אחרי שמונה חודשי פגרה: ליגת כדוריד הנשים חוזרת

הדרבי של ראשל"צ בעונה שעברה | הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

מכבי ראשל"צ שהוכתרה לאלופה לאחר פרוץ משבר הקורונה תנסה להגן על התואר. שמונה הקבוצות שמרו על הגרעין המרכזי בסגל ושילבו שחקניות צעירות

(גודל טקסט)

שמונה חודשים בדיוק אחרי שהעונה הקודמת נעצרה בגלל פרוץ משבר הקורונה, ליגת הנשים בכדוריד תפתח הערב (חמישי) עונה חדשה בהשתתפות שמונה קבוצות. המחזור הראשון ייצא לדרכו עם המפגש המסקרן בין שתיים מהקבוצות המצליחות בעשור האחרון, בנות הרצליה ומכבי רמת גן. בנוסף, הפועל קריית אונו תארח את מ.כ. פתח תקווה, הפועל ראשון לציון תפגוש את א.כ. נס ציונה ובמשחק האחרון יתמודדו ראש בראש מ.כ. חולון ומכבי ראשון לציון, שכזכור הוכתרה כאלופת העונה שעברה.

המהלך המרכזי – מ.כ פ"ת עברה עברה לניהול משותף של שתי האגודות (הפועל ומכבי) על מנת להשלים איחוד ולרכז משאבים בבניית קבוצת נשים איכותית (בהדרכת אורטל סלם, שפרשה ממשחק פעיל). פ"ת החזירה לשורותיה את נטלי ברטו.

האלופה מכבי ראשל"צ, בהדרכתו של עידן אהרונוביץ', שמרה על מרבית השחקניות אבל נאלצה להיפרד מהברזילאית הנהדרת, גבריאלה פסואה. יריבתה העירונית, הפועל ראשל"צ עם המאמן ג'וני אולייניק, צירפה את השוערת דניאל בורונובסקי ואת המקשרות אושרי נחום כהן וקטיה מלניק.

מכבי רמת גן ביצעה שינוי בעמדת השוערת. מטאה סרפימובה, שחקנית נבחרת מקדוניה, הצטרפה לקבוצה של ניב וינטרוב במקום הרוסייה המצוינת, כריסטינה פלוגינה. יורטה זילנסקייט, שחקנית נבחרת ליטא, חוזרת לקדנציה נוספת, יחד עם אושר כהן והדנית דניאלה דרגוביץ'. בנות הרצליה של המאמן עודד נאמן תסתמך על שחקניות בית צעירות, לצד הוותיקות שרון בן שושן והקפטן דנה אפלבוים. הקבוצה נפרדה מהקפטן בר אורינגר.

מ.כ יובלים חולון נפרדה מהניגרית יסמין אודצ'י וצירפה את קרן טפליצקי ששיחקה במכבי ראשל"צ. א.כ נס ציונה שמרה על סגל העונה שעברה, ללא זרות, והמאמנת קרן בן הרוש תמשיך לטפח שחקניות צעירות – סצנה די דומה למה שנעשה בהפועל קרית אונו, בהדרכת ליאל כהן, אמיר דרוקר ופיני דרוקר.

פתיחת הליגה תהווה הכנה גם לקראת משימת נבחרת הנשים בתחילת החודש הבא בשלב הראשון במוקדמות אליפות אירופה, בטורניר שייערך בלוקסמבורג מול הנבחרת המקומית, סלובקיה ואוקראינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי