ליגיונר נוסף בגרמניה: נדב כהן מצטרף לגרוסוולשטאט הגרמנית

נדב כהן | הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

קפטן נבחרת הנוער בן ה-18 חתם בקבוצה מהבונדסליגה השנייה, בחוזה עד תום העונה עם אופציה לשנתיים נוספות. ישתף פעולה עם שניר נציה ויהפוך לנציג החמישי של ישראל בגרמניה

(גודל טקסט)

איגוד הכדוריד בישר היום (חמישי) על ליגיונר חדש שיוצא לכדוריד הגרמני: נדב כהן בן ה-18, קפטן נבחרת הנוער של ישראל ושחקנה של עירוני רחובות, חתם בקבוצת הבוגרים של גרוסוולשטאט מהבונדסליגה השנייה, בה יחבור אל פיבוט נבחרת ישראל שניר נציה, שהצטרף לגרוסוולשטאט בקיץ. שני השחקנים גדלו ברחובות, בדומה לשני ליגיונרים אחרים – יונתן דיין ויואב למברוזו.

כהן המוכשר ישחק בקבוצה הגרמנית בעמדת הפינה. הוא חתם על חוזה עד תום העונה, עם אופציה להארכה עד לתקופה של שנתיים. גרוסוולשטאט הוא אחד ממועדוני הפאר בגרמניה ומחזיק בשישה תארי אליפויות וארבעה גביעי מדינה, לצד שתי זכיות מפוארות בגביע אירופה, אם כי מרבית התארים הושגו בתקופה שבין סוף שנות ה-70' ועד שנת 90'. בגרוסוולשטאט שיחקו בעבר גם האחים חן וגיל פומרנץ.

כהן יהיה הליגיונר החמישי בגרמניה, שם כבר משחקים דניאל מוסינדי (ארלנגן מהבונדסליגה), יונתן דיין (עוד יוצא עירוני רחובות, רימפאר מהבונדסליגה השנייה), נציה ותומר בונדהיימר (מקלנבורגר שטירה מהליגה השלישית). בעונה שעברה שיחק בגרמניה גם יואב למברוזו, במדי באייזנאך, והוא עבר בקיץ אל קבוצת הצמרת המצליחה של לימוז' בליגה הצרפתית.

מדובר בהישג נהדר כאמור גם לפרויקט נבחרת הנוער, שהחל לפני מספר שנים בגרמניה ונמשך העונה בפורטוגל ופיתח שחקנים רבים לצד ליגיונרים שצוינו כאן, כולל גם את ליאור גורמן שמשחק בליגה הצרפתית השנייה. כהן ימריא לגרמניה ב-24 בחודש יחד עם נציה, ובחודש אפריל גם ישתתף בטורניר מוקדמות אליפות העולם עד גיל 19, במדי נבחרת הנוער של ישראל.

כהן סיפר לאתר איגוד הכדוריד: "זה מרגש מאוד, זו ההרגשה מטורפת של הגשמת חלום. השאיפה היא למצות את כל מה שאני יכול ולהצליח. אני יודע שמדובר בקבוצה מאוד צעירה, שמפתחת שחקנים. יש לה עבר מרשים מאוד, ושאיפות גדולות לעתיד. השאיפה היא להשתלב בה ולמצוא את הדרך שלי".

נדב כהן | הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

המסלול שעברת מוכר, גם ברחובות וגם בנבחרות הצעירות וכמובן בפרויקט נבחרת הנוער. עד כמה תרם לך התהליך?

"רחובות העניקה לי את היסודות ואת הבמה לפרוץ קדימה בקבוצת הבוגרים, ותודה לשחר הבר שנתן לי הרבה ביטחון וכמובן לאמיתי דיין, שכל הדור שגדל ברחובות ויצא לשחק באירופה עבר תחת ידיו. את הניסיון שצברתי ברחובות כמובן הבאתי לפרויקט ולנבחרת הנוער. הפרויקט מאוד עזר לי, ונתן לי את כל הכלים להיות מוכן לרגע הזה. מרמת הידע הנדרש כדי להיות מוכן למעבר לקבוצה מקצוענית. לעבוד בכמות אימונים ומשחקים אינטנסיבית, לנהל נכון את עצמך ואת הגוף, ולדעת להתמודד הרחק מהבית בסטנדרטים גבוהים. בהחלט שאני מרגיש שדרוג בכל היבט, המקצועי, המנטלי, הפיזי. זו מסגרת שלא קיימת בארץ, ותודה על כך לאיגוד, למאמן דביר גולדשטיין ולכלל הצוות שהדריך אותנו".

עם ההצטרפות שלך לגרוסוולשטאט, אתה ושניר נציה תהיו אחד משלושה צמדים של שחקנים ישראלים בקבוצות אירופיות. עד כמה תסייע העובדה שיש לצדך ישראלי שמכיר את השיטה ואת הקבוצה?

"אני בטוח שזה יעזור לי מאוד ששניר בקבוצה. הוא יעזור לי להבין איך העניינים עובדים, איך להתנהל יותר נכון. הוא עוד חבר שאני יכול לדבר איתו שם, ובכלל זה מעולה כי יש באיזור הזה גם את יונתן דיין ואת דניאל מוסינדי, כך שיהיה אפשר להרגיש לפחות בסופי שבוע או בחופשות בבית. זה מעניק תחושה טובה".

אביו של נדב, ניר כהן, הוסיף: "תודה לכל מי שעזר בדרך, וזה כבוד רב לאיגוד ולפרויקט וכמובן לעירוני רחובות, ובמיוחד לאמיתי דיין שמגדל חבר'ה כל כך מוכשרים. אני רוצה להודות לאדם שבלעדיו ספק אם זה היה קורה – ערן רום (שחקן העבר, והדוד של נציה – א.ס). הוא האמין בנדב מהרגע הראשון, דחף כמו בולדוזר, גם כשאנחנו לא האמנו שזה יכול לקרות".

פרויקט נבחרת הנוער של ישראל יסיים הלילה את חלקו השני בפורטוגל והקדים בשלושה ימים את חזרתו לארץ בשל הסגר הכולל שעומד להיכנס בפורטוגל. בשל כך גם הוקדם משחק האימון האחרון שתוכנן לפרויקט וייערך הערב, מול קבוצה מהליגה הראשונה בפורטוגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי