יאניס כמעט בכה, גם פורטו ריקו בפריז: "אפשר לעשות משהו מיוחד"

play
יאניס אנטטוקומפו בוכה אחרי העפלת נבחרת יוון בכדורסל למשחקים האולימפיים | צילום מסך, FIBA
יאניס אנטטוקומפו בוכה אחרי העפלת נבחרת יוון בכדורסל למשחקים האולימפיים

כוכב נבחרת יוון ירשום הופעה ראשונה בקריירה באולימפיאדה ואחרי שכיכב (23) בניצחון על קרואטיה הוא התקשה להסתיר את התרגשותו כשבכה מול בנו: "יש לנו נבחרת מדהימה". צפו בתיעוד המרגש. פורטו ריקו הפתיעה את ליטא ותשחק גם היא במשחקים האולימפיים

(גודל טקסט)

אחרי הניצחונות אתמול של יוון, ספרד וברזיל, הלילה (בין ראשון לשני) פורטו ריקו הייתה לנבחרת הכדורסל שהבטיחה את צקומה בפריז 2024, אחרי שגברה על ליטא 68:79. ליטא נחשבה לפיבוריטית, אבל הנבחרת של קרלוס ארויו נהנתה מיכולת מצוינת של הגארד של ניו אורלינס, חוסה אלבראדו, שקלע 23 נקודות (9 מ-14 מהשדה) והעניק לנבחרתו את הכרטיס האחרון. אחרי מחצית ראשונה צמודה, טרמונט ווטרס (18 נקודות) קלע שתי שלשות, אלבראדו קלע 7 נקודות רצופות, וריצת 2:13 העניקה לפורטו ריקו יתרון מבטיח. הליטאים מחמיצים אולימפיאדה שנייה ברציפות, אחרי שהשתתפו בכל המשחקים האולימפיים מאז היווסדם ב-1992. דומנטס סאבוניס סיים עם 10 נקודות ו-9 ריבאונדים.

פורטו ריקו תהיה בבית 3 עם סרביה, ארה"ב ודרום סודאן. בבית 1 ישחקו אוסטרליה, יוון, קנדה וספרד. בבית 2 ישחקו צרפת, גרמניה, יפן וברזיל.

יאניס אנטטוקומפו עשה כבר הכול בקריירת ה-NBA המדהימה שלו, וזה כולל גם אליפות בלתי נשכחת עם מילווקי קבוצתו לפני שלוש שנים. אלא שאמש (ראשון) הוא רשם ציון דרך נוסף בקריירה שלו כשהעפיל לראשונה לאולימפיאדה, שם הוא יפגין את כישוריו במדי נבחרת יוון. ה"גריק פריק" קלע 23 נקודות והוביל את היוונים ל-69:80 די קל על קרואטיה, מה שסידר ליוון את הכרטיס הנכסף.

מי שחשב שיאניס המנוסה יהיה קר רוח לאחר המשחק, טעה בגדול. היווני החסון התיישב על כיסא והחל לדמוע מהתרגשו, כאשר מולו עומד בנו הקטן ומניף שלט עם הכיתוב פריז 2024.

"הספורטאים הטובים בעולם מתחרים במשחקים האולימפיים", אמר אנטטוקומפו הנרגש, "אין לנו מה להפסיד… אני באמת מאמין שיש לנו נבחרת מדהימה ואנחנו יכולים להשיג משהו מיוחד".

יוון שובצה לבית A באולימפיאדה יחד עם אוסטרליה, קנדה וספרד, שגם היא העפילה אמש עם ניצחון על איי הבהמה. יוון נחשבת לאחת הנבחרות החזקות באולימפיאדה כשלצד אנטטוקומפו יככבו גם ניק קלאתיס, גיורגיוס פפיאניס ועוד. צרפת העפילה כמארחת של המשחקים וגם היא תהיה חזק מאוד, כאשר הפייבוריטית הגדולה היא כמובן ארה"ב, שהפעם הגיעה עם כל התותחים הכבדים שלה, כולל לברון ג'יימס, קוואי לאונרד וקווין דוראנט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי