בטענה לאפליה: איגוד הכדוריד עתר לבג"צ להחזרה מיידית של הענף

נבחרת ישראל בכדוריד | באדיבות איגוד הכדוריד בפורטוגל

באיגוד עתרו נגד משרד הספורט והבריאות בכדי להשיב את פעילות הליגות הבכירות לגברים ונשים: "החלטה לא שוויונית ללא היגיון והצדקה". חשש שהאיגוד האירופי יטיל סנקציות או עיצומים כספיים

(גודל טקסט)

איגוד הכדוריד הגיש היום (ראשון) עתירה לבג"צ כנגד משרדי הספורט והבריאות במטרה להחזיר מיידית לפעילות את ליגות הכדוריד הבכירות לגברים ולנשים, כפי שהוחלט בכדורגל ובכדורסל, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, באופן מיידי וללא כל דיחוי נוסף.

בין הדברים שנכתבו בעתירה כי "עניינה בהחלטה תמוהה במיוחד, מפלה ולא שוויונית שהתקבלה על ידי המשיבים, לאשר על אף המגבלות קיום משחקי ליגת העל, רק בענפי הכדורגל והכדורסל, ללא שום היגיון והצדקה. יצוין כי מטרת העתירה הינה אך ורק ליתן צו עשה קבוע, ואין מהותה לפגוע בענפי הכדורגל והכדורסל כלל וכלל (לכן המנהלות/התאחדויות לא צורפו כמשיבים לעתירה)".

"לא ברור לעותר על אילו תבחינים הסתמכו מקבלי ההחלטות, עת החליטו, באופן פסול ובוטה לתת מעמד בכורה לשני הענפים הנ"ל על פני ענפים אחרים. חשוב לציין כי בדומה לשני הענפים שקיבלו היתר כאמור אין הבדל רלוונטי כלשהו בינם לבין ענף הכדוריד. חשוב לציין בהקשר הזה, כי בתחילת חודש מרץ מצפים לנבחרות הכדוריד השונות, גברים, עתודה ונשים משחקים מאתגרים במפעלים בינלאומיים שונים".

"כנראה נוכח הפופולריות העדיפה של ענפי הכדורגל והכדורסל, חטאו המשיבים עת קיבלו החלטה בוטה ופסולה, שיש בה להפלות וליתן עליונות לספורטאים מקצוענים מענף הכדורגל והכדורסל על פני ספורטאים מקצוענים מענף הכדוריד ללא כל טעם סביר או כלשהו להפליה כאמור. ההחלטה שהתקבלה מבלי לשקול את כל השיקולים הרלוונטים, או לחלופין תוך פגיעה מכוונת ובוטה בעיקרון השיוויון – לוקה בחוסר סבירות קיצוני וחורגת מכל אמת מידה מינהלית וציבורית סבירה ומקובלת, תוך אפליה לא ברורה ובוודאי לא מוצדקת".

בהמשך העתירה צוינו נתונים רלוונטים התומכים בצורך המיידי בחידוש הליגה, פעילות ומשחקי הנבחרות, הפרויקטים, האתגרים הבינלאומיים ולוחות הזמנים – "על כן אי מתן צו שיורה למשיבים להיתר פעילות משחקי באופן מיידי בענף הכדוריד יהיה בו כדי לפגום במוכנות הפיזית של השחקנים והשחקניות הישראלים ולטרפד את סיכויי הנבחרות השונות להעפיל לטורנירים בינלאומיים יוקרתיים. כמו כן, אי דיווח לאיגוד האירופי במועד עלול לגרור סנקציות הדחה של קבוצות או הטלת עיצומים כספיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי