מה נשתנה? היכונו לפתיחת עונת 2020/21 בליגת ווינר בכדוריד

יובל גררה ודור קלדרון בדרבי של ראשל"צ
יובל גררה ודור קלדרון בדרבי של ראשל"צ | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

לא מעט שחקנים יצאו לחו"ל, מכבי ת"א חזרה, במכבי ראשל"צ נרשמה מהפכה ושיטת המשחקים השתנתה: 252 ימים של המתנה הסתיימו והליגה הבכירה יוצאת לדרך. הפועל אשדוד, הפועל ראשל"צ ורמה"ש צפויות להיאבק על האליפות

(גודל טקסט)

252 ימים חלפו מהרגע שליגת ווינר הופסקה במרץ האחרון, במחזור ה-19 של העונה שעברה, שעות ספורות לפני משחק העונה בין חולון למכבי ראשל"צ. הקשיים לחידוש העונה שעברה הובילו לתקוות לקראת פתיחתה של זו, שהתעכבה בחודש בגלל הסגר האחרון – ומחר (שישי) תצא שוב לדרך. מה נשתנה בה? המון.

שחקנים מצטיינים שהמריאו לליגות באירופה (לכדוריד הגברים 12 ליגיונרים), שחקנים ותיקים שפרשו מליגת ווינר – כולל סמלים כמו יואב נאמן, יוליאן סטראט ושאולי סהר – וגם שיטת משחקים שהשתנתה ומספר אי זוגי של קבוצות בעקבות הקפאת הירידות. ועל רקע הדברים – הספתח מזמן לנו מחר (16:00) משחק שמזכיר נשכחות: מפגש בין מכבי ראשל"צ להפועל אשדוד, שתי האלופות האחרונות שהיו אמורות להיפגש בגמר גביע המדינה, אותו הן לא הספיקו לשחק.

דניאל פרידמן מחליף את הקפטן יואב נאמן שפרש
דניאל פרידמן מחליף את הקפטן יואב נאמן שפרש | מכבי ראשון לציון

שיטת המשחקים: 13 קבוצות ייצאו לדרך (כולל דימונה שנשארה בגלל הקפאת הירידות ומכבי ת"א שחוזרת אחרי שנתיים לליגה הבכירה). הסיבוב ראשון יכלול 13 מחזורים, בסיומו שש הראשונות ימשיכו לבית עליון, ושבע האחרונות לבית תחתון (הנקודות ייצברו לשלב השני, שיתקיים גם כן כסיבוב משחקים יחיד).

לאחר מכן ייערך הפליאוף, שמחולק לשש קבוצות הבית העליון ושתי הראשונות בבית התחתון שייפגשו בסדרות רבע הגמר (שלבי חצי והגמר יהיו בשיטת הטוב מחמישה משחקים). מבחינת היורדות, שתי האחרונות בתום משחקי הבית התחתון ינשרו לליגה הלאומית (זו שתסיים במקום ה-11 תתמודד במבחני ההישרדות/עלייה מול הקבוצה שבמקום השני בליגה הלאומית) על מנת לשוב ל-12 קבוצות בעונה הבאה.

התחזיות המוקדמות, יומרניות מתמיד, אבל נראה שהפועל אשדוד, הפועל ראשל"צ וא.ס רמה"ש יאבקו על התארים. מכבי ראשל"צ? היא בהחלט רוצה, אבל היא חוותה גל עזיבות משמעותי. מלבד נאמן וסטראט, עמית סטלמן (הסגר), שניר נציה ותומר בודנהיימר (המריאו לליגות בגרמניה), ולדי קופמן (עבר לאשדוד). איבן קראצ'יץ' פצוע ולא צפוי לחזור לשחק פני ינואר. מנגד השוער אלדר שיקלושי חזר. גם המקשר רותם סגל, ופיבוט נבחרת בוסניה גאפר חדזימרוביץ' הצטרף (במכבי ראשל"צ מנסים להסדיר את כניסתו היום לארץ כדי שיוכל לשחק מחר מול אשדוד).

מכבי תל אביב. חזרה לליגה הבכירה אחרי שנתיים
מכבי תל אביב. חזרה לליגה הבכירה אחרי שנתיים | יולי ליבוביץ, מכבי ת"א

השינויים המשמעותיים בסגלי הקבוצות: אשדוד בחרה בשילוב של שני שוערים זרים (מילוש רגיצ'יץ' הצטרף לטומיסלאב סטויקוביץ' המצוין), וצירוף ותיקים – קופמן, עומר גרא, יותם טל וגיא קורדובה. השאלה הבוערת היא האם המקשר הגרמני גאבור לנגהאנס ישוב, לאחר ששב לגרמניה עקב בעיה אישית ובקבוצה ממתינים לתשובה אם בכוונתו לחזור ולכבד את החוזה עליו חתם.

בהפועל ראשל"צ נראה שהלקח המשמעותי ביותר היה בבחירת הזרים – מילוש בואישיץ' שהגיע מב"ש, סטפן איליץ ודאליבור סוקיץ' אמורים להעניק לעידן מימון הרבה יותר מאשר הזרים בעונה שעברה. החזרה של טל הרשקוביץ מאשדוד אחרי ארבע שנים היא חיזוק, בנוסף לשלד הקיים האיכותי.

הפועל ראשון לציון המתחדשת
הפועל ראשון לציון המתחדשת | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

רמת השרון עשתה שינוי בעמדת הזרים. האקס פקטור אמור להיות השוער הסרבי דארקו ארסיץ', בעל ניסיון בליגת האלופות, בליגה הצרפתית הבכירה ובנבחרת ארצו. סטפן טרזיץ', פעם ילד פלא ששיחק ברמות הכי גבוהות באירופה, עשוי להיות שובר שיוויון, אם יהיה כשיר לאורך עונה. אולי הצירוף המשמעותי ביותר בשוק הישראלי נחת ברמה"ש, עם החתמתו של עדן ג'ינג'י שהגיע מחולון.

מה לגבי השאר? חולון מתחדשת, אחרי עזיבה של ספקי השערים המובילים שלה – ג'ינג'י, ליאור גורמן (עבר לצרפת), חן ליבגוט ונדב ניזרי. גלעד מאור בנה בקרית אונו קבוצה מסקרנת, עם צירופם של שחקני נבחרת ישראל מושיקו אלימלך (יחלוק את עמדת השוער יחד עם אביו, טולי ליבגוט) ועמית גל שחוזר למועדון אחרי 7 שנים ברמה"ש. יתר הקבוצות, מקרית מוצקין, דרך הרצליה, מכבי ת"א, נס ציונה, רחובות, ועד באר שבע ודימונה, יעניקו המון הזדמנויות במסגרת חילופי הדורות לשחקנים צעירים מוכשרים שיכולים לעשות את פריצת המדרגה ולחלום על המראה לליגות באירופה.

אגף המאמנים: היציב ביותר בספורט הישראלי – כמעט ואין תזוזות. לפחות ב-11 מ-13 קבוצות, המאמנים מהעונה שעברה ממשיכים. השינוי היחיד נעשה בדימונה (הקרואטי הוותיק קספר ביליץ' חזר וידריך אותה על חשבון הקרואטי דאמיר אקליץ'. בהרצליה, עדיין לא ברור אם בני אינגל ישוב לאמן בשל מחלוקות כספיות ובינתיים עודד נאמן והקפטן דניאל לידנדגרן ידריכו. שניים מ-13 המאמנים הם אחים (עידן ועומרי מימון). גם העונה מרבית הזרים שישחקו בליגה הם סרבים, כאשר לראשונה ישחק גם מקשר פורטוגלי (רוי רולו בנס ציונה).

רמת השרון המסקרנת
רמת השרון המסקרנת | עודד קרני, א.ס רמת השרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי