בועה גם במוקדמות אליפות אירופה? הבקשה של איגוד הכדוריד

נבחרת ישראל בכדוריד | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

לקראת תחילת הקמפיין בחודש נובמבר, בישראל ובליטא ביקשו לערוך את המשחקים במגרש נטרלי, לאור העלייה בתחלואה באיסלנד הנמצאת בביתן. פורטוגל בשלב זה בעד משחקי בית-חוץ

(גודל טקסט)

איגוד הכדוריד פנה לאיגוד האירופי לבחון אפשרות לקיום משחקי מוקדמות אליפות אירופה (שיחלו בחודש הבא) במסגרת טורניר, ולא על פי התכנון המקורי – שיטת משחקי בית-חוץ. פנייה דומה נעשתה על ידי ההתאחדות הליטאית, מאחר ששתי הנבחרות יפתחו את המשחקים בתחילת החודש הבא באיסלנד, מול הנבחרת המקומית, שם תחלואת נגיף הקורונה במגמת עלייה, מה שהוביל לביטול והזזת טיסות. איסלנד עצמה עשויה גם כן להציג עמדה דומה – לקיים טורניר במדינה ניטרלית או אצל אחת מהמדינות בבית. פורטוגל בשלב זה בעד משחקי בית-חוץ.

המהלך נובע מהקשיים ארגוניים – לליטא כבר בוטלה הטיסה שהוזמנה לאיסלנד, וגם נבחרת ישראל נתקלת בקשיים להזמין טיסה שכבר הוזזה לפני כרטוס. שינוע של ליגיונרים מכל רחבי אירופה, וכמובן מגבלות הקורונה בכל מדינה. נבחרת ישראל כבר החליפה ביתיות עם איסלנד, במחזור השני שייערך ב-7 בנובמבר, כאשר משחקי מוקדמות היורו יפתחו מבחינת ישראל במפגש בפורטוגל ב-4 בנובמבר (באותו ערב ליטא תתארח באיסלנד).

באיגוד האירופי הבטיחו תשובה בימים הקרובים בשל לוח הזמנים, והבהירו בתשובה: "המצב גם עבורנו מיוחד מאוד וקשה. אנו אוספים מידע מההתאחדויות השונות. יש לנו כמה 'חוויות' עם תחרויות המועדונים, אך עם תחרויות הנבחרות המצב שונה לחלוטין (למשל, לא רק מגבלות נסיעה, אלא גם שחרור שחקנים לנבחרות הלאומיות, נסיעה למארחים, חזרה הביתה, בדיקות במדינות בחו"ל). האיגוד האירופי בוחן באופן אינטנסיבי את המצב ובוודאי גם חלופות ("תוכנית ב'", פורמט משחק שונה כמו טורניר במקום אחד). היעד העיקרי המשותף לכולם הוא לעשות את המקסימום לאפשר את קיום משחקי המוקדמות. אנחנו עובדים על כך, ונודיע בהקדם האפשרי".

נבחרת ישראל, כדוריד
נבחרת ישראל, כדוריד | הדר ואן קולא באדיבות איגוד הכדוריד

אגב, המהלך שמוצע התבצע על ידי פיב"א בכדורסל, באופן מעט שונה, כאשר נבחרת ישראל תשחק ב"בועה" בוולנסיה שבספרד בחודש הבא, מול הנבחרת המקומית ומול פולין, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה (אגב, חלק שני של הטורניר עשוי להתארח בישראל). אם יוחלט על מהלך דומה בכדוריד במוקדמות יורו 2022, והחלטה כזו עשויה לכלול את בתי המוקדמות הנוספים, אזי טורניר צפוי להתקיים ככל הנראה רק במהלך השנה הבאה.

באיגוד הכדוריד ממתינים לקבלת מתווה ממשרד הספורט, שיאפשר את החזרת אימוני הקבוצות (המתווה עשוי להתקבל מחר). הדבר יאפשר גם את קיום אימוני הנבחרת הבוגרת, שלא נערכו לאחרונה בגלל בעיה ביטוחית מול השחקנים, שנוצרה בעקבות הוצאתם לחל"ת ע"י הקבוצות (מה שגרם לכך ששכרם במקרה של פציעה חלילה אינו מכוסה על ידי ביטוח לאומי). כמו כן, בנבחרת הנשים צפויים לשוב לאימונים, לאחר שכל בדיקות הקורונה שנערכו לשחקניות ולצוות התקבלו כשליליות. הבדיקות נערכו לאחר שהמאמן ראובן יוספולסקי התגלה כמאומת לנגיף בסוף השבוע. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי