מכבי ראשל"צ פתחה את גמר הפלייאוף עם ניצחון חוץ ענק בדרבי

מכבי ראשון לציון, הפועל ראשון לציון | חן קלדרון, מכבי ראשון לציון

הצהובים גברו 21:32 על הפועל ראשל"צ בדרבי הראשון במעמד הגמר מאז 2015. טקס פרידה חגיגי מיואב נאמן ייערך במשחק השני, האם הקבוצה של עידן מימון תצליח להתאושש מההפסד המוחץ?

(גודל טקסט)

שש שנים לאחר המפגש האחרון בין הפועל למכבי ראשל"צ בגמר הפליאוף ב-2015, הסדרה המכריעה על האליפות בין השתיים יצאה היום לדרך בנחלת יהודה. יתרון הביתיות היה של הפועל ראשל"צ, שסיימה את הליגה הסדירה במקום הראשון, אבל כבר במשחק הראשון – מכבי ביטלה אותו. היא השיגה היום (שישי) ניצחון חוץ, וגם יתרון שערים משמעותי מאוד עם 32:21.

למרות שיש עוד דרך ארוכה, ג'ו מתתיה שרוצה להשיג תואר אליפות ראשון כמאמן – עשה צעד ראשון משמעותי. מנגד, עבור עידן מימון, השאלה הגדולה היא האם האדומים מסוגלים להתאושש ממשחק פתיחה והפרש מהדהד שכזה. ביום שני (20:00) השתיים ייפגשו למשחק השני ב'בית מכבי', ולפניו ייערך טקס פרידה חגיגי ליואב נאמן.

האדומים פתחו נהדר את הגמר עם יתרון 2:6, אך איבדו אותו במהרה כאשר הצהובים העלו הילוך והשיגו יתרון 7:11. מכבי סיימה את המחצית ביתרון של ארבעה שערים, ובמחצית השנייה היא הפגינה דומיננטיות מוחלטת כשעלתה לראשונה במשחק ליתרון דו ספרתי – 16:26. היתרון כבר הגיע ל-13 שערים, אך המארחת צימקה בסוף והתמודדות הסתיימה ב-21:32 לצהובים. ברנקו קנקרש הוביל את המנצחת עם שבעה שערים, בעוד ירמי סידי ואמיר שניידר הוסיפו חמישה כל אחד. מילוש בואישיץ' בלט אצל המפסידה עם חמישה שערים משלו.

מכבי ראשון לציון, הפועל ראשון לציון | חן קלדרון, מכבי ראשון לציון
הפועל ראשון לציון, מכבי ראשון לציון | גבי אלאלוף, איגוד הכדוריד

המאמן המנצח, ג'ו מתתיה, אמר בסיום: "התחלנו קצת מהוססים, עם כמה טעויות בהגנה, אבל בסוף זה הסתדר. ההפרש הגדול לא עושה לי שום דבר. מתחילים ביום שני מ-0:0. זו סדרה ארוכה, כל משחק הוא סיפור אחר עם התאמות אחרות".

עידן מימון התייחס להפסד הביתי ואמר: "פתחנו טוב, אבל שיחקנו רק 10 דקות. יצאנו לגמרי מתוכנית המשחק ובחצי השני התפרקנו. זה קורה, לא היינו טובים, צריכים לאושש את השחקנים ולהסתכל למשחק הבא. אני מאמין שאפשר לנצח. היום הייתה עייפות של שחקנים. חילקנו דקות כדי לשמור שחקנים ליום שני. צריך ללמוד מטעויות. ההתקפה לא מתפקדת כשאתה מבקיע כמות כזו. התחלנו ברגל שמאל, אבל צריך להתרומם אחרי הפסדים".

עידן מימון, ג'ו מתתיה | גבי אלאלוף, איגוד הכדוריד
מכבי ראשון לציון, הפועל ראשון לציון | חן קלדרון, מכבי ראשון לציון
הפועל ראשון לציון, מכבי ראשון לציון | גבי אלאלוף, איגוד הכדוריד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי