מאמן הכדורסל אריק אלפסי הלך לעולמו

אריק אלפסי מאמן עירוני נהריה | לירון מולדובן

המאמן שאימן לאחרונה את אליצור אשקלון מהלאומית ואימן גם בליגת העל, נכנע לקורונה בגיל 49. הוא היה מאושפז במצב קשה בשלושת השבועות האחרונים, כשבימים האחרונים הוא הורדם והונשם. אלפסי שימש כעוזר מאמן בנבחרת ישראל ואף זכה בתואר מאמן העונה בליגת העל

(גודל טקסט)

אבל בכדורסל הישראלי. מאמן הכדורסל אריק אלפסי הלך לעולמו בגיל 49 בלבד. אלפסי ז"ל, שאימן את אליצור איתו אשקלון מהליגה הלאומית בעונה החולפת, נכנע לקורונה לאחר שהיה מאושפז במצב קשה והיה מורדם בימים האחרונים.

אריק אלפסי מאמן עירוני נהריה
אלפסי ז"ל | יוסי ציפקיס

אלפסי (49) פרץ כמאמן נוער כשהוביל את מכבי נתניה לזכייה בגביע המדינה ובאליפות. הוא אף הוביל את תיכון שרת לזכייה באליפות בתי הספר התיכונים. לליגת העל הוא הגיע לאחר שהיה עוזרו של עופר ברקוביץ' באשקלון והאחרון התפטר, כך שבשנת 2008 קיבל את הקבוצה לחצי עונה. לאחר אותה עונה שב לאליצור נתניה, הוביל אותה לליגת העל עם עונה ללא הפסדים בלאומית והגיע עם הקבוצה עד לחצי גמר הפיינל פור וגמר גביע המדינה.

בשנת 2011 עבר לאליצור אשקלון, ובמקביל מונה לעוזרו של אריק שיבק בנבחרת ישראל. אחרי העונה באשקלון נותר עונה אחת בחוץ, אימן את נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב', ובמהלך עונת 2013/14 קיבל את מכבי אשדוד, אך לא הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה. בקיץ 2015 חזר לליגת העל ומונה למאמן עירוני נהריה, אותה הוביל בשתי קדנציות לרבע גמר היורופקאפ, השתתפות בליגת האלופות של פיב"א, ומקום רביעי בליגת העל, כשהוא אף זוכה בתואר מאמן העונה בליגת העל. בקיץ 2019 קיבל את תפקידו האחרון בליגה הראשונה כמאמן הפועל אילת. במהלך העונה שעברה נקרא לאליצור אשקלון כדי לנסות ולעזור לקבוצה לעלות לליגת העל, אך הפסיד בסדרת העלייה דווקא לנתניה, אותה אימן במשך שנים רבות.