בני הרצליה היממה את אשדוד, הפועל ראשל"צ ניצלה מהפתעה

הפועל ראשון לציון נגד א.כ נס ציונה | גלעד חזון

אחת המועמדות לאליפות פתחה את סדרת רבע גמר הפלייאוף בהפסד ביתי ועלולה למצוא את עצמה בחוץ במשחק הבא. מי שסיימה בראשות הטבלה בעונה הסדירה חזרה מפיגור לניצחון בנקודה על נס ציונה. רמה"ש ומכבי ראשל"צ ניצחו

(גודל טקסט)

סדרות הפליאוף בליגת העל בכדוריד יצאו היום (שישי) לדרך בשלב רבע הגמר והסדרה המסקרנת מכולן, בין הפועל אשדוד לבני הרצליה, סיפקה לנו ספתח מסקרן מאוד. אשדוד, שסומנה כמועמדת מובילה לאליפות, נוצחה בביתה בהפרש של נקודה בלבד על ידי הרצליה, שלא פתחה את העונה עם ציפיות גבוהות – וכבר ביום שני יכולה למצוא את עצמה בחצי גמר הפלייאוף אם תנצח במשחק הביתי שלה.

א.כ נס ציונה, שסיימה את הליגה במקום השמיני, הייתה קרובה להפתעה בנחלת יהודה מול הפועל ראשל"צ שסיימה ראשונה, אך ירדה מנוצחת בסופו של דבר. מכבי ראשל"צ וא.ס רמת השרון שמרו גם הן על הבית, עם ניצחונות על מ.כ חולון והפועל קריית אונו בהתאמה. ביום שני ייערך המשחק השני ואם יהיה צורך, משחק שלישי ומכריע יתקיים ביום חמישי.

הפועל אשדוד – בני הרצליה 34:33

זו סומנה מראש כסדרה המרתקת ביותר, בטח לאור 3 המפגשים הקודמים של העונה (31:31 במפגש הראשון באשדוד, 31:38 להרצליה במפגש השני בביתה, ו-27:34 לאשדוד בחצי גמר גביע המדינה), והיום היא בהחלט הצדיקה את הציפיות. הרצליה כאמור אוהבת את האולם באשדוד, שבו סיפקה פינאלה נהדר בסיבוב הראשון. אחרי שיוויון בדקות הפתיחה, שערים של דניאל צרפתי, דושאן אנדרייביץ', סהר שחק וגל שניידר, לצד סדרת עצירות של שגיא בוניס, העלו אותה ליתרון 10:16 גאבור לנגהאנס, בשערו החמישי, חתם את המחצית.

המחצית השנייה נפתחה בקצב הבקעה גבוה (17 שערים הובקעו בעשר הדקות הראשונות בה!). עומרי קושמרו צימק ל-18:14. בן ליברטי הגיב מיד, ואז במהלך אחרי גם סחט הרחקה בכרטיס אדום מניבו לוי. שערים בהמשך של נמניה גויקוביץ, סהר שחק ודניאל צרפתי קבעו 18:24. גיא קורדובה הוריד ל-24:20 (40'). שחק הבקיע את החמישי שלו ושניידר דייק פעמיים ברציפות מקו ה-7 מטר – 21:27. (41'). לנגהאנס הבקיע שני שערים רצופים והקטין ל-27:23 (45') שחר לוין כבש שער נהדר מהפינה וצימק ל-28:25, צרפתי העלה ל-4 ואז החל המומנטום של אשדוד: שערים של לנגהאנס ועומר גרא, וביניהם עצירות של סטויקוביץ' הורידו ל-29:27. צרפתי הורחק, וישראל ביטרמן קבע 29:28 (52').

סטויאנוביץ' עצר את הריצה. שחק חטף כדור, וגויקוביץ' עם הכנסת כדור נהדרת לאנדרייביץ' – 28:31 להרצליה. בוניס עצר את טורקניץ, ואז הגיע המהלך היפה של המשחק – הזרים של הרצליה עם מסירות מאחורי הגב -מסטויאנוביץ' לגיוקוביץ', שהמשיך לאנדרייביץ' שהעלה ל-28:32. גמור? ממש לא. אשדוד לא הרימה ידיים, ושערים מהירים של טורקניץ ולנגהאנס קירבו אותה שוב – 32:30 (56'). אולג בוטנקו הורחק לאחר שהשליך בקבוק מים (וגם התנצל מיד בפני השופט דודי לוין). גויקוביץ' ומנגד קושמרו קבעו 33:31. סטויקוביץ סיפק עצירה והותיר לאשדוד סיכוי. טורקניץ צימק 25 שניות לסיום לשער, אבל סטויאנוביץ' שכמעט איבד כדור כבש את השער שהעניק את הניצחון (ולאחריו קושמרו חתם את התוצאה הסופית בזריקה אחרונה מ-9 מטרים). ניצחון גדול לקבוצה של דניאל לינדגרן ועודד נאמן. כבשו לאשדוד – לנגהאנס 11 שערים, טורקניץ 8, שחר לוי 5. סטויקוביץה וסיף 11 עצירות ב-30 אחוזים. להרצליה – שניידר עם 6 שערים (כולם מ-7 מטרים, במאה אחוזי הבקעה), ליברטי, צרפתי, אנדרייביץ', שחק עם 5 שערים כ"א. בוניס עם 12 עצירות ב-30 אחוז.

אשדוד והרצליה במפגש הקודם, בגביע המדינה | איתי אניג'ר

הפועל ראשל"צ – א.כ נס ציונה 31:32

הפועל סיימה את הליגה במקום הראשון. נס ציונה במקום השמיני, ובעומס משחקים (היום היה השלישי שלה תוך שבוע, וללא שלומי צייטלר), היא הייתה קרובה כאמור לסיפתח מפתיע לפליאוף במפגש האחים-מאמנים עידן ועומרי מימון. הפועל הוליכה לאורך רוב דקות המחצית הראשונה, אבל נס ציונה חזרה מפיגור שני שערים, כאשר רוי רולו וערן צרפתי דאגו לשיוויון. לפני הירידה להפסקה שערים של גיא גרא ו-וליקו דוידוביץ' (נהדר) הורידו את הטייגרים ביתרון. הפועל השוותה במחצית השנייה, אבל שערים דוידוביץ' ואראל צייטלר העלו את נס ציונה ליתרון 27:29 (54'). מילוש בואישיץ' וסטפן איליץ' השוו (55'). גיא גרא סחט פנדל, וערן צרפתי (6 שערים בסה"כ) קבע 29:30. הפועל הגיבה במהפך עם שני שערים של בואישיץ' (10 שערים בסה"כ) ואחד נוסף של איליץ', וביניהם של צייטלר (7 שערים) מנס ציונה – 31:32. עומרי מימון לקח פסק זמן 56 שניות לסיום, אבל נס ציונה לא הצליחה להכניע את אורון ברגיל. מבקיעים בולטים נוספים – עוז ממי וטל הרשקוביץ כבשו 4 שערים כ"א בצד של הפועל. רוי רולו עם 5 בנס ציונה.

א.ס רמת השרון – הפועל קריית אונו 22:26

רמה"ש פתחה מצוין ועלתה ליתרון של 1:6 עם שלושה שערים ואסיסט של אופיר כהן, צמד שערים של דניאל שקלים, שער של עדן ג'ינג'י ויכולת נהדרת של דרקו ארסיץ' בשער. אופיר כהן וג'ינג'י העלו אותה ליתרון 6:13, ומנגד נבו מדינה וטאריק קסומוביץ' הקטינו את הפיגור ל-5 שערים עם הירידה להפסקה. עמית מוטולה וגיל פומרנץ החזירו את יתרון 7 השערים לרמה"ש – 16:23, ובדקות הסיום קרית אונו, בהופעת בכורה היסטורית בפליאוף, קיזזה ממנו ונבו מדינה (5 שערים) חתם. אופיר כהן היה המבקיע המוביל של רמה"ש עם 6 שערים. דניאל שקלים כבש 5, עדן ג'ינג'י 4. דרקו ארסיץ' הצטיין עם 18 עצירות (כולל 3 פנדלים) – 45 אחוזי עצירות. כובשים בולטים נוספים בשורות אונו – אלעד קפון, קרנוביץ' ועמית גל 3 כ"א.

מכבי ראשל"צ – מ.כ יובלים חולון 26:35

מכבי ראשל"צ ממשיכה להראות נהדר, הגנתית והתקפית, ותצוגת תכלית במחצית הראשונה העניקה לה יתרון מבטיח – במהלכים אחרונים שכללו עצירת פנדל של אלדר שיקלושי, ושער נהדר של אמיר שניידר מהפינה. אם במחזורים האחרונים התרגלנו לראות את ניב פישלוביץ ביכולת שיא, היום הגיע תורו של אלדר שיקלושי – עם 13 עצירות (44 אחוזים בסה"כ, ו-56 אחוזים במחצית השניה!). שרון שלם עם 8 שערים מ-9 ניסיונות הוביל את מבקיעי מכבי. אמיר שניידר, רותם סגל וברנקו קנקארש עם 5 כ"א. אביעד בן זימן ואור לוי היו המבקיעים המצטיינים בחולון עם 6 כ"א. ריף כהן ומילוש סאביץ' הוסיפו 3 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי