Sport1 Banner

מכבי והפועל ראשל"צ בחצי גמר הפלייאוף

עומרי גדות בין איתמר אלמוסנינוס לבין יובל גררה | גלעד חזון

הראשוניות הכריעו את סדרות רבע הגמר מבלי להיגרר למשחק שלישי, בעוד אשדוד והרצליה ייפגשו שוב בחמישי למשחק המכריע, כמו גם רמה"ש וקרית אונו. נס ציונה וחולון סיימו את העונה

(גודל טקסט)

המשחק השני בסדרות רבע גמר הפליאוף בליגת ווינר נערך הערב (שני), ושתי סדרות הוכרעו. שתי הסדרות האחרות נגררו למשחק שלישי ומכריע ביום חמישי. הפועל אשדוד, שנוצחה ביום שישי בביתה מול בני הרצליה (34:33), שרדה הדחה עם ניצחון 38:33, והזדמנות להשיג ביום חמישי בביתה במשחק השלישי את כרטיס העלייה לחצי גמר הפליאוף (לאשדוד תספיק גם תוצאת שיוויון).

הפועל ראשון לציון הייתה הקבוצה הראשונה הערב שהעפילה לחצי הגמר לאחר ניצחון 32:36 בנס ציונה, במשחק שבו שוב ביצעה מהפך (נס ציונה כבר הוליכה במהלך המחצית השנייה ב-4 שערים) אחרי ה-31:32 הדרמטי ביום שישי. הפועל ראשל"צ תמתין למנצחת הסדרה בין אשדוד להרצליה. נס ציונה חתמה את העונה.

מכבי ראשל"צ השלימה גם כן ניצחון 0:2 בסדרה של מול מ.כ יובלים חולון, אחרי שגברה עליה הלילה 25:26. א.ס רמה"ש הצליחה רק להשוות בשניות הסיום (מפנדל של גיל פומרנץ) בקרית אונו – 27:27, וזה משחק נוסף שילך להכרעה ביום חמישי ברמה"ש (שניצחה במשחק הראשון 22:26. רמה"ש יכולה להפסיד עד 3 שערים ולהעפיל).

בני הרצליה – הפועל אשדוד 38:33

משחק שלישי ומכריע, באשדוד. בני הרצליה עוד נראתה במחצית הראשונה כמי שתעמוד במשימה, במשחק ביתי מכריע, עם ההעפלה מפתיעה לחצי גמר הפליאוף, אבל מחצית שנייה נהדרת של הפועל אשדוד מאפשרת לה לשרוד את הליגה ואת הצ'אנס להעפיל ל-4 האחרונות ביום חמישי, אצלה בבית (לאשדוד תספיק כאמור תוצאת תיקו, לאור יתרון השערים – הרצליה ניצחה במשחק הראשון 33:34).

כמו במשחק ביום שישי, אחרי דקות פתיחה שיוויוניות, הרצליה החלה לרוץ – כאשר בן ליברטי כבש 6 מ-12 השערים הראשונים שלה והעלה את המארחת ליתרון 8:12.. ליברטי העלה את מאזנו ל-9 שערים במחצית הראשונה, אבל הפינאלה היה שייך לאשדוד – יוסי ביטרמן, עומרי קושמרו וטורקניץ דאגו להוריד אותה בפיגור של שער אחד – במחצית נטולת הגנות שבה נכבשו 39 שערים.

סהר שחק הורחק בהרצליה בפתיחת המחצית השנייה, וקושמרו כבש פעמיים מ-7 מטרים, השווה וביצע מהפך – 24:23 לאשדוד (36'). עומר גרא וגאבור לנגהאנס וקושמרו העלו בהמשך ל-25:28. בהמשך, הבקיע ואיתי סויסה העלו את היתרון ל-5 שערים. ירדן לחמן וצרפתי עוד העניקו צ'אנס אחרון להרצליה כשצימקו ל-35:32, אבל קושמרו מצטיין המשחק כבש, וגם ספג הרחקה והותיר את אשדוד בחסרון מספרי בשתי הדקות האחרונות. מיד לאחר מכן, לחמן ספג כרטיס אדום ישיר (שחקן שלישי בהרצליה שהורחק לצד שחק וליברטי). רגיצ'יץ' עצר פנדל של סטויאנוביץ', ואקסבורד ושחר לוין חתמו.

עמית שני | איתי אניג'ר

א.כ נס ציונה – הפועל ראשל"צ 36:32

אחרי ה-31:32 הדרמטי, בו הפועל הצליחה לבצע מהפך ביום שישי ולשמור על הביתיות, היא הגיעה הערב לנס ציונה – במטרה לסגור עניין. במחצית הראשונה, היא הייתה רחוקה מהמשימה שלה, שכן נס ציונה (אראל צייטלר ואביב לייטר בלטו) שלטה נהדר בקצב המשחק והוליכה כמעט לאורך כל המחצית ביתרון שנע עד שלושה שערים. במחצית השנייה, ערן צרפתי העלה את נס ציונה ליתרון של 4 שערים, פעמיים כשדייק מ-7 מטרים וקבע 21:25. הפועל חזרה למשחק בזכות סדרת עצירות של תום שם טוב (המצטיין בשורות הפועל), ושערים של מילוש בואישיץ' שצימקו ל-26:25. דאליבור סוקיץ' השווה בהמשך ל-27:27. עומר אליאס קבע 30:30, אחרי מהלך ואסיסט יפה של עוז חממי. עומרי גדות החזיר את היתרון לנס ציונה, אבל אליאס ובואישיץ' הוביל למהפך – 33:31 ארבע דקות לסיום. טל הרשקוביץ סגר עניין עם 32:36, ועידן מימון גובר על אחיו עומרי מימון ומעפיל עם הפועל ראשל"צ אל חצי הגמר. נס ציונה מסיימת את העונה, שבה לפחות עמדה בציפיות שלה להעפיל לפליאוף.

הפועל קרית אונו – א.ס רמה"ש 27:27

רמה"ש הגיעה עם ניצחון 22:26 במשחק הראשון. היא אומנם לא הצליחה להשלים הלילה את המשימה שלה להעפיל לחצי הגמר, אבל נחלצה מהפסד בקרית אונו – בזכות שער שיוויון של גיל פומרנץ בפנדל בשניות הסיום. ביום חמישי ייערך המשחק השלישי והמכריע ב'אורנים', כאשר לרמה"ש יכולה להפסיד גם בהפרש של 3 שערים ולעלות. אונו חייבת ניצחון ביותר מ-4 שערים. קרית אונו הייתה טובה יותר לאורך מרבית דקות המשחק, וגם הוליכה ביתרון של שני שערים בדקות הסיום (ואנשיה באו בטענות קשות לשיפוט).

מושיקו אלימלך מול גיל פומרנץ | לאה סטפנוב

מ.כ יובלים חולון – מכבי ראשל"צ 26:25

מכבי ראשל"צ משיגה ניצחון כפול על מ.כ חולון אחרי ה-26:35 במשחק הראשון, ומעפילה לחצי גמר הפליאוף. בניגוד למשחק הראשון, חולון סיפקה פייט נהדר – רגע לפני שחתמה את העונה. אור כנעני הצטיין בשער חולון עם 7 עצירות, כאשר מילוש סאביץ' עם 7 שערים ואביעד בן זימן עם 6 היו המבקיעים הבולטים בקבוצתו של ניסים פלח. בשורות הקבוצה של ג'ו מתתיה, שתמתין למנצחת הסדרה בין רמה"ש לקרית אונו, הצטיין איבן קראצ'יץ' עם 7 שערים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי