למברוזו זכה לכתבה מקיפה בצרפת: "עשה לעצמו שם"

יואב למברוזו מול נאנט | באדיבות לימוז', arma_photographie

באתר הרשמי של הליגה הצרפתית פרסמו ראיון מיוחד עם מרכזה הישראלי של לימוז': "אני מקווה שעכשיו מכירים אותי". גם מאמנו פרגן: "הוא אפילו מהיר יותר מלוק סטינס באותו גיל"

(גודל טקסט)

יואב למברוזו, מרכזה של נבחרת ישראל ולימוז' הצרפתית, העולה החדשה והפתעת העונה בליגה הצרפתית, זכה לזרקור באתר הליגה הצרפתית הנחשבת בכדוריד, בכתבה מפרגנת תחת הכותרת –
"יואב למברוזו עשה לעצמו שם". הוא הגיע ללימוז' כאלמוני ביותר בקיץ, ועשה לעצמו בהדרגה שם בליגה הצרפתית. ולמרכז הישראלי הקטן אין שום כוונה לעצור שם. האיכויות הופכות את הישראלי לג'וקר מצוין בקבוצה המפתיעה מתחילת העונה, וצעיר שרחוק מלסיים את התקדמותו.

למברוזו עצמו סיפר: "נורמלי שאנשים לא הכירו אותי באותה תקופה, באתי מהליגה השנייה בגרמניה. זו הייתה מוטיבציה אמיתית עבורי. אני מקווה שעכשיו מכירים אותי". עוד נכתב, שבסיום החלק הראשון של העונה (ולקראת פתיחת השני), המרכז של לימוז' תפס את מקומו בנוף שלנו, בזכות המהירות שלו וזריקות שהורגשו היטב. "זה לא רע, אבל אני יכול לעשות אפילו יותר טוב", העיד למברוזו, ומאמנו טאריק חייטון שיתף: "זה היה סוכן שהציע לי אותו, כי הוא יודע שאני אוהב פרופיל קצת לא טיפוסי של שחקנים. יואב שחקן צעיר. העלויות הכלכליות שלו לא היו תובעניות עבורנו, והפרופיל שהופיע בסרטון שכנע אותי. החלטנו לתת לו את האפשרות".

בכתבה מפורט המסלול שלמברוזו בן ה-20 עבר. "אמרתי לעצמי שאוכל לנסות את מזלי, אבל זה היה קצת קשה בהתחלה. עזבתי כשאני אפילו לא יכול לבשל לבד, כמובן שהמליצו לי לשחק בפינה, אבל זה הניע אותי עוד יותר להצליח כמרכז. עבדתי המון על מהירות הזריקות מרחוק, ולהצליח לנצל את היתרונות שלי".

יואב למברוזו | האתר הרשמי

בכתבה הדגישו את עניין המהירות. "אם היינו צריכים להשוות, הוא אפילו מהיר יותר מלוק סטינס באותו גיל" – אמר מאמנו. "הוא מסוגל להעניש הגנות, מלמטה או מלמעלה, מעל הראש. זה עושה אותו שחקן שלא קל לשמור עליו".

"הוא כבר יכול להתקדם בהגנה וגם ביכולת לתקשר עם אחרים. הוא לומד צרפתית, והוא כבר מבין כמעט את כל מה שאומרים לו. זה יעזור לו הרבה, ואז, זה יבוא עם ניסיון. הוא יתקדם טקטית וביכולתו לגרום לאחרים לשחק. הכל יבוא עם הזמן".

בכתבה מצוין כי ללמברוזו יש 18 חודשים נוספים בחוזה. "אני חולם לשחק יום אחד בליגת האלופות. אני עובד בשביל זה", הוא סיכם מרכז נבחרת ישראל, שמצפה לו אתגר חשוב במרץ – במדי נבחרת העתודה שתארח בארץ את טורניר מוקדמות אליפות העולם עד גיל 21.

יואב למברוזו
יואב למברוזו | מריו מוריירה, איגוד הכדוריד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי