אם הקורונה תמנע את פתיחת עונת הכדורסל: הליגה תחולק לבתים

עמירם הלוי. המשחקים חוזרים לסדרם
עמירם הלוי | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

באיגוד הכדורסל הנחו להכין תוכנית חליפית למקרה שהתפשטות הנגיף לא תאפשר את קיום הליגות כמתוכנן. הועדה המקצועית סימנה מטרה: תוך ארבע שנים, כל קבוצה תחזיק מנהל מקצועי

(גודל טקסט)

הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל התכנסה היום (חמישי) לישיבה באמצעות אפליקציית "זום" ובסיומה יצאה עם הבשורות לפיהן תיעשה היערכות למקרה שהתפרצות הקורונה תמנע את חזרת הליגות כמתוכנן וכן נקבע כי הליגה הלאומית תשוב למתכונת של 14 קבוצות כבר בעונת 2021/22.

כידוע, ליגת המשנה הגיעה לסיומה רשמית לפני כחודשיים בעקבות התפרצות הקורונה וההחלטה שלא להשיב את הקבוצות לפרקט. לכן, על פי ההחלטה ובעקבות העובדה שמספר הקבוצות יהיה אי זוגי בעונה הבאה, יהיו שלוש יורדות לליגה הארצית כדי לשוב בעונת 2021/22 למתכונת של 14 קבוצות. נזכיר כי לליגת העל העפילו הפועל חיפה ובני הרצליה, מהליגה הבכירה ירדה מכבי אשדוד, רמת השרון וחבל מודיעין נמנעו מירידה ומכבי רמת גן והפועל עכו עלו מהליגה הארצית.

בליגה הארצית יהיו שני מחוזות של 13 קבוצות, כאשר שלוש האחרונות ירדו לליגה א' ואחת נוספת תתמודד נגד מקום שני בליגה א'. יש לציין כי הוועדה קבעה את מתכונת הירידות בעונה הקרובה בכפוף לאישור הנהלת האיגוד שתתכנס ביום שלישי הקרוב.

בנוסף, יו"ר הוועדה עמוס פרישמן סיפר שבקרוב יתקיים המחזור השלישי של קורס מנהלים מקצועיים של איגוד הכדורסל והמטרה היא שתוך ארבע שנים לכל היותר, כל קבוצה תחויב להחזיק מנהל מקצועי שעבר את הקורס של איגוד הכדורסל.

כמו כן, פרישמן ביקש מנפתלי גושן רכז הליגות באיגוד, להכין תוכנית חליפית לעונה הקרבה, במקרה שלא יתאפשר לפתוח את העונה כרגיל בשל משבר הקורונה. במקרה כזה הליגות יחולקו לבתים של מספר קטן יותר קבוצות כדי לקיים טורנירים.

עמוס פרישמן
עמוס פרישמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי