מאמן ופרשן הכדורסל אריק בראילובסקי הלך לעולמו

מי שגדל במחלקת הנוער של עירוני רמת גן ועבד שנים רבות במכבי תל אביב הלך לעולמו בגיל 65. הדריך בין היתר את עודד קטש, דורון ג'מצ'י, אמיר כץ וחן ליפין. הקים בית ספר לכדורסל בעין גדי, ושימש גם כאיש תקשורת

(גודל טקסט)

אבל בעולם הכדורסל הישראלי עם פטירתו אמש (שבת) של מאמן הכדורסל אריק בראילובסקי בגיל 65. פרטים על מועד ההלוויה והשבעה יימסרו בהמשך. מנהלת הליגה והקבוצות הוציאו הודעת ניחומים למשפחה ולמקורביו.

בראילובסקי גדל במחלקת הנוער של עירוני ר"ג ובגיל צעיר פנה לאימון, ב"אקדמיה" של שמואל יעקבסון. הוא החל את דרכו על הקווים בקבוצות הצעירות של מכבי ר"ג, בהן הדריך בין היתר את דורון ג'מצ'י, לאחר מכן אימן את קבוצת הנוער של הפועל חולון ומשם המשיך לתקופה ארוכה במכבי ת"א, בה מילא מספר תפקידים, בין היתר מאמן קבוצת הנוער, מנהל בית הספר לכדורסל, מאמן קבוצת הבת מכבי דרום בליגת המשנה וסקאוט בקבוצה הבוגרת. עם קבוצת הנוער של הצהובים הוא זכה בשלוש אליפויות וגביע אחד והדריך בין היתר את עודד קטש, אמיר כץ, חן ליפין, ליאור ארדיטי, דרור כהן ואחרים.

בסוף שנות ה-80 התמנה לעוזר המאמן של אליצור נתניה תחת צביקה שרף ובדצמבר 1988 מונה למאמן הבוגרים במקום יהושע רוזין ועזר לקבוצה להישאר בליגה הבכירה. כמו כן, שימש כעוזר מאמן בהפועל אילת (אותה גם אימן לתקופה קצרה) ובבני הרצליה תחת מוישל'ה ויינקרנץ ואריק שיבק בהתאמה. בהמשך הוא פתח בית ספר לכדורסל בעין גדי, בה עבר להתגורר, ולאורך השנים הביא מספר קבוצות בוגרים למחנות אימונים בקיבוץ.

במקביל לאימון, הוא גם שימש כפרשן: בשנות ה-80 וה-90 בתוכנית "אחד על אחד" של רשת ב', בין היתר לצד מאיר איינשטיין ורוני דניאל ז"ל וגדעון הוד יבדל"א ובשנים האחרונות בתוכנית "בוקר ספורט" של ערוץ הספורט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי