקטוריון האיגוד האירופי – האיגוד אכן יקיים את האירוע ולא יאלץ לסגת מבקשתו לאור העלויות הצפויות והיכולות הפיננסיות המועטות של האיגוד, שכן ביטול אירוח לאחר אירוח הבקשה יגרור קנס כבד ביותר לאיגוד הכדוריד".

האיגוד האירופי הבהיר כי התוכנית לאירוח האליפות צריכה להיות מוגשת עד יום חמישי, שכן למחרת תתקיים ישיבת דירקטוריון שבה תיקבע המארחת. בארגון ה-EHF הבהירו, שאיגוד אשר יזכה באירוח ויחזור בו – ייקנס ב-150 אלף יורו. מלבד היתכנות כלכלית, באיגוד האירופי דורשים סטנדרטים שונים, בהם העמדת תקני אולמות בני 1,000 מקומות לפחות, עם שני יציעים מרכזיים, והיכל למשחקי הגמר של לפחות 2000 מקומות, כולל כמות של חדרי ספח ו-4 חדרי הלבשה – מה שמקטין את האפשרויות באולמות הניגישים לכדוריד בארץ. למרות זאת ייתכן שבאיגוד האירופי יהיו מוכנים להתגמש, ואולמות שנבדקים הם היכל קבוצת שלמה בת"א, ברעננה ובית מכבי ראשל"צ.

ממלא מקום יו"ר איגוד הכדוריד, אבי כחלון אמר בנושא: "נשמח אמוד אם נצליח לארח את הטורניר בישראל. אנחנו פונים לכל הגורמים הרלוונטים להתגייס לעניין. מעבר ליוקרה ולחוויה זה יכול לשפר משמעותית את הסיכוי של נבחרת העתודה גם להעפיל לאליפות העולם וגם לקדם את דור הצעירים המוכשר שלנו".

יונתן דיין במדי נבחרת העתודה (מריו מוריירה, איגוד הכדוריד)

"אם נזכה באירוח, זה כמובן מחייב אותנו להתארגנות מקצועית ומקצוענית על פי סטנדרטים אירופים", הדגיש בנושא וביקש את התערבותם של הגופנים השונים והירתמותם למשימה –  "אני מקווה שמשרדי התרבות והספורט, התיירות, המועצה להסדר ההימורים, עיריית תל אביב יצטרפו ויהיו שותפים בפרויקט. אני קורא לכל גורם שיכול לעזור לנו להתגייס להרים את הפרויקט, בתקווה כמובן שהאיגוד האירופי יאשר את קיום המשחקים בישראל ושיתאפשר בכלל לקיים אליפות כזו בתקופה לא פשוטה סביב הקורונה".

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג התייחס גם כן: "הוועד האולימפי בישראל מברך את איגוד הכדוריד על היוזמה לארח את אליפות אירופה לנבחרות העתודה, בהשתתפות 16 נבחרות. אין ספק שאירוח טורניר בסדר גודל כזה בהשתתפות של כל דור העתיד המוביל של הכדוריד האירופאי – יתרום משמעותית לקידום הענף ולמודעות הציבורית סביבו. יש לנו נבחרת עתודה טובה וזו תהיה עבור שחקנים רבים הזדמנות מעולה להוכיח את עצמם ולהגיע לשלבים הגבוהים של התחרות".

בטורניר ישתתפו 16 נבחרות, כולל נבחרת העתודה של ישראל, שתציג שנתון מוכשר מאוד בראשותם של שלושה ליגיונרים – יואב למברוזו (לימוז' הצרפתית), דניאל מוסינדי (ארלנגן הגרמנית) ויונתן דיין (רימפאר הגרמנית). בשלב זה הובהר, ש-13 כרטיסים יוענקו לאליפות העולם עד גיל 21 (בהמשך ייקבע אם כולם יוענקו על פי הדירוג באליפות אירופה).

בהגרלת המשחקים נקבע כי נבחרת ישראל תשחק בבית ד' יחד עם נבחרות דנמרק, גרמניה והונגריה -בית אטרקטיבי אבל קשה מאוד. בבית א'  ישתתפו איסלנד, סרביה, נורבגיה ואוסטריה. בית ב' יכלול את  שבדיה, צרפת, פורטוגל ורוסיה. ובבית ג' – קרואטיה, ספרד, סלובניה ואיטליה.  נציין כי איטליה ואוסטריה יכלו לבחור לאיזה בית להשתבץ משום שהיו אמורות לארח את הטורניר ועל כן ייתכן שההגרלה תשתנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי