Sport1 Banner

לראשונה מאז 2015: סדרת גמר בין הפועל למכבי ראשל"צ יוצאת לדרך

סטפן איליץ מהפועל מול שרון שלם ודניאל פרידמן ממכבי בדרבי | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

הקבוצות מעיר היין ייפגשו תחילה בנחלת יהודה (שישי, 16:00): "דרבי זה כיף גדול, לא יכולנו לבקש יותר מזה", אמר עידן מימון. ג'ו מתתיה: "יתרון ביתיות לא באמת משפיע, אך נצטרך לעבוד קשה כדי להעביר אותו אלינו"

(גודל טקסט)

שש שנים עברו מאז נערכה סדרת הגמר האחרונה בהשתתפות מכבי והפועל ראשון לציון ומחר (שישי, 16:00, נחלת יהודה) זה יקרה שוב כשייצא לדרך המשחק הראשון בסדרה.

ב-2015, ימים שבהם עוד שיחקו שניים מהסמלים הגדולים של הענף – עידן מימון ויואב נאמן, ימים שהפועל ראשל"צ עוד שיחקה באולם ב"אשלים" לפני המעבר לנחלת יהודה, זה קרה בפעם האחרונה. מאז ניצבו בשלב המכריע על האליפות קבוצות נוספות מחוץ לראשל"צ (מכבי ת"א והפועל אשדוד) ובכל השנים האלו תמיד הייתה לראשל"צ נציגות בסדרת גמר (הפועל ראשל"צ זכתה באליפות האחרונה שלה ב-2018, מכבי זכתה בתום סדרת גמר ב-2017), אבל טווח הזמן הזה בהחלט מכניס עוד מימד מסקרן לקראת פתיחת הסדרה הנוכחית. הפועל, הקבוצה המעוטרת בכדוריד הישראלי, רוצה לזכות בתואר האליפות ה-19 שלה, ואילו מכבי רוצה לצמצם את פער הזכיות ולהניף את הצלחת בפעם ה-16.

אז אחרי ששתי הראשוניות חלפו בחצי הגמר על הפועל אשדוד ועל רמת השרון, מחר זה כאמור מתחיל, או כפי שעידן מימון מאמן הפועל מדגיש: "דרבי, זה כיף גדול, גמר פליאוף, סדרה ארוכה, מותחת, עם כל האמוציות וכל האדרנלין. אולמות מלאים, כמה התגעגענו אחרי הקורונה. אנחנו מקבלים את הסופר קלאסיקו של הכדוריד הישראלי, ולא יכולנו לבקש יותר מזה". 

ג'ו מתתיה, מאמן מכבי (שהדריך את הצהובים בסדרת הגמר האחרונה מול הפועל ב-2015), הוסיף: "דרבי בגמר, עם כל הכבוד לאחרות, זה טירוף אחר מבחינת קהל ואווירה. העיר בשיגעון. היה סיכוי שלא יהיו ראשוניות בגמר, אבל בסוף זה הסתדר ככה ולענף זה כיף גדול אחרי המון שנים שזה לא היה, וזה הולך להיות מיוחד. בעיני הסיכויים הם 50-50, הפועל ראשל"צ הוכיחה מול אשדוד, שהיא קבוצה יותר איכותית, שעם רצון והקרבה, ועם המסורת, אפשר לצמצם פערים. לא הכל נמדד באיכות של שחקנים, והם נכנסו לכושר בזמן הנכון. זה אתגר מאוד מאוד קשה. כמו שראינו בסדרות האחרונות יתרון ביתיות לא באמת משפיע, אבל בעיני זה יתרון ואנחנו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי להעביר אותו אלינו".

הסדרה תצא לדרך כאמור כבר מחר, יום שישי (16:00, נחלת יהודה), המשחק השני ייערך ביום שני ב'בית מכבי' ב-20:00 והמשחק השלישי בנחלת יהודה ביום שישי לאחר מכן. אם יהיה צורך במשחקים 5-4, הם ישוחקו בשבוע שאחרי.

יובל גררה ואיבן קראציץ | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי