רולאנדו פרייטאס מונה למאמן נבחרת העתודה של ישראל

רולאנדו פרייטאס
רולאנדו פרייטאס | מאריו מורייה באדיבות איגוד הכדוריד

מי שאימן במשך ארבע שנים את הנבחרת הבוגרת של פורטוגל והביל את הנבחרות הצעירות שלה בשמונה טורנירים שונים, הוכרז כמחליפו של ברקוביץ' הסרבי: "האחריות גדולה"

(גודל טקסט)

רשמית: הפורטוגלי רולאנדו פרייטאס מונה למאמן נבחרת העתודה של ישראל ויכין אותה למשחקי אליפות אירופה עד גיל 20 אשר צפויים להיערך בחודש ינואר, כך נמסר הבוקר (שני) על ידי איגוד הכדוריד.

פרייטאס יחליף בתפקיד את אלכסנדר ברקוביץ' הסרבי, שהדריך בשנים האחרונות גם בפרויקט נבחרת הנוער בגרמניה. נבחרת העתודה צפויה לשוב לאימונים בשבוע הבא ולהתחיל בהכנות לאליפות אירופה בקרואטיה בתחילת 2021, שם תפגוש בבית נבחרות מהטופ העולמי – דנמרק, גרמניה והונגריה (סיימו בחמשת המקומות הראשונים באליפות העולם עד גיל 19 שהתקיימה במקדוניה לפני שנה).

פרייטאס הוא בעל ניסיון רב באימון נבחרות פורטוגל. הוא הדריך ארבע שנים את הנבחרת הבוגרת והוביל בשמונה טורנירים את הנבחרות הצעירות של פורטוגל, באליפויות עולם ובאליפויות אירופה, כשהישג השיא שלו היה הזכייה במדליית הכסף עם פורטוגל באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה ב-2010 בסלובקיה (וכמו כן זכייה במדליית זהב באוניברסיאדה שהתקיימה בדרום קוריאה).

"האחריות להכין את נבחרת העתודה במיוחד בתקופה הזו, שהיא סיטואציה שונה לגמרי מאשר הכרנו, גדולה. זו התנסות חדשה לכולנו, אבל הציפיות נשארו אותו הדבר", הדגיש פרייטאס. "הוגרלנו לבית מאוד מעניין וקשה, עם שלוש נבחרות מהטופ העולמי. נעבוד קשה, נילחם עד הסוף. אנחנו לא מסתכלים על רק הטווח הקרוב באליפות, אלא גם על ההמשך. אנחנו מקווים שנוכל להתקדם לעבר המקומות שיובילו אותנו לאליפות העולם עד גיל 21. זו אחת המשימות הקשות, אבל אנחנו צריכים להיות גאים – כי אנחנו חלק מהנבחרות המובילות באירופה בגילאים הצעירים. אנחנו נתמודד מול הנבחרות המדהימות האלו וכמובן שנרצה לעמוד בציפיות שלנו".

רולאנדו פרייטאס
רולאנדו פרייטאס | מאריו מוריירה באדיבות איגוד הכדוריד (1)

על ההכנות בתקופה הקורונה: "הסיטואציה מאתגרת. היו תוכניות למשחקים שהיינו אמורים לקיים, אבל אחרי דחיית האליפות ועת הקורונה – אנחנו צריכים למצוא אופציות לשחק מול נבחרות אירופיות מובילות – זה בחשיבות עליונה. יש לנו תוכניות, אבל אנחנו לא בטוחים שזה יכול לעבוד בעת הזו. לגבי הליגיונרים, נצטרך למצוא את הדרך לשלב אותם, רק שהסיטואציה לא פשוטה כי יש להם גם משימות בנובמבר עם הנבחרת הלאומית, וכמובן עם הקבוצות שלהם. אנחנו הם שחקנים מאוד איכותיים, שמשחקים ברמות הגבוהות – כך שמבחינה זו יהיה קל לשלב אותם. זו המציאות שיש לך שחקנים שמשחקים מחוץ למדינה. אנחנו לא יכולים לבכות על הסיטואציה הזו, אלא להיות גאים בה ולחשוב איך עושים נכון את החיבור איתם, כי ללא ספק הם שחקני המפתח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי