עוז בלייזר: "אנחנו משחקים עבור משהו גדול יותר מהקבוצה שלנו"

play
עוז בלייזר | קובי אליהו
ים מדר הצטיין עם 15 נקודות, פנרבחצ'ה גברה 62:74 על גלאטסראיי בדרבי 02:19

הפועל ירושלים תפתח (19:00) את העונה האירופית בבלגרד מול גלאטסראיי, והפורוורד מספר על ההתמודדות: "אחרי הקורונה לא חשבתי שאשחק אי פעם בלי קהל, אבל אני מרגיש שהאוהדים איתנו. גם לזרים לא קל, והם מנסים לתמוך בנו". ריאיון

(גודל טקסט)

לפני חודש בדיוק, ב-1 באוקטובר, הגיעה הפועל ירושלים לפיק הראשון של העונה, כשניצחה את מכבי תל אביב וזכתה בגביע ווינר. הגמר ההוא נראה כאילו התקיים לפני שנים, ורק הערב (רביעי, 19:00) יחזרו האדומים למגרש וישחקו שוב. הם "יארחו" בהאלה פיוניר הריק בבלגרד את גלאטסראיי ויפתחו באיחור רב את קמפיין ליגת האלופות.

"אחרי שנגמרה מגיפת הקורונה, לא חשבתי שאיאלץ לשחק אי פעם שוב מול יציעים ריקים", מספר עוז בלייזר בריאיון לספורט1. "זה לא אותו הדבר, במיוחד בשבילי, כי אני ניזון מהאנרגיה של הקהל, אבל הפעם הזו שונה. למרות שהאוהדים לא נמצאים איתנו פיזית, הם נותנים לנו כוח ומוטיבציה לתת כל מה שאפשר כדי לשמח אותם קצת בתקופה הקשה הזאת".

כמה קיצונית הסיטואציה שבה נמצאת ישראל כולה, ובתוכה קבוצות הספורט, יעיד המקרה הטרגי של אוהד ירושלים ולוחם גבעתי סמ"ר רועי דאוי ז"ל, שנפל בצפון רצועת עזה. "רועי היקר, כולם פה במשפחת הפועל ירושלים מאחלים לך המון מזל טוב. שתשמור על עצמך ושנחזור מהר למגרשים", בירך אותו בלייזר רק בשבוע שעבר, בסרטון לכבוד יום הולדתו. הבוקר הגיעה הבשורה המרה על מותו של האוהד.

שחקן הפועל ירושלים עוז בלייזר
"אני בקשר עם שחקני מכבי והפועל תל אביב, וכולם באותו ראש". עוז בלייזר בבלגרד | אתר רשמי, הפועל ירושלים

"אנחנו מבינים שיש לנו זכות לתת לאנשים קצת בריחה מהמציאות", מסביר בלייזר. "כולם צמאים לדברים שהיו לנו בחיים לפני המלחמה. אנחנו כל הזמן מדברים עם המשפחות בארץ, מתעדכנים במה שקורה ומוודאים שכולם בסדר. מגיעות אלינו המון בקשות לעידוד של חיילים וחבר'ה שנפגעו. אנחנו לא נלחמים בקרב, אז זו ההתגייסות הקטנה שלנו".

לבלייזר התלוו בבלגרד אשתו ובנם הקטן דניאל (3), והם מתגוררים במלון כבר כמעט שבועיים. "העובדה שהמשפחה כאן איתי מקלה עליי מאוד", מודה הפורוורד. "לא הייתי מסוגל להתנתק מהם. דניאל שואל לפעמים למה אנחנו כאן ולא בבית, וניסינו להסביר לו את הסיטואציה בצורה שמותאמת לגילו. אני לא יודע כמה הוא מבין, אבל נראה לי שהוא מרגיש בחופשה ודי נהנה".

– מדברים הרבה על ההתמודדות של השחקנים הישראלים, אבל מה עובר על הזרים שאיתכם?

"הסיטואציה קשה לכולנו. כולנו חיים בחוסר ודאות מתחילת המלחמה. הזרים לא מבינים את מה שקורה כמו שאנחנו, והם ניזונים מאיתנו ומהדיווחים בתקשורת. הם אמפטיים מאוד למצב שלנו ולמה שעובר על המדינה, ומנסים לתמוך. הם יצאו מישראל די מהר, ואנחנו המקומיים הצטרפנו אליהם רק כעבור שבוע וחצי, כי היה לנו קשה לעזוב את הבית. גם עבורם זה לא מצב רגיל, ולגור במלון למשך זמן רב כל כך זה לא כמו להיות בבית, אפילו אם אתה משחק בארץ זרה. הכדורסל הוא מפלט עבור כולנו".

– כולנו עדים להפגנות רבות באירופה נגד ישראל. איך נראים החיים שלכם בסרביה?

"אנחנו מאובטחים מאוד, ובגלל הסיבות הביטחוניות גם ניאלץ לשחק בלי קהל, אבל אני חייב להגיד שאני מרגיש שהסרבים תומכים מאוד בישראל. אנחנו לא מרגישים מאוימים, וכולם נחמדים ואדיבים מאוד אלינו".

הפועל ירושלים, מחזיקת גביע ווינר לעונת 2023/24
גביע ווינר שוב נצבע באדום | דני מרון

בניגוד לירושלים, המשחק הערב יהיה השביעי של גלאטסראיי העונה. היא כבר הספיקה להיקלע לרצף של שלושה הפסדים, אבל קטעה אותו בתחילת השבוע בניצחון ליגה מרשים 76:95 על אנאדולו אפס. בהופעתה היחידה במסגרת האירופית נכנעה באיסטנבול 88:77 לפאוק סלוניקי.

"התכוננו בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים, ואנחנו יודעים שגלא לא תעשה לנו שום הנחות", מוסיף בלייזר. "זו קבוצה מוכשרת ואגרסיבית, ונצטרך לשחק בחוכמה. מן הסתם יצאנו מהקצב, וזה חיסרון, אבל המוטיבציה של כולנו תהיה אדירה. אנחנו משחקים בשביל משהו גדול יותר מהפועל ירושלים, אנחנו מייצגים את ישראל".

– לפני שפרצה המלחמה, הציפייה הברורה מכם הייתה לחזור לפיינל פור בליגת האלופות. הלחץ להישגים פחות בגלל הסיטואציה שנקלעתם אליה, כשאפילו אין לכם מגרש ביתי?

"אנחנו לא רוצים למצוא סיבות למה שלא נצליח, וננסה לנצל את המוטיבציה כדי להביא הישגים משמעותיים ולעשות את העבודה שלנו. אם זה יספיק או לא, נראה בהמשך. אני בקשר עם חברים ממכבי תל אביב והפועל תל אביב, שכבר התחילו לשחק באירופה לפנינו, וכולם באותו ראש. אנחנו צריכים כאן סוג של התגייסות מעצמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי