הכירו את שחקן נבחרת ישראל בפוטבול, שהחליט לעשות הסבה לכדוריד

יובל פנטה | צחי וייס

יובל פנטה היה יכול ללכת לליגת המכללות בארצות הברית, אך בחר לפרוש לפני שמלאו לו 23 ("התמודדתי עם תקופה לא פשוטה"). אחרי קרוב לשנה ללא פעילות גופנית החליט לנסות את מזלו בענף חדש. צפו בסיפור המפתיע

(גודל טקסט)

תכירו את יובל פנטה, עד לא מזמן שחקן פוטבול מצטיין בנבחרת ישראל, שבחר לעשות הסבה לכדוריד. כן, זה לבטח לא סיפור שכיח בארץ, בטח לספורטאי מוביל ומעוטר שמלאו לו 23 שנים. "שיחקתי פוטבול במשך שבע שנים עד לפני שנה, בתפקיד של רץ אחורי. הייתי שותף לזכייה בשלוש אליפויות עם קבוצות הנוער של כפר סבא הוקס. נבחרתי למצטיין של הליגה הצעירה במשך שנתיים, שימשתי כקפטן והייתי שחקן הנבחרת הבוגרת, איתה השתתפתי במשחק בינלאומי שנערך בספרד", משתף פנטה.

"בהמשך, עברתי לקבוצת ת"א פיוניר, ובשנה הראשונה נבחרתי לרוקי ההתקפה של השנה, ושנה לאחר מכן לשחקן ההתקפה המצטיין. היה לי עתיד מבטיח, שקלתי לטוס לליגת המכללות בארה"ב, ובחנתי אפשרויות לשחק באירופה, אבל לפני שנה הרגשתי מיצוי וקיבלתי החלטה שאני מסיים עם ספורט באופן כללי".

פנטה מסביר: "התמודדתי עם תקופה לא פשוטה, והחלטתי לפרוש. למעשה 9-10 חודשים לא עשיתי ספורט, אבל משהו בתוכי גרם לי לרצות לשוב. בפן המנטלי, בתקופת הקורונה, הבנתי על עצמי כמה דברים. מה אני אוהב, ומה המתנות שקיבלתי מהבורא, והיום אני כבר מתאמן לפחות פעמיים ביום. למה כדוריד? זה ספורט שתמיד היה אצלי בראש. בחטיבת הביניים היה לנו מורה לספורט, שלימד את המשחק. שיחקנו בשיעורים, והרגשתי שאני ממש טוב. הכדוריד מאוד מצא חן בעיני. עכשיו החלטתי לנסות לעשות כדוריד. בגדול, יש לא מעט שחקנים, בעיקר בספורט בארה"ב, שעשו הסבה. שחקני כדורסל, בייסבול, פוטבול, אתלטיקה. כל ענף שיש בו אלמנטים של חיתוכים, כוח, ניתור. גם כאן, משכו אל הפוטבול שחקנים מענפים אחרים".

יובל פנטה במדי נבחרת ישראל בפוטבול | האתר הרשמי

פנטה הצטרף להפועל פ"ת, שרוצה להעפיל לליגת העל: "כתבתי בפייסבוק הודעה, שאני מעוניין לשחק כדוריד באזור שלי. ראיתי שיש את הפועל פ"ת, ושלחתי לצחי וייס הודעה שבה הצגתי את עצמי. הצטרפתי לאימוני הקבוצה. עוד לפני כן, עבדתי באופן פרטני על כדוריד- אני מתאמן, זורק לשער, עובד על הצעדים הנכונים, לומד את ההגנה, צופה במשחקים. המאמן טל קלוז'ני ואחד השחקנים הסבירו לי על איך זורקים, המסירה. אני בחור שאפתן שאם יש משהו בחיים שלמדתי – שזה מעולה לחלום. מההיכרות שלי עם עצמי, ואפשר לשאול מאמנים שעבדו איתי בספורט, אין ספורט בארץ שתוך שנתיים-שלוש אני לא יכול להיות הכי טוב בו. זו האמונה שלי, ואני משקיע בשיא הרצינות. בפוטבול היית בעמדה מאחורי הקווטרבק. מקבל את הכדור. התפקיד שלי היה לקרוא את המגרש, ולראות את הפרצות ולהשיג כמה שיותר יארדים. אני חושב שזה יכול לעזור לי להתפתח כמקשר, אבל בשלב הראשון אשתלב בהגנה".

יו"ר הפועל פ"ת, צחי וייס מתפעל: "אכן, יובל שהיה שחקן מצטיין בנבחרת ישראל בפוטבול, יצר איתי קשר ואמר שהוא משתוקק לשחק כדוריד. הכרתי אחלה בחור. חיובי מאוד, רוצה ללמוד, ובנוי טוב לכדוריד. לקחנו אותו לאימון ניסיון. ראינו גישה טובה, מסירה, זריקה. הבחור שם, ואנחנו מקבלים אותו בשמחה, נרוץ איתו ונעזור לו להתפתח. אולי גם יתגלה כאן סיפור סינדרלה יפה. אני מאמין שתוך שנה הוא גם יהיה שחקן טוב!".

יובל פנטה בהפועל פתח תקווה | צחי וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי