"משרד התרבות והספורט יעניק יותר מ-1.5 מיליון שקל לכדורסל הנשים"

| שמעון יאיר כהן

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר את הדברים בערב גאלה של מועדון הפועל לב ירושלים כדורסל נשים לרגל העלייה לליגת העל: "ציון דרך בעולם הכדורסל הישראלי". עוד השתתפו: ראש העיר משה ליאון, נשיא ידיד ישראל מייקל אוונס וסגל הקבוצה

(גודל טקסט)
דר נטע אבוגוב יור ובעלים הפועל לב ירושלים משה ליאון ראש העיר ירושלים ומיקי זוהר שר התרבות והספורט בערב גאלה במוזיאון ידידי ישראל
| שמעון יאיר כהן

קבוצת הפועל לב ירושלים, קבוצת כדורסל נשים שקמה לפני שנתיים ובראשה ד"ר נטע אבוגוב, האשה היחידה שהיא יו"ר ובעלים של מועדון כדורסל בישראל, עשתה לאחרונה היסטוריה ולקחה את הדאבל של הליגה הלאומית והעפילה לליגת העל.

הקבוצה קיימה ערב גאלה במוזיאון ידידי ישראל במרכז העיר ירושלים. לאירוע הגיעו עשרות מוזמנים ביניהם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מייקל אוונס נשיא מוזיאון ידידי ישראל, עו"ד ניר קמחי- דירקטור המוזיאון, עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל הישראלי, ליאור אבוגוב, הבעלים של גריפון ייזום והשקעות שהוא הספונסר הראשי של המועדון, אריאלה רג'ואן, משנה למנכ"ל עיריית ירושלים, אלישע פלג סגן ראש עיריית ירושלים מחזיק תיק הספורט, ימית יואלי חברת מועצת העיר ירושלים ומחזיקת תיק המינהלים הקהילתיים, רבקה רוס המנהלת המקצועית של הפועל לב ירושלים, יורם אורנשטין מנכ"ל הפועל לשעבר, דני קליין יו"ר הפועל ירושלים לשעבר, בת אל ג'רבי מנכ"לית עמותת ערכים בספורט, מאמן העונה האחרונה של הפועל לב ירושלים יונתן אורן, המאמנת החדשה של הקבוצה בליגת העל לימור פלג, שחקניות הקבוצה כולל חלק מהשחקניות שישחקו בליגת העל ביניהן שיר תירוש, אליסה בארון, אלכס כהן, הדר מור יוסף, אנשי עסקים ועוד.

האורחים נהנו מסיור במוזיאון ידידי ישראל. עו"ד ניר קמחי, נציג הבעלים של מוזיאון ידידי ישראל ומר דניאל וואיצ'ק מנכ"ל המוזיאון, ערכו לשר ולראש העיר סיור במוזיאון ובמרכז המדיה של מוזיאון ידידי ישראל, סיפרו על הדירות שהקימו למען שורדי ושורדות השואה ועל הפעילות של המקום כמאבק בBDS בעולם ולמען חיבור בין הנוצרים הציונים ועם ישראל. במהלך הערב בירכו השר, ראש העיר נשיא המוזיאון וניר קמחי.

דר נטע אבוגוב יור ובעלים הפועל לב ירושלים משה ליאון ראש העיר ירושלים ומיקי זוהר שר התרבות והספורט בערב גאלה במוזיאון ידידי ישראל
| שמעון יאיר כהן

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר " אני באמת שמח להיות כאן כי מבחינתי זהו ציון דרך בעולם הכדורסל במדינת ישראל. עצם העובדה שסוף סוף בליגת העל בכדורסל נשים תופיע קבוצה מעיר הבירה שלנו זו אמירה". והמשיך "ירושלים זכתה בראש עיר מצוין שהספורט והתרבות קרובים לליבו והוא מסייע לספורט כי יודע שהספורט הוא למעשה גאווה עירונית. משרד התרבות והספורט יעניק לקבוצות הכדורסל בליגת העל לנשים למעלה מ-1.5 מיליון שקל בשנה הבאה. יש מתווה שפרסמנו, שנראה לי שהפועל לב ירושלים עומדת בקריטריונים שלו: לא יותר משלוש שחקניות זרות. רוב השחקניות יהיו ישראליות ויהיו 4 או 5 צעירות ישראליות בסגל. אגודות שלא יטפחו צעירות – קבוצות ילדות, נערות וכו' לא ניתן משאבים" אני בטוח שספורט הנשים לקראת תקופה נהדרת. בטוח שראש העיר יתן את חלקו ותקבלו סיוע משמעותי מהעירייה, אנחנו נסייע גם ואני בטוח שספונסרים ירצו להצטרף אליכן. לא בכדי אתם עיר הבירה שלי ואני מאחל לכן הצלחה בעונה הבאה שתהיה עונה לא פשוטה בכלל".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר: "אני עומד ונרגש מעצם המחשבה שהפועל ירושלים נשים עומדת לייצג אותנו בעונה הקרובה בליגת העל. לפני מספר חודשים נפגשתי עם ד"ר נטע אבוגוב בלשכתי שם אמרה לי, אנחנו הולכות להעלות לליגת העל, תתכונן. ובאמת התכוננתי. אנחנו בהחלט נתמוך בכן ונעשה הכל כדי לסייע. אנחנו גאים שיש לנו קבוצת כדורסל נשים בליגת העל כאן בירושלים. בירושלים יש הכל והמיוחד בהפועל לב ירושלים שנטע והמועדון הזה בחרו במצוינות בספורט ובטיפוח הדור הצעיר של הספורטאיות. תודה על הכבוד שהבאתן לירושלים. אני בטוח ששנה הבאה נחגוג את מקומכן בליגת העל והלוואי תביאו אליפות. אנחנו מבחינתינו נעשה הכל שתגיעו לשיאים".

מייקל אוונס, נשיא ידידי ישראל, שאירח את הערב, אמר: "שמחים לארח ולהיות חלק מההצלחה של הפועל לב ירושלים. אנחנו כנוצרים ציונים תומכים בעם היהודי וכמובן בנשים חזקות שמחוברות לירושלים כמו השחקניות שאני רואה פה. אני מעריץ את החוזק והמשמעת של שחקניות ואתן מודל השראה. ספורט הוא נושא שקרוב לליבי, גם אני הייתי ספורטאי וספורט עבורי הוא דרך חיים. לא מזמן חזרתי מאוקראינה, לשם נסעתי פעמים רבות בשנה האחרונה כדי לסייע לתושבים, לניצולי שואה, ליהודים ולאזרחים שנכפתה עליהם המלחמה הזו. באחד הימים, באזור קייב, הגעתי לאולם ספורט שפשוט חרב. לראות את המקום כמו שהוא ריסק את ליבי כי ספורט הוא טהור בשבילי. ספורט הוא יותר ממשחק. ספורט מחבר בין אנשים והופך אותם מזרים לחברים. אתן צריכות להיות גאות על ההישגים שלכן ועל הגשמת המטרה והרי אין מטרה גדולה יותר מאשר ערך החברות בין בני אדם. תודה לכן".

נטע אבוגוב, יו"ר הקבוצה, הודתה לכולם על העזרה והסיוע ואמרה: "אנחנו חוגגות שנתיים של עשייה חינוכית ומקצועית שלנו כמועדון, אני מובילה את המועדון מיומו הראשון ביחד עם רבקה רוס, השותפה וההשראה שלי. הגענו להישגים מצוינים בשנתיים האחרונות ומבחינתי זו התחלה יפה. תודה לכל השותפים שלנו לדרך, לתומכים, לתורמים, לצוות המקצועי, לשחקניות, למשפחות לקהילה שלנו ולעירייה. אנחנו מכוונות גבוה."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי