קריאות ג'נוסייד ודגלי פלסטין: אוהדי באסקוניה מחכים למכבי ת"א

play
אוהדי באסקוניה נגד מכבי תל אביב ב-2019 | אתר רשמי, מכבי תל אביב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.1 08:35

פעילי BDS נפגשו בוויטוריה לקראת משחק היורוליג ביום חמישי ופרסמו את הפעולות שצפויות ביציעים מול אלופת ישראל במטרה להביע את הזדהותם עם הפלסטינים. הצהובים צריכים להתכונן לאווירה עוינת עוד יותר מהרגיל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תתארח הערב (שלישי, 21:30) אצל ריאל מדריד במסגרת שבוע המשחקים הכפול ביורוליג ואם המפגש עם הבלאנקוס, אלופי אירופה, יהיה מאוד מאתגר מבחינה מקצועית, אז המשחק ביום חמישי הקרוב בבאסקוניה עלול להיות בעייתי הרבה יותר בעקבות האווירה העוינת והאלימה שצפויה על פי תכנון הקהל המקומי.

אוהדי באסקוניה לאורך השנים ניצלו כמעט כל הזדמנות כדי להדהד קריאות למען פלסטין ונגד ישראל, גם בימי שגרה שבהם שרר שקט מתוח בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה, ומי שכעת לוקח את הדברים צעד אחד קדימה זהו ארגון ה-BDS. אתמול פעילים מקומיים נפגשו בעיר ויטוריה, ערכו מפגן תמיכה בפלסטינים שכלל הנפת דגלי פלסטין ודרום אפריקה והודיעו על שלושת הצעדים שהם מצפים מאוהדי באסקוניה לפעול לפיהם ביום חמישי.

אוהדי באסקוניה מניפים דגלי פלסטין
אוהדי באסקוניה נגד מכבי תל אביב ב-2019 | אתר רשמי, מכבי תל אביב

לאור התנהגות הקהל של באסקוניה ביום ראשון בניצחון הביתי על אוברדוירו, משחק שבמהלכו שרו אוהדי הקבוצה "תל אביב לא באירופה" ו"לשחרר את פלסטין" לצד הנפת דגלי פלסטין, קשה להאמין שהם לא יפעלו בהתאם להנחיות – לפחות חלקית.

לפי ההודעה, קהל ביום חמישי נגד מכבי תל אביב מתבקש "לא להיכנס לאולם עד לדקה החמישית במחאה על מותם של למעלה מ-26,000 עזתים, מחציתם ילדים". בנוסף, האוהדים מתבקשים לצעוק "ג'נוסייד" (רצח עם) בכל פעם ששחקני מכבי תל אביב עם הכדור ולהניף דגלי פלסטין ודרום אפריקה לכל אורך המשחק.

אנשי ה-BDS גם הודיעו במסיבת עיתונאים שערכו כי הם מצפים לתמיכה מלאה מהרשויות, בטענה שיש לכבד את חופש הביטוי שלהם ולאפשר להם להביע הזדהות עם העזתים בעקבות "פלישת הציונים לעזה". אם הזכרנו את אירועי העבר ואולי גם לאור החלטות ממשלת ספרד מאז פרוץ המלחמה בכל הנוגע ליחסי ישראל-פלסטין, ניתן לשער שלא תהיה מניעה משמעותית מביצוע פעולות אלו, אם בכלל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי