קטש תובע את איגוד הכדורסל: "יחס מבזה ומשפיל"

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

מאמן נבחרת ישראל הגיש תביעה בסכום של כ-300,000 ש"ח בגין הוצאתו לחל"ת, עליה פורסם בספורט1, המהווה הפרת חוזה. האיגוד בתגובה: "ההליך נעשה באופן חוקי. הוא לא שונה מעובדים אחרים, צר לנו שבחר בהליך משפטי"

(גודל טקסט)

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים ונבחרת ישראל, הגיש שלשום (שלישי) תביעה בסכום של כ-300 אלף ש"ח כנגד איגוד הכדורסל בשל הוצאתו לחל"ת באופן חד צדדי, המהווה הפרה של חוזהו וקרתה בזמן שהנבחרת בכל מקרה לא הייתה אמורה להיות בפעילות. על יציאתו של המאמן לחל"ת, יחד עם עשרות עובדים נוספים של האיגוד, פורסם לראשונה בספורט1 במהלך חודש אפריל.

בכתב התביעה המתפרש על 119 עמודים הודגש כי חוזה העבודה של קטש מובטח, כלומר המעסיק לא יכול לקצץ את שכרו במשך זמן ההעסקה. המאמן תובע את שכרו העומד על 40,000 שקלים לחודש בעבור אפריל ומאי, בהם לא קיבל שכר כלל, בנוסף ל-20,000 אלף שקלים עבור מרץ – אז האיגוד שילם מחצית משכרו. יתר הסכומים בתביעה קשורים להפרשי גמלאות, קרן השתלמות ופיצויים.

עוד נטען בתביעה כי אחרי החזרה לפעילות, האיגוד לא הודיע לקטש על החזרתו מחל"ת, אלא ל"שימוע לפני הארכת חל"ת" בו הוחלט להמשיך את הפסקת עבודתו ללא הגבלת זמן. מעבר לכך, נכתב כי למאמן נגרמה פגיעה תדמיתית ונפשית והיחס מצד הארגון כלפיו היה מבזה ומשפיל וצוין כי האיגוד נהג בקטש ב"ביריונות, תוך שאינו מהסס לבצע שורה של הפרות ועוולות אזרחיות ואך עברות פליליות של ניכוי אסור משכר". בתביעה, קטש מבקש להגן גם על שאר המאמנים באיגוד במטרה למנוע "כאוס כולל בענף הכדורסל".

עודד קטש
"יחס מבזה ומשפיל" | איגוד הכדורסל

איגוד הכדורסל מסר בתגובה: "איגוד הכדורסל הוציא לחל"ת, כפי שעשה המשק הישראלי כולו בזמן משבר הקורונה, 530 עובדים בהם שופטים, מאמנים ועובדים באקדמיה של האיגוד וכך גם את עודד קטש, שאין הבדל בינו לבין עובדים האחרים שצוינו פה וההליך נעשה באופן חוקי. צר לנו שעודד קטש, שקיבל מהאיגוד את המינוי היוקרתי ביותר בכדורסל הישראלי ואת התנאים הטובים ביותר של מאמן לאומי מאז ומעולם, בחר ללכת להליך משפטי ולתת לו פומבי וזאת בזמן שהתקיימו פגישות בין הצדדים במטרה להגיע להבנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי