מנכ"ל מכבי ישראל ביקש לדון בחזרה למגרשים למחלימים מקורונה

נאור גלילי | מכבי ישראל

לאחר המקרה המפחיד של כריסטיאן אריקסן במהלך יורו 2020, נאור גלילי פנה לראשי איגודי הספורט על מנת לאתר, לאושש ואולי אף למנוע מום בלב או כל פגיעה אחרת

(גודל טקסט)

המקרה המפחיד של כריסטיאן אריקסן, שהתמוטט אמש (שבת) על כר הדשא במהלך משחק בין דנמרק לפינלנד, זאת לאחר שחווה אירוע לבבי על המגרש. היום פנה מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי במכתב לראשי איגודי הספורט בבקשה להמליץ לוועדות הרפואיות לדון לעומק בסוגיית החזרה למגרשים למחלימים או חולי הקורונה.

"בהמשך למקרה המצער שקרה אמש במשחק היורו לשחקן נבחרת דנמרק אריקסן, ואף על פי שהבנתי השחקן לא היה חולה בקורונה, אבקש להמליץ לוועדה הרפואית לדון בסוגיית החזרה למגרשים למחלימי/חולי הקורונה. ממחקרים שהתפרסמו בנושא דווח, כי הקורונה פוגעת פגיעה לבבית, מתקיימים תהליכים דלקתיים בשריר הלב אשר מעמידים בסיכון גבוה את הספורטאים הן המקצועיים והן החובבנים" כתב גלילי.

"ספורטאים נחשפים למאמצים גדולים ואנו עדים לקשיי החזרה לשגרה לאחר המחלה (בארץ – צוינו מקרים לגבי עלי מוחמד מבית"ר ירושלים, ניקיטה רוקאביצה ממכבי חיפה וספורטאים נוספים בענפים אחרים). אבקש להמליץ לוועדה לבחון הפנייה של כל מי שחלה בקורונה לבדיקות מיוחדות בנוסף לבדיקות המאמץ השגרתיות על מנת לאתר, לאושש ואולי אף למנוע מום בלב או כל פגיעה אחרת".

שחקני נבחרת דנמרק מגנים על אריקסן | FRIEDEMANN VOGEL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי